Top posodobitve Instagrama - JULIJ 2020

Updated: Sep 14



Prišel je konec poletja in z njim z manjšim zamikom tudi julijski update. Mesec julij v Slovenijo ni prinesel večjih posodobitev, za razliko od tujine, kjer ga je močno zaznamovalo težko pričakovano lansiranje funkcije Reels. Hkrati je Instagram še naprej testiral številne posodobitve, s katerimi pa med uporabniki počasi že ustvarja pravo zmedo. Nabralo se je namreč že kar nekaj takšnih, ki jih nekateri posamezniki imajo, spet drugi ne, so te v enem momentu vidne, spet v drugem ne. Ob vsem tem pa na seznam dodajajo še nekaj novih, ki jih torej morda lahko ali pa tudi ne, pričakujemo v naslednjih mesecih. Da vam bo vse skupaj malo bolj jasno, predlagamo, da nadaljujete z branjem.



POSODOBITVE


"PIN COMMENTS"

V začetku julija je prišla posodobitev, ki smo jo napovedali že aprila. Možnost "Pin Comments" vam omogoča, da izberete 3 komentarje, jih prilepite na sam vrh pred ostale in jih s tem dodatno izpostavite. Na ta način poudarite najboljše oz. vaše najljubše in upravljate z manj zaželenimi. To naredite tako, da na komentarju pod vašo objavo, po njem s prstom podrsate v levo in kliknete ikono "Pin". Tisti, ki bodo prišli do vaše objave, bodo tako te 3 komentarje videli najprej.


*Avtor komentarja, ki ga prilepite, bo o tem obveščen!



Nova funkcija je prišla v sklopu boja proti zlorabam, spletnemu nasilju in širjenju napačnih informacij na aplikaciji, proti katerim se Instagram bori že nekaj časa. Z njo želi še dodatno izboljšati uporabniško izkušnjo.



"PHOTO" NALEPKA


Po kar nekaj letih naj bi Instagram sedaj končno vsem profilom dodal "Photo" nalepko. Ta vam omogoča, da na story dodate fotografijo direktno iz vaše galerije na telefonu.


Zanimivo pa je, da je anketa na našem Instagram profilu pokazala, da nalepke še vedno nimajo vsi slovenski uporabniki. Očitno je Instagram samo nekoliko povečal število tistih, ki lahko do nje dostopajo, ostali pa pridejo na vrsto še nekoliko kasneje.



REELS V NOVIH DRŽAVAH


Na trgu je po novem prisotno družbeno omrežje, sedaj verjetno dobro poznano že vsem - zloglasni TikTok, ki je v zadnjem času postal velik rival Instagramu. Ta se ob tem zaveda njegove popularnosti, konstantno spremlja dogajanje, predvsem pa hitro ukrepa, da ostane v ospredju. Za sabo ima že dobljeno bitko s Snapchatom, sedaj pa je tu nova s TikTokom.


Tudi tokrat je Instagram naredil kar zna najbolje - posnemal druge. Opazujejo kaj deluje na trgu, po čem je največ povpraševanja, kaj je najbolj popularno, nato pa to intigrirajo direktno v svojo aplikacijo . Tako kot so dobili inspiracijo pri Snapchatu za danes priljubljene storyje, sedaj ustvarjajo klon TikToka, imenovan "Reels".


*V resnici to ni Facebookov prvi poizkus konkuriranja TikToku. Nekaj časa nazaj so namreč že lansirali samostojno aplikacijo imenovano Lasso, vendar ta ni bila uspešna, zato so jo pred kratkim ukinili.



Nekaj o funkciji "Reels" smo že pisali lansko leto v novembru (več tukaj), ko je bila še v začetnem testiranju v Braziliji. Na kratko - gre za orodje, ki omogoča snemanje 15-sekundnih video vsebin z možnostjo dodajanje glasbe ali drugih zvočnih posnetkov in nudi kreativen način urejanja z različnimi funkcijami kot so prilagajanje hitrosti videa, dodajanje efektov itd. Nahaja se v meniju story kamere, poleg "Live" in "Story".



Funkcija je bila v samem začetku mišljena zgolj za na Instagram story, vendar so po testiranjih ugotovili, da si uporabniki želijo, da bi bile njihove vsebine sledilcem dostopne več kot le 24 ur. Tako je Reels svoje mesto dobil na profilih uporabnikov, in sicer v novem zavihku, ki se pokaže samodejno, ko objavite svoj prvi Reels. Govori se, da naj bi s tem prišel tudi ločen feed, ki bo izgledal enako kot pri TikToku, v ozadju pa bo algoritem razvrščal Reels objave podobno kot slavni "For You Page" - nanj bodo vplivali profili, ki jim že sledite, vsebine, na katere se odzivate in vaša lokacija.



Instagram je testiranje Reelsa pričel lani, ko ga je kot prvo lansiral v Braziliji. Po skoraj letu dni, ga je konec junija dodal v Nemčijo in Francijo ter ob ravno pravem trenutku še v Indijo. Tamkajšna vlada je namreč malo pred tem sprejela odločitev o prepovedi uporabe TikToka in 58 drugih aplikacijah, ustvarjenih s strani kitajskih podjetij. S tem računa na to, da bodo vsi uporabniki, ki so sedaj ostali brez zabavne aplikacije za deljenje kreativnih videov, prešli na Instagram in začeli z ustvarjanjem tukaj.


V juliju je Instagram naznanil, da lahko Reels zelo kmalu pričakujemo tudi v Ameriki in 50 drugih državah. V času pisanja članka se je to tudi zgodilo, s čimer pa smo izvedeli, da med njimi žal ni Slovenije.



INSTAGRAM SHOP


Zopet smo dobili še nekoliko prenovljen "Instagram Shop", ki uporabnikom omogoča lažje iskanje novih produktov in znamk ter nakupovanje na platformi. Dodana je možnost brskanja med za vas predlaganimi znamkami ("Shop Directory") in produkti ("Product for you"). Podjetja bodo sprva na zavihku objavljena organsko, brez možnosti oglaševanja.



*V Ameriki, kjer je v testiranju tudi "Checkout" funkcija se "Shop" zavihek še nekoliko razlikuje.



GOVORI SE


"DUAL"


V testiranju je nova možnost v "Camera" načinu, ki bi uporabnikom omogočila hkratno uporabo sprednje in zadnje kamere telefona. Pri tem lahko posameznik izbira tudi šablono ene od kamer, ki se pojavi v zgornjem desnem kotu oz. tam, kamor jo uporabnik nato premakne.


Za delovanje funkcije si oglejte spodnji video.



MENJAVA GUMBOV


Kot ste morda opazili, Instagram že nekaj časa preizkuša različne menjave gumbov, s katerimi želi navigacijo na aplikacijo prilagoditi potrebam posameznikom in izboljšati uporabniško izkušnjo. Dogajanje aktivno spremljamo in opažamo različne kombinacije, ki jih dodajajo ter umikajo.


Govori se, da bi bližnjico do "Explore" strani (v meniju spodaj levo, ikona lupa), prestavili zgoraj desno poleg DM-a. Na njegovo mesto bi prišel zavihek Reels oz. "Videos for You". Tu bi bile zbrane video vsebine, ki bi jih algoritem sam zbral za vas, ni pa še jasno, ali gre za vse vrste videov (IGTV, Reels, video objave) ali zgolj za Reels videe. Ne glede na to, pa naj bi delovala podobno kot "For you Page" na TikToku, kar smo omenili že zgoraj.



Hkrati se govori tudi o prihodu novega gumba "Shop" v navigacijsko vrstico na dnu aplikacije. Ikono srčka (v meniju, desno spodaj), ki zdaj vodi do "Activity" strani bi zamenjali s "Shopo" zavihkom, da bi bil ta uporabnikom še hitreje dosegljiv. Do "Activity" strani pa bi po novem lahko dostopali dirketno na zavihku vašega profila zgoraj desno.



SHRANJEVANJE IGTV VIDEOV


Govori se o novih možnosti za IGTV videe, in sicer naj bi prišli dve novi funkciji - "Saved" in "Watch history", pri čemer bi prva omogočila, da si video shranite na telefon, druga pa, da si video shranite za kasnejši ogled.



ARHIVIRANJE LIVE VIDEOV


Instagram bo dodal možnost, da po končanem LIVE videu, le tega shranite v arhiv. Tam ga bo zadržal 5 dni. Gre za razširitev funkcije, ki jo imamo trenutno že na voljo za storyje in feed objave.



GIF "STARRED SECTION"


Pri izbiri GIF-ov in nalepk v DM pogovoru Instagram dodaja nov zavihek - "Starred". Gre za bližnjico do tistih, ki ste jih nazadnje uporabili oz. hitrejši dostop do vaših najljubših.



ZAZNAMOVALO JE


#challengeaccepted


Na Instagramu se je julija po tihem razširil nov trend - objavljanje črnobelih slik žensk na feedih in storyjih. Fotografije se zbirajo pod #challengeaccepted, ki beleži že več kot 6.3 milijonov objav.



Izziv prvotno izhaja iz Turčije, države, ki velja za eno od tistih z največjim številom umorov žensk na svetu. Zgolj v letu 2019, so zabeležili več kot 500 posnetih umorov, da o številki neposnetih sploh ne govorimo. Ker vlada, pravosodni sistem in policija v državi ne ukrepajo, ta kriminalna dejanja ostajajo skoraj nekaznovana. Predstavnice ženskega spola so tako začele preplavljati Instagram z objavami črnobelih slik pogrešanih oz. umorjenih žensk in s tem širiti glas o tej tematiki.


Prvotni pomen izziva se je na Instagramu sedaj nekoliko izgubil, saj je ta postal le način, za podporo ženske skupnosti. Zaokrožil je kot viralno sporočilo, ki so ga uporabnice dobile prek DM-a s pozivom, naj delijo črnobelo sliko in nominirajo druge ženske, ki jih navdihujejo ter s tem dajo svoj glas. Izzivu so se pridružila tudi večja imena.