Top posodobitve Instagrama - MAREC 2020

Updated: Apr 8, 2020


Z vstopom v karanteno je mesec marec dobesedno spremenil način uporabe Instagrama, kot smo ga poznali do sedaj. Pod vprašaj so postavljene marsikatere strategije, orodja na katera smo skoraj pozabili so kar naenkrat postala popularna in očitno se je povečalo tudi število vsakodnevno aktivnih uporabnikov na platformi ter s tem naša priložnost za večji doseg.


Zanimivo je bilo opazovati, na kakšen način se je s prihajajočo svetovno krizo spopadel Instagram in kako je to vplivalo na njegovo delovanje. Hitro in učinkovito so lansirali kar nekaj ukrepov za boj proti lažnim informacijam ter uporabnikom predčasno dodali posodobitve, ki jim bodo v tej situaciji najbolj koristile. Prišlo je tudi do zanimivih idej s strani uporabnikov, za bolj pestro preživljanje časa v trenutni krizi. Več v članku.


POSODOBITVE

"CO-WATCHING" FUNKCIJA

Z mislijo na to, da smo trenutno primorani biti doma, je Instagram prioritetno lansiral posodobitev, na kateri so delali že slabo leto. Ta vam omogoča, da lahko sedaj v video pogovoru s posameznikom oz. skupino delite vaše všečkane ali shranjene objave ter tiste, ki vam jih Instagram predlaga sam. V enem trenutku lahko pri "Co-Watchingu" sodeluje največ 6 ljudi, med sabo pa imajo možnost deliti javne in zasebne objave (z izjemo IGTV videov), v kolikor so te odprte za vse člane. Torej, če gre za objavo uporabnika, ki ima zaklenjen profil, mu mora slediti vsak član skupine, drugače se ta v videu ne bo prikazala.



Instagram je s tem želel uporabnikom omogočiti, da lahko skupaj s prijatelji delijo in komentirajo zabavne, posebne in zanimive objave. Video klici bodo tako trajali dlje, s čimer pa bodo uporabniki sprožali še več interakcij na aplikaciji.


Raziskave so pokazale, da lahko skrolanje po objavah negativno vpliva na samozavest, ker uporabniki hitro dobijo občutek, da vsi živijo bolj zanimivo življenje kot oni sami. Na drugi strani pa ima aktivno deljenje, komentiranje in pogovarjanje o tem s sovrstniki, pozitivnejši rezultat, saj imamo ob sebi tako rekoč "podporno okolje". Posodobitev je v trenutni situaciji zares koristna, zagotovo pa bo ostala pomemben del Instagrama tudi, ko bo konec karantene.

"With Co-Watching, Instagram has found a way to turn the one-player experience into a multi-player game. "


PRAVILNE OBLIKE PUŠČIC


Instagram je dodal novo orodje za urejanje storyjev, in sicer čopič, ki vam na hiter in enostaven način pomaga narisati puščice pravilnih oblik.



COVID-19 UKREPI

Kot vsi, se je moral tudi Instagram prilagoditi na trenutne razmere po svetu, ki so nastale zaradi novega koronavirusa. Sprejeli so številne ukrepe, ki bodo v teh časih zavarovale uporabnike pred prejemanjem napačnih informacij ter jim hkrati olajšale preživljanje karantene. V zadnjih dveh tednih marca so na aplikacijo tako prišle naslednje spremembe:

  • Želeli so izkoristiti doseg velikega števila ljudi, ki ga aplikacija ponuja, zato v nekaterih državah ob prihodu na prvo stran, uporabnike pričaka obvestilo “Help Prevent the Spread of Coronavirus: See the latest information from the World Health Organization so you can help prevent the spread of COVID-19. — Go to who.int”.

  • Vsakemu, ki v iskalnik na Instagramu vpiše geslo povezano s koronavirusom, se odpre sporočilo »Looking for coronavirus info?«, ta pa vas napoti na spletno stran www.who.int.

  • Nova "Stay Home" nalepka je zavzela mesto na vrhu story menija in nagovarja uporabnike naj sprejmejo odgovornost ter ostanejo doma. Nalepka žal ni dostopna v Sloveniji.

  • Z namenom preprečevanja širjenja napačnih informacij in neprimernih šal, je Instagram odstranil in onemogočil ustvarjanje vseh AR filtrov, povezanih z virusom.

  • Vse vsebine povezane s COVID-19, ki so s strani zdravstvenih organizacij ali uporabnikov označene kot neprimerne zaradi širjenja lažnih informacij ali drugih razlogov in se za take tudi izkažejo, so iz Instagrama izbrisane.

  • Odstranitev profilov povezanih s koronavirusom iz seznama priporočenih profilov.

  • Prepoved neprimernega oglaševanja podjetjem, ki prodajajo izdelke povezane s COVID-19.

  • Lansiranje »Donation« nalepke v državah, kjer ta še ni bila na voljo. Z njeno pomočjo, lahko uporabniki najdejo podjetja, ki jih želijo v času krize podpreti.


PREDVAJANJE GLASOVNIH SPOROČIL

Glasovna sporočila so v zadnjem času postala izredno priljubljena tudi med uporabniki na Instagramu, saj so bolj instantna - vzamejo manj časa, kot pisanje. Sedaj se vam, ob prejetem glasovnem sporočilu v DM-u, pokaže napis "Raise to your ear to play". To pomeni, da za predvajanje le tega, telefon samo približate k ušesu.



"DONATION NALEPKA

"Create mode” je v svojo zbirko dodal nov način za še hitrejšo delitev storyjev z nalepko "Donation, ki jo najdemo tudi v story meniju. S posodobitvijo želijo nanjo dodatno opozoriti in spodbuditi k doniranju izbranim organizacijam, ki so bile ali pa še bodo finančno oškodovane med krizo COVID-19.




V TESTIRANJU

SELFIE NALEPKA

V testiranju je nova nalepka, s katero bomo čez ustvarjen selfie lahko dodali efekt vezan na različne emojije, ter s tem kreirali personalizirano animirano nalepko. Če se Instagram odloči, da bo funkcijo razširili med vse uporabnike, bo prinesla še en način za kreativno izražanje.


SPREMENJEN DOSTOP DO "ACTIVITY in DM STRANI

Pri nekaterih uporabnikih je trenutno v testiranju nova pozicija gumbov, ki prinaša zamenjavo dostopa do DM in "Activity” strani. Instagram želi s tem uporabnikom namigniti, da je komunikacija s sledilci bolj pomembna kot všečki in komentarji pod vašimi objavami.


GOVORI SE

ODZIV NA IGTV Z VIDEOM

Instagram dela na funkciji, ki bi omogočila, da se odzovete na IGTV drugega uporabnika s svojim lastnim videom. Če jo boste želeli omogočiti, bo to potrebno označiti v nastavitvah pred objavo.


*Posodobitev močno spominja na možnost "Duet”, ki jo ponuja TikTok, s katero se uporabniki spodbujajo k raznoraznim izzivom.

»BLOCK/RESTRICT« VEČIH PROFILOV HKRATI


Včasih si želite med komentarji pod svojo objavo blokirati oz. omejiti več uporabnikov naenkrat. Trenutno je možno označiti le vsakega posebej, govori pa se o posodobitvi, ki bi ponudila možnost označevanja večih hkrati.




»MIRROR« NAČIN

Na storyje prihaja nov kamera način imenovan "Mirror”, v katerem se bo vsebina na ekranu zrcalila na 5 različnih načinov, podobno kot pri kalejdoskopu. S tem bi se uporabnikom odprle nove možnosti za kreativno ustvarjanje.



NADGRADNJA "HIGHLIGHTSOV"

Instagram želi uporabnikom omogočiti, da bi lahko "Highlightom" dodali lokacijo in do 4 hashtage. Na ta način bi dosegli novo publiko, tako kot to do sedaj že delamo s hashtagi pod objavami.



SKRIVANJE STORYJEV

Prihaja možnost, da točno določen story skrijete pred točno določeno osebo. Posodobitev bi izboljšala uporabniško izkušnjo, saj lahko trenutno onemogočimo ogled izbrani osebi le za vse storyje hkrati.


SHRANJEVANJE LIVE VIDEOV

Dobili naj bi nov meni ob zaključku LIVE videa. Ta bi ponudil možnost izbire, da video delite na story, shranite v galerijo ali pa direktno na vaš IGTV kanal. Zadnje si mnogi želijo že dlje časa, saj tako LIVE video ostane na Instagramu za vedno oz. vsaj dokler ga ne izbrišete sami. Na ta način omogočite ogled tudi tistim, ki so bili v času predvajanja odsotni ali pa so zamudili dodatnih 24 ur, v katerih je bil video še na voljo.



POVEZAVA IG IN FB STORYJEV

Trenutno vam ob deljenju storyja z vašimi sledilci na Instagramu, ta ponudi, da ga istočasno delite tudi na Facebooku. Sedaj prihaja še obratna možnost. Story ustvarjen na FB, boste lahko hkrati delili na Instagram.



Z novostjo bi prihranili delo kreatorjem ter privabili več ogledov in interakcij, tako na eni kot na drugi platformi. Gre še za eno odločno potezo Facebooka, da pokaže lastništvo nad Instagramom.


Govori se tudi o sinhronizaciji ogledov storyjev. Ta pomeni, da se odprt story v eni aplikaciji, šteje kot pogledan na obeh. Sprememba se zdi minimalna, vendar uporabniki in ustvarjalci na to čakajo že kar nekaj časa. Olajšala bi namreč pomisleke povezane z ustvarjanjem ločenih vsebin za vsako aplikacijo posebej in odstranila moteč problem dvojnega ogleda.


IZGINJAJOČA SPOROČILA

Instagram kopira še eno popularno funkcijo Snapchata - izginjanje sporočil. Govori se, da naj bi uporabniki dobili možnost dodatnega pogovornega okna, ki bi se odprlo v »Dark« načinu in omogočilo, da se sporočila izbrišejo v trenutku, ko bi ga zapustili. Do sedaj je Instagram najbližje tej funkciji prišel z gumbom »Unsend«, ki v pogovoru dovoli ročen izbris določenega sporočila.



NOV »ACTIVE« ZAVIHEK

V DM-u naj bi poleg »Primary« in »General« zavihkov, dobili še »Active«, ki bi kazal, kdo izmed vaših stikov, je trenutno aktiven na platformi, podobno kot smo navajeni iz Facebooka.



*Zaenkrat še ni jasno ali bo zavihek viden vsem ali zgolj tistim, ki imajo vidljivost »Activity« statusa vključeno.

ODKRIVANJE NOVIH PROFILOV

Poleg že poznanega gumba »Discover people« (prikažejo se uporabniki, ki jih mogoče poznate), naj bi na Instagram sedaj prišel še »Discover accounts«, ki bi, na podlagi vaših interesov, predlagal seznam novih profilov priljubljenih kreatorjev in znamk. Gre za podoben algoritem, ki vam je do sedaj predlagal vsebine na Explore strani. Gumb bi se pokazal na vrhu vaše »Following« liste.



KUPONI

Prihaja sprememba za »Business« profile, ki bi prinesla nove možnosti za enostavno nagovarjanje sledilcev k doniranju sredstev. V nastavitvah profila bomo lahko dodali povezavo (»Link«), ki bo vodila do kuponov (»Gift Cards«). S sledilci jo bomo imeli možnost deliti preko nove nalepke na storyjih – »Support« ali novega gumba na profilu, ki bi se nahajal poleg že dobro poznanih »Follow« in »Messages«.