InstaCoach intervju: PATRICIA PANGERŠIČ

Updated: Aug 31



Insta zgodba, ki smo jo sami navdušeno poslušali v sredini junija, je končno pred vami. Na kavo smo povabili eno največjih imen fitnes niše na slovenskem trgu. 25-letna Patricia, osebna trenerka, uspešna podjetnica, diplomirana pedagoginja in izvajalka lestvice na Hitradiu Antena, je s svojo energičnostjo, zabavnostjo ter pristnim nasmehom prepričala že več kot 87k sledilcev. Sedaj je svojo pot delila tudi z nami.


Povprašali smo jo, kakšen je njen recept, da že vrsto let ostaja na vrhu, kako ustvarja vsebino in obenem gradi lojalno skupnost. Delila je svoje mnenje o tem, kaj njej pomeni izraz influencer, kako slava, ki pride zraven, vpliva na njene bližnje in se odraža na ulici ter kako se sama spopada z negativizmom na platformi. Povprašali smo jo tudi o najbolj pereči temi - kaj meni o tem, da ji veliko ljudi pripisuje uspeh zaradi izzivalnih fotografij. Ponudila nam je vpogled v svoja sodelovanja, plačane objave in nekatere številke ter napovedala, kakšni so njeni cilji z Instagramom za prihodnost. V intervjuju boste našli kar nekaj zanimivih prigod, uporabnih informacij in hkrati dobili vpogled v to, kaj na Instagramu Patricii največ pomeni oz. predstavlja največjo motivacijo. Prijetno branje.


Kdo te je navdušil za Instagram?

Instagram sem si naredila aprila 2015, pred tem pa sem uporabljala le Facebook, kjer sem imela na strani že 10k všečkov. Takrat sem za Instagram sicer že vedela, ampak ga ni uporabljal nihče iz mojega kroga prijateljev. Na nekem pikniku me je fantov kolega prepričal naj si ga naredim. Še vedno se spomnim, kako sem cel dan spremljala, koliko ljudi mi je začelo slediti. (smeh) Hitro sem prišla do 1k, predvsem zaradi FB baze, ki sem jo predhodno ustvarila z deljenjem treningov, prehrane, brezplačnih izzivov itd.


Kaj ti pomeni številka 87,7k sledilcev?

Osebno mi ni pomembna številka sledilcev, ampak količina sporočil, ki jih dobivam. S tem vidim, da imam vpliv na dekleta in to je moj glavni cilj. Najpomembnejši se mi zdi odnos in zaupanje, ki ga z njimi gradim.


Ali ti številka oz. Instagram na splošno kdaj predstavljata stres?

Nimam težav s tem. Instagram me nikakor ne obremenjuje, zato tudi nimam potrebe, da bi ga za daljši čas odložila. K temu verjetno pripomore tudi to, da sem zadovoljna s tem, kjer sem in se ne primerjam z drugimi. Edino kar se kdaj zgodi je, da sem pod pritiskom, zaradi velikega števila sporočila na katera želim odpisati.


Koliko sporočil dobiš dnevno in kako pomembno se ti zdi, da odpišeš na vsa?

Zelo težko povem točno število, ker je vsak dan drugače. Na količino najbolj vpliva moja aktivnost na storyjih in druge dejavnosti, kot je npr. obdobje Fit akademije, saj takrat dobim od 100 do 150 sporočil na dan. Največ je takšnih, ki me prosijo za nasvete, sprašujejo o tem, kje sem kaj kupila ... Kdaj se zgodi, da komu ne odpišem, ker jih je enostavno preveč, vendar se zelo trudim, da se to ne dogaja pogosto. Me pa presenečajo večji profili, ki nočejo oz. si ne vzamejo časa za odpisovanje. Sama na dnevni ravni namreč dobivam sporočila deklet, ki ne morejo verjeti, da sem jim odpisala. Na telefonu imam polno takšnih screenshotov, ker mi je to res fascinantno. (smeh)


Kako ustvarjaš odzivno in lojalno skupnost?

Osebno se mi zdi najpomembnejše, da si iskren, ker ljudje to začutijo, odziven, še posebej kar se tiče sporočil in pa da nisi vzvišen, če se ti kdo npr. nasmeji na cesti. Vse te stvari te na koncu zgradijo.


Kakšno vlogo igra Instagram pri grajenju tvoje kariere?

Instagram je zame orodje oz. posrednik, prek katerega se lahko ljudjem lažje predstavim. Ponuja mi odlično priložnost, da se povežem z ljudmi in sem na ta način dostopna vsem. S tem, ko se pogovarjam s svojimi sledilci, me ti lažje začutijo. Na primer, če posamezni punci nisem simpatična prek storyjev, potem ne bova nikoli nadaljevali na osebno trenerstvo.


Kako gledaš na izraz influencer?

Ne maram ga preveč. Malo mi gre celo na živce, če mene osebno kdo tako poimenuje, saj to ni moj poklic. Jaz sem v prvi vrsti osebna trenerka, influencerji pa smo vsi, ni važno, če vplivaš na tri ali 500 ljudi. V zadnjem času je izraz dobil tudi zelo negativen prizvok, kljub temu, da v resnici na njem ni nič slabega. Hkrati ljudje na influencerje danes gledajo, kot da ti ne počnejo nič v življenju in se ne zavedajo, koliko dela je dejansko v ozadju.


Kako ustvarjaš objave in ali ti pri tem kdo pomaga?

Objave večinoma ustvarjam sama, kdaj me slika fant, za večje projekte, kot je npr. Fit akademija, pa najamem tudi profesionalnega fotografa. Drugače pa vsebine ustvarjam zelo spontano. Urejam jih s preseti, vendar jih ne uporabim vedno, odvisno od tega, ali mi pašejo na sliko ali ne. Bolj urejen pa imam svoj drugi profil @treniramdoma, kjer izmenjajoče objavljam citate, prehrano in fotografije preobrazbe.


Kakšno je tvoje mnenje o preurejanju fotografij s programi kot je Photoshop, Facetune itd.?

Sama jih ne uporabljam, za druge pa "If it makes you happy, then it's fine by me". Zdi se mi, da pri mojem poslu to ni primerno. Sama ne morem podajati mnenja o drugih postavah, če bi svojo preoblikovala z naknadnim preurejanjem. Prav tako nimam srca oz. ne vem, kako bi ponoči spala, če bi vedela, da si na slikah manjšam obseg stegen/pasu … in nato to "prodajam", da se da doseči z vadbo in urejeno prehrano. To enostavno ne gre skupaj.



Ali objave načrtuješ vnaprej?

Že ko sem si ustvarila Instagram profil, nisem nekaj preveč razmišljala o planiranju, ampak sem samo spontano objavljala. Še vedno je tako. Vedno vse počnem po občutku in objavljam takrat, ko mi paše. Zgodi se, da tri tedne nič ne objavim na feed, medtem ko sem s storyji bolj konsistentna. Sklepam tudi, da se ljudje hitro naveličajo storyjev iz fitnesa, zato manj objavljam kadar delam. Zanimivo mi je bilo na primer, kako se je za rast na Instagramu pri meni poznala karantena. Takrat sem bila veliko bolj aktivna in sem pridobila več kot 10k sledilcev.


Koliko ogledov imajo tvoji storyji?

Med 30 in 35k. Šele po pogovoru z drugimi, ki imajo podobno število sledilcev in primerjanju številk sem ugotovila, da imam sama zelo veliko ogledov, tako da sem na to kar ponosna. Verjetno je razlog v tem, da pokrivam širok spekter tem in me ljudje zato radi spremljajo. Opažam pa, da imajo v začetku tedna storyji največ ogledov, kakšne sončne sobote so slabše gledane itd.


Ali se še spomniš svoje prve plačane objave?

Ne, res ne bi vedela katera je bila, vem samo, da je bila nekje dve leti nazaj. Bolj se spomnim tega, kako čudno mi je bilo prvič postavljati ceno. Še danes se mi zdi, da tega ne znam najbolje in postavim prenizko, ker se v resnici ne zavedam svojega vpliva.



Koliko ponudb zavrneš oz. sprejmeš?

Povpraševanja po sodelovanjih je ogromno, vendar sem pri tem zelo izbirčna. Zavrnem jih približno 70%.

Po moje mnenju moraš biti izbirčen, saj drugače ljudje hitro vidijo, da delaš samo za zaslužek.

Sama ne živim od plačanih objav, zato izbiram samo tiste ponudbe oz. tista sodelovanja, katerih produkti so mi zares všeč in jih tako ali tako uporabljam. Če lahko zraven nekaj zaslužim, je pa to sploh super.


S kom trenutno sodeluješ?

Od rednih imam Polleo Sport @polleosport, ki so z mano že od samega začetka, ko sem imela samo Facebook z okoli 10k sledilcev, torej že približno 4/5 let. Oni imajo pri meni prav poseben status. Rada delam tudi s podjetjem Hemptouch @hemptouch, katerih izdelke uporabljava obadva s fantom. Pri teh sodelovanjih ne gre za ambasadorstva, ampak neke vrste dolgoročne dogovore, pri katerih smo konstantno v stiku. Zraven imam potem še kakšne izdelke za lase in druge sprotne dogovore. Npr., ravno pred kratkim sem preizkusila masko za obraz, ki me je tako navdušila, da sem se odločila za sodelovanje. Pa posteljnine, ki so se super poklopile, saj ravno, ko sva opremljala stanovanje, me je kontaktirala punca s ponudbo. 


Bi podjetja želela opozoriti na kaj morajo biti pozorna pri navezovanju prvega kontakta?

Sama imam najraje dogovarjanja preko maila. Prva stvar, ki mi je pri tem res pomembna je to, da me podjetje ceni. Ravno nekaj dni nazaj sem imela primer, ko so želeli objavo na mojem profilu, v zameno za popust in produkt. To se mi zdi nespoštljivo, kot da moje delo in čas namenjena ustvarjanju objave nista pomembna. Kot drugo, mora biti mail uradno, vljudno in urejeno napisan. Odbije me, če ni profesionalen. Zdi se mi tudi prav, da podjetje vpraša influencerja po pogojih, saj na koncu oni potrebujejo mene, ne jaz njih.


Ali se ti zdi pomembno, da se pred začetkom sodelovanja, z naročnikom dobiš v živo?

Kar se da, se želim dogovoriti preko maila, saj pogosto nimam časa, da bi se dobivala v živo. Če kdo izrazi željo ali pa v primerih, da gre za dolgoročno sodelovanje, potem se dobimo na sestanku.


Ali kakšne stvari na svojem profilu deliš tudi brezplačno?

Prošenj za deljenje dobim ogromno, vendar ne želim objavljati nič, kar ni direktno povezano z mano in pri tem ne delam izjem. Vedno pa rada podprem družino in prijatelje saj se mi zdi to zelo pomembno. Tako na primer objavim parfume iz trgovine, ki jo ima sestrična od mojega fanta, hkrati pa vse njene produkte tudi kupim.


Kako močna se ti zdi konkurenca v fitnes niši?

Po mojem mnenju konkurence ni, vsaj ne v tem smislu, da bi me moralo skrbeti, da bi ostala brez dela. Mislim, da je Slovenija dovolj velika, da lahko vsaka trenerka najde svoje stranke. Med sabo se razlikujemo, predvsem po energiji, kar pomeni, da ne paše vsakemu vsak in je zato prostor prav za vse. Dojemam pa konkurenco v smislu prenasičenosti. Kar mene pri tem osebno najbolj zmoti so punce, ki na tem področju nimajo izobrazbe ali licenc in želijo na račun drugih zgolj zaslužiti. Ne razumem, kako nimaš dovolj samokritike, da bi se zavedal, da nisi usposobljen za delo. Tako kot sama npr. nimam znanja na področju Instagrama in zato ne bom drugim pametovala o delovanju algoritmov, hashtagih itd. Me pa to nič ne obremenjuje, saj verjamem v to, da na koncu ostanejo tisti, ki so pošteni.


Zasledili smo, da si na svojem profilu že delila IGTV videe. Kakšen je tvoj prvi vtis?

IGTV me je res navdušil, vendar imam zdaj enostavno premalo časa za ustvarjanje. Imam željo, da bi v prihodnosti posnela več, saj mi je ta vrsta vsebin zelo blizu. Sem zgovorna in lahko cele dneve razglabljam o različnih tematikah, tako da, če bi imela več časa, kot na primer med karanteno, bi ga z veseljem vložila v IGTV.


Ali uporabljaš funkcijo "Close friends"?

Ja uporabljam in to mi je ena najboljših stvari na Instagramu, saj mi omogoča, da ohranjam svojo zasebnost. Ne da imam karkoli za skrivati, ampak nekatere stvari enostavno ne želim deliti z vsemi.


Koliko časa preživiš na Instagramu?

Zadnje čase sem na Instagramu preživela nekoliko več, predvsem zaradi Fit akademije. To pomeni povprečno 2 uri na dan. Drugače pa mu posvetim dobre pol ure, ampak je to vseeno zgolj okvirna ocena, ker ga uporablja tudi moj fant in ure nabira on (smeh). Kot sem že omenila, mi največ časa vzame odpisovanje na sporočila, vendar pa je to delo, ki ga nikol ne bi mogla predati nekomu drugemu. Branje feedbackov mojih sledilcev mi daje užitek in energijo za naprej.


Kako slava zaradi Instagrama vpliva na tvoje bližnje?

Rekla bi, da se je družina šele v zadnjem letu dejansko začela zavedati, da sem bolj javno izpostavljena. Ati na družbenih omrežjih ni prisoten, mami sicer je, ampak ne toliko, so pa sedaj začeli prepoznavati na ulici in ogovarjati tudi njiju. Smešna mi je bila tudi reakcija moje 92-letne babi, ko sva čakali v vrsti in je pred nama stala mlada punca, ki me je očitno prepoznala. Nekajkrat se je obrnila nazaj, potem pa se je opogumila in me ogovorila, če se lahko slika z mano. Moji babici je skoraj izpadla čeljust, tako je bila presenečena, hkrati pa ji je bilo razložiti, da se mi to dogaja zaradi prisotnosti na družbenih omrežjih nemogoče. Po drugi strani, se za mojega fanta Tilna, ni veliko spremenilo, saj sva skupaj že 10 let in je z mano že od samega začetka. Enako velja tudi za moje najbližje prijatelje. Sčasoma so sprejeli, da če smo skupaj na kakšni lokaciji, kjer je več ljudi, se pogosto zgodi, da se hoče kdo z mano slikati. Zdi se mi, da mojo prepoznavnost še najbolj občuti polbrat, ki je star 12 let. V šoli ga sprašujejo o meni, punce mu pišejo, da je njegova sestra lepa, spomnim se celo, da so mu prijatelji zavidali, ko so izvedeli, da je bil na morju z mano, Niko Zorjan (@nikazorjan), Ines Erbus (@ineserbus), Davidom Amarom (@davidamaro_) ... Pri vsem tem pa se zavedam in poskušam čim bolj spoštovati njihovo zasebnost ter jih ne deliti na svojem profilu.



Kako se prepoznavnost na Instagramu odraža na ulici?

Moja prepoznavnost na Instagramu se definitivno močno pozna tudi na ulici, a ne vidim problema v tem, da pride kdo do mene ali pa me prijazno pozdravi, se mi nasmehne. Spomnim se prigode iz Planeta Tuš v Kopru, kjer me je zagledala oboževalka in z vso hitrostjo po električnih stopnicah pritekla v nasprotno smer gor in se po moji strani spustila dol. Vse to z namenom, da me je ujela in prosila za sliko (smeh). Take stvari so mi prisrčne, zmoti me le strmenje in opazovanje od daleč. Slaba stran prepoznavnosti mi je tudi, da na zabavah ne morem biti sproščena. Včasih smo veliko prežurali, danes pa grem za to raje v tujino.


Občutiš na platformi kaj negativizma? Kako se spopasti z negativnimi komentarji?

Na splošno nimam veliko izkušenj z negativizmom. Po mojem mnenju, če javno poudarjaš in govoriš o tem, da te nekdo sovraži, potem dobiš tega še več nazaj. Sama zato takih stvari najraje sploh ne izpostavljam. Da se te negativni komentarji ne dotaknejo, je pomembno, da si zadovoljen sam s sabo, kar pa vem, da je lažje reči kot doseči. Fokusirati se je potrebno samo na stvari, ki ti jih povejo bližnji in na komentarje od ljudi, ki te ne poznajo.


Ali si kdaj obiskala lokacijo zgolj z namenom, da narediš sliko za Instagram?

Edinkrat, ko se je to zgodilo, je bilo, ko sem dosegla 50k sledilcev in sem želela narediti nekaj posebnega. S fantom sva šla ustvariti fotko v Slovenske gorice, tik ob meji z Avstrijo, kjer se med vinogradi nahaja verjetno vsem dobro poznana cesta v obliki srca, hkrati pa sva to združila še v izlet. Drugače pa glede tega res nisem tipičen "Instagram freak". Na primer tudi, ko sem na morju, se ne slikam ves čas. Za slikanje si ponavadi izberem eno jutro, naredim več fotk naenkrat, ki jih imam nato za dlje časa.


Kaj te spodbudi, da na Instagramu nekomu začneš slediti? Kaj te odbija?

Profil mora imeti dodano vrednost, npr. nasvete, da lahko od njega nekaj odnesem ali pa me mora nasmejati. Najbolj me pri drugih odbije, če napadalno izražajo svoje mnenje in s tem blatijo druge ali prekomerno jamrajo.


Ali sama veliko spremljaš druge in koga najraje?

Zelo malo. Tisti, ki me poznajo vedo, da ne pogledam niti vseh storyjev. Ubistvu imam 1/3 profilov kar na "Mute". Hkrati ima dostop do mojega Instagrama tudi fant, ki nima svojega profila in storyje pogleda tudi on. Sama sem človek, ki se ne obremenjuje z ostalimi in probam spremljati samo tiste, ki me res zanimajo. Večinoma so to moji prijatelji, ki pa ne objavljajo veliko. Potem so tukaj še vsi tisti iz radia, ki so na družbenih omrežjih bolj aktivni, Robert Roškar (@robertaroskarja), Jerica Zupan (@jericazupan), Alen Podlesnik (@alenpodlesnik), Taja Damjan (@tayadamjan) itd.  Kar se tiče tujega trga pa Linn Lowes (@linnlowes) in Denice Moberg (@deniceemoberg). To sta dve, ki ju spremljam že od samega začetka. Kakšne dve leti nazaj pa sem začela slediti tudi mladi mamici Katy Hearn (@katyhearn), ki me je navdušila s svojo preprostostjo in pogledom na nosečnost. Res je pravi vzor.


Kaj ti je najbolj všeč na Instagramu in kaj pogrešaš?

Najbolj so mi všeč storyji, saj se mi zdi, da prek njih bolj začutiš osebo, kot pa prek objav na "News feedu". Kar pa se tiče funkcij, ki jih pogrešam mi manjka možnost "Unread message" na osebnem profilu Fit akademije (@fit.akademija_s_patricio2). Ta bi mi prišla prav v primerih, ko nekaj samo na hitro preberem in nimam časa takoj odpisati. 


Katere so po tvojem mnenju 3 ključne stvari za uspeh na Instagramu?

Pristnost, izvirnost in privlačna energija. Tega danes res manjka, ker je najlažje nekaj prekopirat, medtem ko z energijo se to ne da narediti.


Ali si se za rast na Instagramu kdaj posluževala sumljivih aktivnosti?

Ne, nisem. Po mojem mnenju se na profilu to zelo hitro vidi, poleg tega pa kot sem že povedala, mi številka ni pomembna. Glaven mi je stik s sledilci, ki pa ga ob uporabi bota verjetno izgubiš. Hkrati opažam, da so tudi podjetja vedno bolj ozaveščena. Ko se dogovarjam za sodelovanja z večjimi znamkami kot je npr. Delimano, preverijo, da ne uporabljam botov, kupujem sledilcev ... Hitro vidijo, če engagement in odziv sledilcev nista dobra. Po drugi strani pa vidim, da pri nas nekateri tudi prehitro sklepajo, da velika številka sledilcev pomeni, da jih je oseba kupila. Ni vedno tako. Včasih je v ozadju samo ogromno vloženega truda. 


Veliko ljudi ti pripisuje uspeh zaradi izzivalnih fotografij, kako ti gledaš na te komentarje?

Postava je močno povezana s poklicem osebne trenerke in je na nek način moj simbol. Drugače bi bilo, če bi bila učiteljica in si objavljanja tovrstnih vsebin sigurno ne bi privoščila. Vedno pravim, da mora osebni trener izgledati boljše od svojih strank, saj jih s tem motivira. Prav zato se mi ne zdi nič narobe, da pokažem svojo postavo in z njo sporočam, da lahko vsak posameznik doseže zastavljene cilje. Meni osebno so te objave estetske in niso pretirane.

Verjetno so imele nekaj vpliva na moj uspeh, ampak tudi fotografij dobre riti se lahko hitro naveličaš. 

Mladih punc, ki izgledajo odlično je veliko, zato zgolj postava ni dovolj. Mogoče so nove uporabnike pritegnile na moj profil, zadržim pa jih s svojo energijo in osebnostnimi lastnostmi.


Kakšen nasvet bi dala nekomu, ki si želi postati influencer?

Bodi to kar si, bodi unikaten, izviren in širi pozitivno energijo. Če moraš razmišljati, kako bi se tega lotil, potem sploh ne začni. Jaz mislim, da se mora vse razviti spontano oz. z neko noro idejo.


Ali je Instagram družbeno omrežje, ki ga od vseh uporabljaš največ?

Ja, največ uporabljam Instagram. Zraven imam še FB stran in svoj osebni profil, namenjen skupnim pogovorom in izzivom za akademijo. TikTok pa sem uporabljala med karanteno, ko sem imela čas, ki ga zdaj nimam. 


Kaj bi zate pomenilo, če Instagram jutri ne bi več obstajal?

Iz poslovnega vidika se ne bi veliko spremenilo, ker imam močno mailing bazo, na kateri bi potem začela še bolj pospešeno graditi. Tudi glede osebnega trenerstva sem sedaj že tako uveljavljena, da imam veliko rednih strank in mi zato biznis ne bi kar propadel.


Kakšni so tvoji cilji z Instagramom za prihodnost? Te zanima tudi tuji trg?

O tem ne bi rada preveč govorila, pripravlja se nekaj stvari, ampak naj zaenkrat ostanejo skrivnost. Drugače si želim še naprej voditi svoj profil tako kot sedaj in ohranjati posebno vez s svojimi sledilci, mogoče deliti še kakšen trenutek več iz svojega zasebnega življenja. Želim imeti bazo ljudi, na katere se lahko obrnem, oni pa name.