Top posodobitve Instagrama- NOVEMBER 2019

Updated: Jan 28



Prišel je čas za naš zadnji članek s posodobitvami v letošnjem letu. Kaj je Instagram pripravil za konec in kaj nam obljublja za prihdonje leto? Uresničil je napoved odgovarjanja z nalepkami in GIF-i v zasebnih sporočilih in se podal v boj proti lažnim novicam. Najbolj dviguje prah možnost prihoda novega "Reels" načina, pri katerem ne moremo spregledati velike podobnosti z vse bolj popularno aplikacijo - TikTok. Prihaja razvrščanje profilov v kategorije, sprememba "Nametaga" v QR kodo, urejanje dolžine Boomeranga ... Najbolj pa je mesec zaznamovalo testiranje ukintve všečkov o kateri več izveste v spodnjem članku.



POSODOBITVE


NALEPKE IN GIF-i V DM-u


Posodobitev, ki smo jo napovedali pol leta nazaj, je končno tukaj. Pri pogovorih v DM-u lahko sedaj uporabljate vaše najljubše nalepke in GIF-e. Ko začnete pisati izbrano besedo, lahko s klikom na modro ikono, v meniju zanjo poiščete sorodno nalepko ali GIF.




LAŽNE INFORMACIJE


Instagram si, podobno kot preostali del spleta, želi omejiti širjenje napačnih oz. lažnih informacij. Čez zavajajoče objave na vašem feedu in storyjih, se bodo po novem prikazovala opozorila. Slike boste vseeno lahko pogledali, s klikom na "See Post", ki bo opozorilo skrilo. Tovrstne objave se ne bodo prikazovale na Explore strani in med hashtagi. Posameznik, ki bo želel deliti sliko/video z lažno novico, bo s strani Instagrama pred objavo na to tudi opozorjen!



Skupina, ki bo izvzeta pri preverjanju vsebin, so politiki. Čeprav je to sprožilo veliko kritik, direktor Instagrama - Adam Mosseri pravi, da je nujno potrebno, saj bi jim bila v nasprotnem primeru onemogočena promocija. Družbena omrežja so v političnih kampanjah namreč postala vedno močenejše oglaševalsko orodje.


GOVORI SE


"REELS" NAČIN


"Reels mode" je funkcija o kateri smo že pisali v updateu september, le da so jo takrat poimenovali "Clips". Ta mesec se vračamo s podrobnejšimi informacijami. "Reels" ponuja možnost ustvarjanja 15 sekundnih videov in vključuje vse glavne elemente TikToka: kreiranje in deljenje kratkih videov z možnostjo dodajanja različnih učinkov. V ozadje lahko vključite glasbo, spreminjajte hitrost, dodajajate tranzicije in druge elemente, ki naredijo vsebino še bolj zanimivo, vam pa omogočijo, da izrazite svojo kreativnost.


Kako deluje?

Uporabniki boste "Reels" našli v story meniju poleg Boomeranga in Super-Zooma. Videu boste lahko dodali zvok, ki ga boste posneli sami, našli pri videih drugih uporabnikov, med hashtagi oz. na "Explore" strani ali pa med popularnimi odseki pesmi, ki jih bo predlagal Instagram sam. Zvoki, ki bodo najbolj priljubljeni med uporabniki, bodo dobili lastno stran, kjer se bodo prikazovali najboljši posnetki. Pred objavo boste videu lahko dodali tudi hitrost predavanja, razne tranzicijske elemente, filtre in dodatne učinke.



Ko ste z videom in montiranjem zadovoljni, lahko svoj "Reel" objavite na story, med "Close friends" ali pa ga pošljete kot sporočilo. Če bo deljen javno, ima tudi možnost, da se pojavi v sekciji "Top reels" na "Explore" strani. V primeru, da ga dodate med "Highlights" na profilu, se lahko tam znajde tudi po 24 urah, ko ga na storyju sicer ne bo več.


*Funkcija je trenutno v testiranju zgolj v Braziliji.



GLAVNI RAČUN


Veliko uporabnikov ima na Instagramu več profilov - osebnega, inspiracijskega, poslovnega ... Nova funkcija bi omogočila, da se lahko preko enega računa hkrati vpišete tudi v vse druge. Logiranje bi bilo tako precej olajšano, saj ne bi potrebovali vpisovati gesla za vsakega posebaj.




KATEGORIJE PROFILOV


Profile, ki jim sledite, naj bi Instagram, za lažji pregled in upravljanje, združil v kategorije. Npr. "Least interacted with", "Most shown in feed", "Art", "Travel" ...




"NAMETAG" V QR KODO


"Nametag" naj bi se po novem preimenoval v QR kodo, ki bi hkrati postala animirana.




UREJANJE BOOMERANGA


Še vedno čakamo na posodobitev, ki smo jo napovedali v avgustu - novi načini snemanja Boomeranga - govori pa se tudi že o možnosti, ki bi omogočila, da te obrežemo in objavimo le izbran delček.



VNOS ROJSTNEGA DATUMA


Instagram naj bi sedaj od uporabnika zahteval, da ob ustvarjanju novega profila vpiše datum rojstva. Hkrati se govori tudi o omejitvi starosti za uporabo Business profilov.


*Med pisanjem članka v začetku decembra, je Instagram posodobitev ravno lansiral, zato jo v času branja že imate.



ZAZNAMOVALO JE


ODGOVORIL NAM JE ADAM MOSSERI


"Head of Instagram" Adam Mosseri že nekaj časa na svojem profilu redno odgovarja na nekaj izbranih vprašanj, ki mu jih postavijo njegovi sledilci. V novembru smo ga tudi mi vprašali, če lahko pričakujemo, da bo funckija "Swipe up" kdaj omogočena za vse profile, ne le za tiste nad 10k sledilcev. Dobili smo odgovor iz prve roke, če ste z njim zadovolji pa presodite sami.




GLOBALNO TESTIRANJE UKINITVE VŠEČKOV


Že nekaj časa Instagram v drugih državah po svetu testira ukinitev všečkov. V novembru so testiranje razširili še globalno in s tem tudi v Slovenijo. Če ste bili eden od profilov, ki so ob prihodu na Instagram dobili obvestilo "Testing a Change to How You See Likes", potem všečkov pod objavami drugih ne vidite več. Na lastnih objavah vam všečki še vedno ostanejo vidni.



Kljub temu je Instagram uporabnikom še vedno pustil nekaj vpogleda v to, koliko všečkov določen profil prejme. Za prvim uporabnikom, ki je objavo všečkal, Instagram nadaljuje z "and others", oziroma v primeru, da jih je več kot tisoč "and thousands of others" ali več kot milijon "and millions of others".


Ukinitev všečkov je trenutno še v testiranju!!, če se bodo uporabniki odzvali pozitivno, bo posodobitev verjetno razširjena na vse ostale uporabnike. Ko izvemo več, boste izvedeli prvi.