InstaCoach intervju: ALEN PODLESNIK



Po šestih ženskah, je skrajni čas, da smo na InstaCoach intervju povabili tudi prvega moškega sogovornika. Govorili smo z Uradnim unboxerjem RS, radijskim voditeljem in youtuberjem, Alenom Podlesnikom, ki na Instagramu navdušuje svoje sledilce predvsem z zabavnimi vsebinami. Preberite si, kako mu je uspelo priti do 25k sledilcev in kakšno vlogo je pri tem igral Jani (@coolfotr), kako močna se mu zdi radijska niša v Sloveniji, koliko časa porabi za pripravo svojih objav in kaj predstavlja njegov naziv unboxerja. Zaupal nam je njegovo dosedanjo najboljšo in najslabšo izkušnjo pri sodelovanju s podjetjem, zakaj še vedno nima kljukice "Verified" in kaj morate narediti, da bi vam začel slediti ;)



V prvem letošnjem intervjuju, si tako poglejte, kako nas je Alen zabaval s svojimi izvirnimi in duhovitimi odgovori.


Kakšna je bila tvoja pot do 25k sledilcev?

Tako kot vsi ostali, tudi sam nisem odprl profila in čez noč postal influencer. Na začetku sem objavljal bolj ali manj slike z internimi šalami, nato pa mi je kliknilo, da bi se lahko malo bolj potrudil. Ideja, kako izkoristiti potencial Instagrama, se mi je porodila dve leti nazaj, ko sem nadomeščal jutranji šov na radiu. Takrat sem imel priložnost v kratkem času v studio povabiti znane Slovence. V 15 dneh so bili tako pri meni npr. Nika Zorjan, BQL, Challe Salle, akrobata Filip in Blaž ter drugi. Vsakega sem posnel in objavil na svojem Instagram profilu, ki je s tem začel hitro rasti. Druga stvar, s katero sem pridobil večje število sledilcev, pa je bila stava z Janijem (@coolfotr). Začelo se je, ko sem pri takratnih 6k sledilcih, objavil nekaj storyjev, kjer sem se šalil, kako sem končno postal velik influencer. Še isti dan mi je Jani na story odgovoril z zasebnim sporočilom in me vprašal, kaj bi naredil, če mi v enem dnevu pridobi 1k sledilcev. Najprej nisem bil prepričan, če bi sploh kaj odgovoril, potem pa sem se spomnil na kostum, ki sem ga imel doma. Napisal sem mu, da bi cel dan hodil okoli oblečen v nuno, če mu to uspe. Jani se je strinjal, čez uro objavil prvi story, nato še enega, vključil Jerico (@jericazupan) in Tayo (@tayadamjan) iz radia ter njegovo ženo Tejo (@coolmamacitaa). Priključili so se še nekateri posamezniki in v samo dveh dneh sem prišel do številke 9k.



Od tam naprej je šlo postopoma. Spomnim se, da mi je Jani enkrat rekel, da se do 10k bolj vleče, nato pa gre hitreje. No, v praksi potem le ni bilo tako enostavno. Potrebno je veliko dela in vsaka neaktivnost se hitro pozna na številki všečkov ali ogledih na storyjih. Vsakemu se lahko zgodi, da kdaj "izgubi kompas" - občutek za to, kaj sploh hočeš objavljati. Še hitreje se ti to pripeti, če želiš biti smešen. Pridejo tedni, ko šale kar padajo same od sebe, nato pa so tu obdobja, ko ne veš, kaj bi sam s sabo in nimaš motivacije za objavljanje. Še ena stvar, ki je vplivala na mojo prepoznavnost na Instagramu, je bila poroka Janija in Teje, kjer sem imel tudi čast, da vodim obred. Vse to me je pripeljalo do današnjih 25k.



Ali občutiš razliko zdaj, ko je tvoja številka sledilcev tako velika?

Ja, ljudje mi zdaj odpišejo, ko jim slajdnem v DM (smeh). Prej mi namreč nekateri niso. Opažam tudi, da če komu stisnem "Follow", ga skoraj vedno dobim nazaj.


Kaj ti Instagram predstavlja danes?

Kot prvo, mi predstavlja ventil za sproščanje kreativne žilice, saj je najbolj priročen od vseh družbenih omrežij. Kljub temu, da mi je postal tudi posel, je hkrati zame še vedno način, da ostanem v stiku s prijatelji. Včasih sem za to uporabljal Facebook, zdaj pa tam všečkam samo slike mame, ki hodi v hribe, Uroša Bitenca (@urusb) in Hit Radia Antene (smeh).


Kaj pomeni tvoj naziv Uradni unboxer Republike Slovenije, ki ga imaš zapisanega v prvi vrstici opisa profila (BIO)?

Gre za naziv s katerim sem se okronal kar sam (to se mi še vedno zdi blazno zabavno), vendar moram priznati, da premalo opravljam svoje delo. Kljub temu pa čutim veliko odgovornost, da vzgojim nove unboxerje, saj pri velikih posameznikih vidim ogromno potenciala. Je pa res, da sem postavil visok nivo in zaenkrat mi očitno še nihče ne upa slediti (smeh).


Kako močna se ti zdi radijska niša na Instagramu v Sloveniji?

Močna. Ne vem ali je to zato, ker smo res tako dobri v tem ali pa, ker pri drugih medijih počivajo in niso aktivni. Na Instagramu dejansko ne vidim nobenega od npr. top TV voditeljev, razen Nuše (@nusa_lesar). Možno je tudi, da zato, ker to delo tradicionalno opravljajo malo starejši ljudje, ki novejših tehnologij še niso čisto posvojili. Bi pa res rad pohvalil našo skupino radijskih voditeljev z Antene (@hitradioantena) in Radia 1 (@radio1slo), ker res dobro funkcioniramo na družbenih omrežjih. Vsi namreč delamo skupaj v istem prostoru in nismo ravno najbolj normalni (smeh). Verjetno zato tudi izstopamo.



Ali si svoje influencerske kolege poznal še pred Instagramom, ali si jih spoznal tu?

Če ne štejem sodelavcev, sem se z vsemi drugimi spoznal preko Instagrama. Gre za prostor, kjer se lahko zelo hitro povežeš z ljudmi, še posebej, ko ti neha biti nerodno (smeh). Sam sem se zdaj že zelo sprostil in se pogovarjam kar z vsemi.


Kako načrtuješ in planiraš svoj Instagram feed?

Moje edino pravilo je, da je vsaka tretja objava meme, saj gre na nek način za podobno vsebino, kot jo delim na profilu radio Antena (@hitradioantena), ki ga vodim poleg svojega. Včasih mi ta sistem sicer hodi narobe, saj imam npr. dva "Memesa", ki bi jih želel objaviti, ampak je na vrsti slika. Teh mi zmanjka prej kot "Memesov", ki jih lahko ustvarim zelo hitro, odziv na njih pa je največji. Včasih sem dajal fotke še v bel okvirček, vendar sem to idejo zdaj opustil. Objav ne planiram vnaprej, zato se mi velikokrat zgodi, da nekaj dni pridno objavljam, potem pa sem kar naenkrat cel teden brez nove objave.


Kaj pri "Memes" nastane prej, slika ali tekst?

Najprej morate vedeti, da je moja galerija na telefonu zelo čudna (smeh). Ko med brskanjem po družbenih omrežjih gledam videe ali slike in vidim zanimiv nenavaden izraz, vedno naredim screenshot. Iz tukaj potem tudi dobim sliko za "Meme", tako da to pride prvo. Razen v primeru, da gre za neke aktualne dogodke, kjer si že predstavljam, kaj želim napisati, in potem iščem samo še sliko.


Kaj pa druge objave, koliko časa porabiš za njih?

Z ostalimi objavami na feedu ne izgubljam veliko časa. Pogledam v galerijo, poiščem fotko, potem pa glede na njo, spodaj napišem kakšno bedarijo. To pride nam radijcem malo lažje od rok (smeh). Fotografije, ki jih objavim, uredim sam, kar znotraj Iphone galerije. Če bi imel malo boljše slike, bi verjetno začel tudi z uporabo filtrov ali presetov. Na splošno pa se mi zdi, da v zadnjem času Instagram bolj živi na storyjih in ne toliko na feed objavah. Tudi sam se zalotim, da vedno več delim storyje.


Ali se kdaj počutiš pod pritiskom, da moraš nekaj nujno objaviti?

Ja, zelo pogosto. Če ustvarjaš zabavne vsebine, si hitreje postavljen v zoprno situacijo, kjer od tebe pričakujejo, da si ves čas smešen. Dejstvo je, da smo vsi ljudje in nismo neprestano enako razpoloženi, niti kreativni, pričakovanja do sebe, pa imamo ves čas enaka. Včasih se zgodi, da nisi najboljše volje, vendar želiš vseeno nekaj objaviti, saj nočeš pustiti praznega storyja. Nekateri so pri tem zadovoljni že samo, da nekaj objavijo, četudi je to brezvezno. Meni osebno to ne leži, saj vedno, ko se začnem snemati, želim povedati kaj "pametnega", ali pa vsaj nekoga nasmejati. Kljub temu, da se včasih počutim dolžnega redno ponuditi kvalitetno vsebino, ne želim delati na silo.


Kakšen delež predstavljajo plačane objave na tvojem profilu?

Zelo zelo majhen. Večkrat rečem podjetjem oz. znamkam ne, kot pa ja. Izogibam se sodelovanjem, kjer bi za znamko naredil samo eno objavo in se slikal z njihovim produktom. Na začetku, se ti morda zdi dobro, ko pomisliš, da dobiš zastonj produkt in še nekaj denarja, ampak ta faza je pri meni hitro minila.


Nočem postati oglasna deska.

Raje sodelujem na način, da za druge ustvarjam vsebine ali pa delim nekaj zato, ker mi je dejansko všeč. Nosim npr. puloverje, ki jih delata 2 fanta iz Vrhnike (Consigliere Lubiana), ki sem jih že nekajkrat delil na storyju, vendar mi niso nikoli nič plačali. To delam samo zato, ker so mi tako zelo všeč in ker rad podpiram mlade slovenske podjetnike.



Če se podjetje odloči, da želi oglaševati pri tebi na profilu, kakšne imaš cene?

Pri nas na radiu se skupaj v pisarni dogovarjamo, kakšne cene bomo postavili, ker imamo približno enako velike profile. Nekaj časa nazaj smo računali za 1 objavo in 3 storyje 300 eur. Zdaj, ko se bolj izogibam sodelovanjem, so tudi cene drugačne. Če me sedaj kontaktira znamka, me ne zanima kaj oni želijo v smislu števila storyjev in objav, ampak kako bi ustvarili vsebino, ki bi bila čim bolj zanimiva. To je boljše tako za tistega, ki oglašuje, kot tudi za ljudi, ki gledajo. Seveda je meni lažje postavljati takšne pogoje, ker imam službo in mi Instagram ne predstavlja glavnega vira dobička.


Kako te lahko nekdo pritegne, da prideš na dogodek?

Pri meni je največja ovira čas. Če sem prost, pa pogosto nimam energije, da bi kam šel. Najbolj k moji udeležbi pripomore, če vem, da bom v dobri družbi.


Ali imaš kakšno slabo izkušnjo s sodelovanji?

Ne prav slabo izkušnjo, ampak samo neke vrste "kiks" iz moje strani. Sodeloval sem s podjetjem, ki na Instagramu zelo pogosto sodeluje z influencerji. Podjetje in zaposleni, s katerimi sem bil v stiku so bili super, dobro smo se razumeli, tudi plačali so takoj. V trenutku, ko sem imel produkt doma, pa sem začel razmišljati o tem, ali je to izdelek, ki bi ga tudi sam kupil in uporabljal. Ker je bil odgovor jasen – ne, to objavo še vedno jemljem kot svojo napako. Je bila pa koristna lekcija za naprej, saj sem zdaj pri izbiri sodelovanj veliko bolj izbirčen.


Ali si kdaj dobil kakšno povratno informacijo, o tem, kako uspešne so tvoje objave za podjetja?

Zdaj mi na pamet pade samo en primer. S prijateljem Žigom (@zigasraml) sva od znamke Caterpillar dobila vsak svoj zvočnik. Odločila sva se, da bova preverila, če so res neuničljivi! Ne kot plačano kampanjo, zgolj za šalo. Žiga ga je dal v pomivalca in vrgel iz 4. nadstropja, jaz pa sem ga dal v vodo in celo povozil z avtom. Zvočnik je bil še vedno … relativno ok. Vse to sva objavila na Instagram storyjih. Takrat so mi javili, da sva jih prodala okoli 300.



Tvoje najljubše sodelovanje?

Letos sem začel sodelovati z Lidlom in agencijo Mediodrom pri projektu Lidlova vitalnica, kjer enostavno vse štima. Celotna ekipa je super, tako kot delo, ki ga opravljam, še posebej, ker gre za meni najljubšo stvar - ustvarjanje vsebine. Imamo 1 skupni snemalni dan na mesec, kjer vse organizira agencija, jaz pa odigram svojo vlogo.


Ali si ambasador za kakšno podjetje?

Nisem, sem pa vedno odprt za nove, dobre ideje.


Katero podjetje, bi si izbral, če bi lahko izbral katerokoli?

Tesla. To se mi zdi kar kul - znamka je kul, izdelki so kul, vse je kul. V zameno bi si želel, da lahko vozim Teslo. Veliko je tudi manjših znamk, ki so mi všeč, še posebno takih, za katerimi stoji samo en ali dva človeka. Npr. 24-letni arhitekt iz Celja (@jb_design_architecture), ki se je na YouTubu naučil delati z lesom, zdaj pa izdeluje neverjetno pohištvo in pobira mednarodne nagrade. To me res navdušuje.


Kakšno je tvoje mnenje o IGTV?

Nisem zares verjel, da se bo prijel, ko je prišel ven. Še vedno nisem prepričan, če je tako uspešen, kot bi si Instagram želel. Kljub temu pa sem opazil, da ga uporablja vedno več ljudi, npr. v zadnjem času sem jih nekaj zasledil pri Gaji (@gajaprestor) in veliko pri Teji (@coolmamacitaa). Sam rad pogledam IGTV videe od Garyja (@garyvee).


Ali lahko pričakujemo kakšen IGTV tudi na tvojem profilu?

Trenutno še nimam v planu, se bom raje držal YouTuba. Ne zdi pa se mi ok, da bi na YouTube in IGTV naložil enako vsebino, saj gre za skoraj isto publiko.


Po mojem mnenju si vsak kanal zasluži svojim močnim točkam prilagojeno vsebino.

Vsako omrežje ima svoje zakonitosti, zato se mi strategija, da povsod objavljaš enako, ne zdi dobra.


Ali si kdaj že zaprosil za kljukico "Verified"? Ja sem, trikrat.

In?
Ja še vedno je nimam.

Kaj ti predstavlja?
Iskreno nič, razen, da lepo izgleda. Tisti, ki jo imajo, se mi ne zdijo nič boljši. Seveda tako mislim zdaj, ko je nimam. Ko jo bom imel, bom verjetno spremenil mišljenje (smeh).

Kako daleč si pripravljen iti za kljukico?
Ne bi ravno plačal za njo.

Koliko časa preživiš na Instagramu?

Čisto preveč. Zelo bi si želel svoj čas optimizirat. Ne mislim v smislu, da neprestano visim na telefonu, ampak, da me odnese. Grem npr. repostat story in samo, da odprem Instagram gledam 15min druge stvari. Potem se spomnim, da sem prišel repostat story, preklopim na Antenin profil in še tam začnem gledati neumnosti. Uglavnem, izgubim preveč časa.


Koliko je to v minutah oz. urah?

2h45min danes. 14h v prejšnjem tednu, torej povprečno 2h /dan.


Kdo od tvojih sodelavcev je največ na Instagramu?

Oseba, ki ima največ sledilcev med nami, je verjetno najmanj na Instagramu -Patricia Pangeršič (@patricia_pangersic). Največ sem verjetno jaz in pa Jerca ter Taya. Največ gledajo moje objave. Če gledajo karkoli drugega, ne odobravam (smeh). Taya (@tayadamjan) spremlja mami vlogerke in make-up profile. Jerica (@jericazupan) obožuje razne negice, ona res zna uživati v življenju. Herceg (@matic_herceg) pa verjetno gasilska društva.


Kaj ti je na Instagramu najbolj všeč?

Če bi imel kljukico za "Verified", bi bil to verjetno moj najljubši del Instagrama, ampak je nimam, tako, da bi rekel storyji (smeh). Spomnim se, ko so prišli ven, kot kopija tistih na Snapchatu. Razmišljal sem, da je to samo še ena stvar več, ki jo moram delati. Zdaj so mi res pri srcu in vse kar spada zraven, od urejanja do dodajanja GIF-ov.


Storyji so zame najbolj kreativen del Instagrama.

Všeč mi je tudi možnost deljenja DM sporočil med "Primary" in "General". Tiste, ki jih poznam, imam tako med "Primary", druge pa med "General". Manjka mi samo še tretja opcija, kjer bi bile znamke.


Ali imaš za kakšnega uporabnika vključeno funkcijo "Mute"?

Da, imam. To naredim pri tistih, ki so mi drugače vredu in z njimi želim ostati v stiku, vendar mi njihov način objavljanja ali deljenja storyjev ni ravno najbolj blizu oz. vsebina, ki jo kreirajo ni namenjena meni. Vseeno pa jim ne želim prenehati slediti, saj se ljudje na to po navadi ne odzovejo ravno najbolje.


Kakšno je tvoje mnenje glede ukinitve všečkov?

Meni so všeč in zelo, zelo dvomim, da jih bodo res ukinili, saj se mi zdi, da so eden glavnih vodilnih faktorjev, ki poganjajo interakcije na Instagramu. Ne vidim smisla v poslovni logiki, zaradi katere bi jih želeli odstraniti. Že od začetka me vse skupaj bolj spominja na dobro PR-ovsko taktiko.


Kaj te pritegne, da začneš slediti profilu na Instagramu?

Zelo različno, profil mora imeti neko energijo, objavljati izvirne stvari, me nasmejati, konec koncev pa so pomembne tudi dobre slike. Zadnje čase sledim številnim plesalkam, ker me impresionira to kar počnejo. Verjetno še toliko bolj, ker sem sam bolj lesene sorte (smeh). Zanimivo mi je gledati stvari, ki so popolnoma drugačne od moje niše, npr. zadnjič sem začel slediti Lari (@larabegic), ki se ukvarja z modo. Tudi na Netflixu se naveličaš gledati vedno ene in iste stvari. Enako je na Instagramu, zato rad odkrivam nove profile.


Komu najraje slediš?

Zelo rad sledim Robertu Roškarju (@robert.roskar), ki mi je zakon. Poznamo se že kar dolgo in je eden mojih ljubših voditeljev, še iz časov preden sem prišel na radio. Do približno pol leta nazaj, je bil na Instagramu še malo štorast in to ni bil on, česar se je zavedal tudi sam in o čemer smo skupaj veliko govorili. Sedaj je končno našel svoj jezik in je res super. Je perfektno "peržmojzen" (beseda, ki jo je izumil Robert), vendar v tem kar dela, hkrati ostaja profesionalen in konsistenten. Rad sledim tudi Lei (@lepaafna), ki je moj moralni in poslovni kompas v influencerskih vodah in pa Anabel (@anabelmusic.si), za katero se mi zdi, da Instagram dojema podobno kot jaz in oddaja zelo pozitivno energijo. Tujih profilov v resnici ne spremljam veliko.



Kakšen imaš odziv na svoje storyje? Ali odpišeš vsem?

V primerjavi z mamicami kot sta Teja (@coolmamacitaa) ali Barbara (@barbiinmatic), mi postane kar malo nerodno. Petra (@petra.ugparovel) je enkrat rekla, da dobi dnevno okoli 300 sporočil – jaz jih dobim veliko manj. Nimam 100 neodgovorjenih oz. nimam nobenega, ker me živcirajo neodprta sporočila. Poskušam odgovoriti vsem, tudi mulčkom, ki me sprašujejo - kako sem in kaj delam (smeh).


Ali se zavedaš svojega vpliva na Instagramu?

Ne, mislim, da ne. Tudi na radiu pogosto pozabim, da me ljudje dejansko poslušajo.


Se ti zdi, da bi ga lahko bolje izkoristil?

Definitivno. Sam delam vse zelo po lastnem občutku in glede na trenuten navdih. Nimam dejanskega načrta, ki bi mu sledil in glede na to, da sem po izobrazbi komunikolog, bi ga skoraj moral imeti. Kljub temu vem, da bo prišel čas, ko bom svoje znanje tudi zares izkoristil in iz naziva Uradni unboxer RS naredil pravo znamko.


Trenutno imam samo vrečko, ki predstavlja zunanjost, manjka pa ji še vsebina.


Ali razmišljaš tudi o tujem trgu?

Ne, zaenkrat še ne. Sem radijski voditelj in svoje delo opravljam v slovenščini. Sicer se poigravam z idejo dela v tujini, vendar bi se mogla pojaviti zelo dobra priložnost.


Kakšni so tvoji cilji z Instagramom za prihodnost?

Predvsem bi rad našel še bolj pristen način izražanja. Trenutno sem dober v zabavanju sledilcev, ampak vem, da morda premalo pokažem pravega sebe. Ko bom našel poslanstvo in način, da sem jaz lahko res jaz, potem bo lažje steklo. Vsekakor pa bo Uradni unboxer RS v prihodnosti še več unboxal!


Na koncu prilagamo še hitrih 5, za vse tiste, ki ste zamudili naše Instagram storyje.

Instagram ali TikTok? 
Instagram.

Koliko sledilcev ima Hit Radio Antena?
O, jst bi to res mogu vedt, 45 tisoč. Ne, 42 tisoč. Ne, 45 ker je več.

Influencer/unboxer ali radijski voditelj?
Influencer.

Večji ali manjši paketi?
Največji.

Koga nominiraš za naslednji intervju?
Komotarja.