Instagram bot: da ali ne?

Updated: Aug 24, 2018



Z več kot 700 milijoni mesečno aktivnih uporabnikov po vsem svetu, je Instagram obvezna platforma za marketing. Ti v storyjih in objavah vsak dan iščejo trende, inspiracijo in ideje za nakupe.


Aktiven profil na Instagramu podjetjem pomaga izoblikovati identiteto znamke. Lahko gre za posameznega uporabnika, majhen start-up ali veliko podjetje s tisoč zaposlenimi, v vseh primerih so akcije kot objavljanje, všečkanje, komentiranje, sledenje, postavljanje pravih hashtagov in lokacije obvezna dejavnost za rast profila. In vse to lahko bot danes opravlja namesto vas.



Zakaj je rast sledilcev tako pomembna


Veliko število sledilcev znamki oz. podjetju prinaša večji ugled. Veliki profili imajo večji doseg in večje zaupanje svojih strank. Zaradi tega se več kot 500 milijonov poslovnih profilov na Instagramu trudi s čim boljšim engagementom, da bi pridobili in zadržali toliko sledilcev, kot je le mogoče. Potrošniki v današnji informacijski dobi zahtevajo nenehno javljanje in ažurnost. Zato Instagram profili, ki niso dovolj aktivni, tudi nimajo veliko sledilcev.


Seveda pa je biti aktiven lahko zelo časovno potratno in tudi obremenjujoče, poleg tega pa včasih celo neučinkovito. Ves čas, ki ga porabite za všečkanje, komentiranje, objavljanje, obdelavo fotografij, raziskovanje, iskanje hashtagov, sledenje in brisanje profilov, bi lahko v podjetju porabili tudi za druge naloge, saj vsi vemo, koliko dela kot podjetniki imamo. Zato so se hitro začele iskati bližnjice do uspeha. Med prvimi triki je bilo kupovanje sledilcev, danes pa je daleč najbolj razširjena uporaba programov za avtomatizirano aktivnost na Instagramu, tako imenovanih Instagram botov.



Kaj je Instagram bot


Zaradi zgoraj navedenih razlogov podjetja in posamezniki plačujejo bote - programe, ki oponašajo/kopirajo vedenje uporabnikov na Instagramu. Instaboti imajo naslednje zmogljivosti:

- avtomatsko všečkanje,

- avtomatsko komentiranje,

- priprava in brisanje objav,

- avtomatsko sledenje in kasneje brisanje uporabnikov (follow-unfollow),

- avtomatsko pošiljanje vnaprej pripravljenih direktnih sporočil (DM) ...


Uporabnik v botu nastavi, katere profile naj targetira. To stori tako, da izbere specifične hashtage, ki jih profili uporabljajo, lahko pa nastavi tudi druge dejavnike (lokacijo, spol, tržno nišo ...). Podjetja iz modne industrije lahko tako botu naročijo, da všečka in komentira objave uporabnikov, ki so uporabili hashtage kot npr. #fashion #ootd #instastyle ipd. Tem uporabnikom lahko začnejo tudi slediti in jih po določenem časovnem obdobju po želji odstranijo. Vse to počnejo, da bi bili opaženi in dobili nove sledilce, ki bi jih njihova vsebina utegnila zanimati oz. so njihove potencialne stranke.


Poleg očitne prednosti, ki je prihranjen čas, so boti tudi izredno cenovno dostopni. Že za nekaj evrov na mesec vam lahko bot pomaga do hitrejše rasti profila brez velike investicije.



Ali boti zares delujejo?


Instagram boti lahko namesto vas sledijo stotinam profilov in opravljajo druge aktivnosti, s katerimi si zagotovo povečate prisotnost in prepoznavnost na platformi. Na prvi pogled gre za idealno rešitev, ki hitro pripelje do rezultatov in prav zaradi tega se toliko profilov odloča za vključitev bota. Verjetno ste tudi sami opazili neverjeten porast komentarjev in všečkov različnih podjetij, za katere sicer nikoli ne bi upali reči, da bi se zanimala za vaše objave. Nekateri bolj pozorni/izkušeni ste morda opazili tudi, da gre za "instant" komentarje, ki jih ni dejansko pisala oseba odgovorna za profil.


Primera:



Da, boti načeloma delujejo, vendar je nujno potrebno opozoriti tudi njihovo slabo plat. Avtomatski sistemi puščajo veliko prostora za napake in včasih lahko naredijo več škode kot koristi. Nekateri profili so zaradi njih izgubili kredibilnost ali pa so bili celo izbrisani iz Instagrama zaradi kršenja pogojev uporabe.



Prednosti in slabosti uporabe botov


Kupci Instabotov lahko nemudoma vidijo dobre rezultate. Kar vam lahko vzame več ur dela, bot opravi v manj kot minuti. Z več aktivnosti in engagementa povečate možnosti, da vas uporabniki opazijo. Ročno je to zamudno, naporno ... pač terja svoj davek. V svetu, kjer vsi želimo takojšnje rezultate, boti obljubljajo natanko to - hitro in efektivno rast profila.


Na drugi strani pa bot prinaša kar nekaj tveganja. Znani so primeri, ko so podjetja zaradi njihove uporabe bila popolnoma osramočena zaradi všečkanja ali komentarjev, ki se niso skladali s politiko podjetja. Bot namreč ne more razumeti konteksta objave. Gre za programsko opremo, ki dela po navodilih, a ni človek in ne more razmišljati kot človek.


Eden od primerov je uporabnik, ki je imel bota nastavljenega, da komentira "thumbs up" emoji (emoji z dvignjenim palcem/like) pod vsemi objavami, kjer je bil uporabljen #friendship. Na žalost je bot to komentiral tudi pod objavo, ki je bila namenjena nedavni smrti prijatelja nekega uporabnika. Lahko si predstavljate, da je bilo kar nekaj vznemirjenja.


Ker boti delajo toliko stvari naenkrat, je težko slediti, kaj vse počnejo v vašem imenu. Zato se morda sploh ne zavedate, da je prišlo do kakšne napake oziroma neprimerne aktivnosti. Bot napake prav tako ne more sam popraviti, sami pa seveda ne boste želeli svojim sledilcem razkriti, da ga uporabljate in je bila napaka njegova, saj bi tako izgubili kredibilnost in zaupanje. Takšne nesrečne dejavnosti lahko tudi popolnoma uničijo ugled podjetja ali posameznika.



Lov na bote


Mnogi uporabniki ne vejo, da so boti na tržišču že vsaj tri leta. V tem času jih je seveda opazil tudi Instagram, ki je zaznal sumljivo vedenje profilov. Lanskega aprila (2017) so bili številni uporabniki v paniki, ker so ukinili popularni bot Instagress. Le mesec kasneje je Instagram zrušil tudi bot Mass Planner. Obe podjetji sta bili prisiljeni ukiniti svojo dejavnost zaradi kršenja Instagramovih API pogojev. V svojem Privacy Policy pravilniku Instagram natančno navaja, da se ne smete posluževati nobenih programov za izmenjavo všečkov, delitev, komentarjev ali sledilcev:


“Don’t participate in any “like”, “share”, “comment” or “follower” exchange programs.”


Kljub temu uporabniki še vedno uporabljajo bote na svojo odgovornost in tveganje. Instacoach njihovo uporabo odsvetuje. Smo za to, da se igra po pravilih in dela dobro vsebino. Poznamo sicer primere profilov, ki že leto ali dve brez posledic uporabljajo bote, a ne vemo, kaj bo z njimi na dolgi rok. Instagram se trudi in redno ukinja različne bližnjice do uspeha prek zunanjih aplikacij in programov, kaznovani pa so tudi posamezniki, ki se tega poslužujejo. Morda se vam zdi, da ste zelo uspešni, a ne veste, da bi z lastnim engagementom lahko imeli boljše rezultate, saj bi vas Instagramov algoritem lažje zaznal, tako pa vas morda celo namerno zaustavlja.



Primeri Instabotov


FOLLOWADDER

Bot, s katerim so uporabniki zadovoljni, ker naj bi delal z veliko mero natančnosti. Za 15 dolarjev na mesec obljublja popolno kontrolo nad aktivnostmi in hitro rast sledilcev.



FOLLOWINGLIKE

Ta bot omogoča inštalacijo avtomatskih aktivnosti za več profilov. Uporabniki trdijo, da se dobro približa človeškemu ravnanju. Dobite ga z enkratnim nakupom: $49 za en profil, $79 za pet profilov in $299 za neomejeno število profilov.




INSTAZOOD

Instazood se fokusira na targetiranje prek hashtagov. Za vsak hashtag vodijo tudi posebno analizo. Uporabnikom je všeč tudi zato, ker omogoča upravljanje več profilov.



INSTASWELL

Ponuja klasične aktivnosti: avtomatsko sledenje in kasneje unfollow. Omogoča, da ste organizirani, saj dobivate redna obvestila in orodja za upravljanje. Eden od njihovih paketov za $10 na mesec naredi 500 všečkov in 500 followingov dnevno.




ARCHIE

Archie je bil enkrat že ukinjen, a so ga uspeli vrniti na tržišče. Ima dovršeno targetiranje, s katerim pridete do profilov, ki že sledijo konkurenci ali pa se zanimajo za trg, na katerem delate. Lahko tudi blokirate uporabnike in hashtage, da se bot z njimi ne bo ukvarjal.



INFLUX SOCIAL

Še en bot za zelo enostavno uporabo. Ima tri kategorije: uporabniki, hashtagi in lokacija. Uporabniki lahko izbirajo, s kakšnim tempom želijo, da bot deluje.




Kje lahko vaše delo avtomatizirate brez botov?


Če si želite olajšati delo na Instagramu z avtomatizacijo, je to najbolje narediti na področjih, kjer izvirnost ni pomembna. Izkoristite različne analize hashtagov, ki jih dobite s pomočjo drugih platform, da najdete svoje potencialne sledilce ali z njimi prihranite na času s planiranjem in avtomatskim objavljanjem. Uporabljajte presete, da bo vaš feed videti poenoten, ter druge aplikacije za pripravo storyjev in objav. To so najbolj varni načini avtomatskih strategij, ki ne kvarijo vaše avtentičnosti.


Vsak uporabnik pa naj sam investira čas za všečkanje in še bolj pomembno za iskrene komentarje in povezovanje z drugimi profili. Engagement potrebuje svoj čas in mora biti personaliziran - tega bot ne zmore. Če sledilci posumijo, da uporabljate bota, bo vaš profil lahko označen za neetičen ali celo lažen. Pomagate si lahko z različnimi platformami, da najdete svojo nišo in izveste več o njej, ne pa zato, da nekdo drug dela namesto vas.


Instacoach od svojega začetka zagovarja "fairplay" in dejansko družabnost, ko se gremo družbena omrežja. Posledice uporabe botov niso dobro poznane in mogoče bodo uporabniki, ki jih uporabljajo, nekoč kaznovani ali pa so že, pa se tega niti ne zavedajo. Da sami delate na engagementu je seveda bolj dolgotrajno in vzame veliko truda, ampak le na ta način to zares ostajate vi in dejansko predstavljate sebe.