InstaCoach intervju: KAJA KARBA



Kajo Karba smo prejšnji teden ujeli kar na Skypu, saj 21-letno Mariborčanko, ki trenutno živi v Londonu, bolj poredko vidimo pri nas. Kljub selitvi v tujino je njena ciljna publika še vedno v Sloveniji. Zagotovo jo poznate po njenem YouTube kanalu, na katerem je v zadnjem letu zgradila svojo prepoznavnost. Vzporedno hitro in vztrajno raste tudi na Instagramu, kjer ima danes že več kot 29k sledilcev. Njen profil predstavlja lep primer lifestyle niše, kjer lahko spremljamo različne vsebine vsakdanjega življenja. V intervjuju si preberite kakšni so bili njeni začetki, kako je prišla do tako velike številke sledilcev in kaj je skrivnost njenega čudovitega feeda. Pogovarjali smo se kakšno je njeno mnenje o uporabi botov, ki se jih slovenci vse raje posložujejo, kako se je privadila na javno izpostavljanje svojega življenja ter vse o sodelovanjih s podjetji. Zaupala nam je tudi kako želi v prihodnosti še bolje izkoristiti svoj vpliv na Instagramu.



Ali se še spomniš začetkov na Instagramu?

Mislim, da sem si Instagram naredila v 3. letniku srednje šole, to je približno 5 let nazaj, ravno, ko je začel postajati priljubljen v Sloveniji. Spomnim se, da sem pred njim veliko časa preživela na Facebooku, Netlogu in ii2. Sprva sem Instagram uporabljala bolj za osebno rabo, resneje pa sem se mu posvetila šele, ko sem ustvarila YouTube kanal, približno leto in pol nazaj. Takrat sem začela tudi raziskovati in se ukvarjati s tem, kaj je dejansko pomembno za to omrežje.


Kje si se naučila vsega kar danes veš o Instagramu?

Večinoma z YouTuba, kjer sem pregledala ogromno videov na to temo, našla veliko uporabnih nasvetov in trikov. Na internetu sem prebrala kar dosti člankov, med drugim tudi tvojih (smeh).


Koliko časa in truda stoji za tako čudovitim feedom? Kdo ti pomaga ustvarjati objave?

Kar veliko. Če bi zaokrožila celoten proces, od same ideje do objave, bi rekla, da mi vzame približno 2 uri. Osebne objave načrtujem in izvedem hitreje, saj ne planiram outfitov, hodim po izbranih lokacijah ipd, ampak so bolj spontane. V primeru, da gre za sodelovanja, je potrebno več predpriprav. Največ časa porabim za fotografiranje, pri čemer mi pomaga kar moj fant Nino. Na začetku sem ga morala naučiti kako in kaj (smeh), zdaj pa svoje delo opravlja odlično. Fotografiranje je le prvi del, sledi pregled vseh slik in urejanje v Lightroomu. Na koncu mi nekaj časa vzame še sestavljanje opisa.



Kako ustvariš opise?

V vsakem opisu, ne glede na to ali gre za sodelovanje ali ne, mora biti delček mene. Ponavadi začnem z angleškim citatom, ki mu dodam stavek ali dva v slovenščini. Vsi so večinoma kratki, se razlikujejo od objave do objave in so odvisni od mojega trenutnega razpoloženja.


Razmišljaš, da bi začela objavljati v angleščini?

Začela sem v slovenščini in zdaj se počutim, da bi težko zamenjala, saj so nekatere besede podane na drugačen način, poleg tega pa imam ogromno mlajše publike, za katero se mi zdi, da tujih jezikov še ne razumejo. Zavedam se, da bi mi angleščina prinesla večjo publiko, kar se je že začelo kazati, vendar na to gledam še nekoliko neegoistično. Na YouTubu bom zagotovo vedno ostala v slovenščini, na Instagramu pa počasi že delam korake naprej in puščam odprto možnost, da bi v prihodnosti popolnoma preklopila na angleščino.


S čim fotografiraš in urejaš slike?

Vse slike naredim s telefonom iPhone 8 ali Huawei Mate 20 ter jih uredim s preseti v aplikaciji Adobe Lightroom.


Kako to, da si se odločila za presete?

Osebno so mi bolj všeč profili, kjer vse paše skupaj in so si slike med seboj podobne. Med tistimi, ki jim sledim na Instagramu, je veliko potovalnih z urejenimi in popolnimi feedi, kakršnega sem si želela tudi sama. Vedno sem mislila, da ljudje že v originalu naredijo tako perfektne fotke z močnimi barvami in prekrasno svetlobo. Ko sem izvedela, da ta učinek dosežejo s preseti, sem jih začela uporabljati tudi sama. Na videz profila dam velik poudarek, takšna pač sem (smeh).



Ali načrtuješ objave vnaprej?

Niti ne, razen v primeru, če gre za sodelovanje z brandi, kjer so datumi objav ponavadi vnaprej dogovorjeni.


Ali pride dan, ko nič ne objaviš?

Ja, pridejo tudi takšni dnevi. Zgodi se, da enostavno izklopim telefon in delam druge stvari. Dan gre tako hitro mimo, da Instagrama sploh ne uspem pogrešati, se pa zaradi tega pojavijo vprašanja kot je "Kaja kje si danes?", "Kako to, da nisi nič objavila?". Taki dnevi so sicer res redkost. Tudi če nič ne objavim, sem ponavadi "online".


Koliko časa bi zdržala brez Instagrama?

V kratkem planiram dopust, ko bom telefon dala na stran in tako imela nekaj več časa zase. Sporočim kako mi bo šlo (smeh).


Ali si kdaj mislila, da boš prišla do tako velike številke sledilcev?

Pravzaprav ne, saj tega nisem načrtovala in nimam nobene posebne strategije ali recepta za uspeh. Večji preskok na Instagramu se je zgodil lani novembra, kar je verjetno povezano s takratno hitrejšo rastjo mojega Youtube kanala. Dolgo spremljam Ajdo Sitar in spomnim se, kako smo bili zanjo vsi veseli, ko je prišla do 30k, danes pa sem sama že skoraj tam. Vse se je zgodilo tako hitro. Ljudem sem verjetno všeč, ker je moja vsebina malo drugačna, saj živim v Londonu. Vsi imajo radi to mesto.


Si za rast na Instagramu kdaj uporabljala Instabota*?

Ne, nikoli. Zdi se mi, da je škoda denarja za takšne stvari. Sama avtomatsko izgubim spoštovanje, ko kdaj kliknem na všečke in med njimi vidim sumljive profile, kar takoj namiguje na neprimerno aktivnost. Tudi podjetja so danes že dovolj pametna, da vidijo kdo ima realne sledilce, zato posledično pri njih izgubiš zaupanje. Poleg tega pa obstajajo veliko boljši načini za izboljšanje engagementa, kot je uporaba bota.


*Kaj je Instabot si preberite tukaj.


Kaj bi svetovala uporabnikom, ki si želijo uspeti na Instagramu?

Čim večjo aktivnost na storyjih, saj so po mojem mnenju bolj gledani in dobijo boljšo podporo kot same objave. Uporabite jih na vse različne načine, ki jih Instagram ponuja in tako izkoristite njihov potencial. Pri objavljanju bodite konstantni, vsebina naj bo zanimiva, kvalitetna, osebna in unikatna.


Kašno je tvoje mnenje o plačanih objavah in katere prevladujejo pri tebi?

Pri meni prevladujejo osebne objave, saj Instagram v prvi vrsti gradim zase. Tuje youtuberke hitro preneham slediti, v kolikor začnejo objavljati preveč sponzoriranih objav. Nočem, da bi se enako zgodilo nekomu, ki spremlja mene. Želim, da me sledilci spoznajo takšno kot sem, ne skozi plačane objave in sodelovanja.



Se spomniš kdaj si se prvič znašla v vlogi, da ti je podjetje ponudilo plačilo za objavo?

Ne spomnim se točno kdaj se je to prvič zgodilo. Vem samo, da sem v svoj poštni predal prejela ogromno produktov. Sprva mi je ustrezalo, da sem zastonj dobila stvari, za katere bi drugače morala plačati, kmalu pa so podjetja začela za njih zahtevati promocijo. Ker si izdelkov nisem izbirala sama in mi nekateri niso bili všeč, sem s tem hitro zaključila. Ne želim promovirati nečesa, kar ne podpiram.


Ali ti pri sprejemanju in odpisovanju na ponudbe kdo pomaga?

Imela sem menedžerja, ki mi je sprva pomagal urejati sodelovanja za YouTube. Opravil mi je tudi celotno analizo Instagram profila in mi povedal, naj se ne pustim izkoriščati, glede na dober izgled feeda in toliko pozitivnih odzivov. Pri prvih sodelovanjih sem imela težavo določiti svojo ceno, saj nisem nikjer našla informacij o tem, koliko se na Instagramu računa za promocijo produktov. Vedno se mi je zdelo, da je to skrivnost, o kateri nihče noče govoriti. Menedžer mi je tako pomagal določiti pravo ceno in se postaviti zase. Danes vse ponudbe urejam sama.


Kaj misliš o tistih, ki promovirajo vse kar dobijo?

Pred kratkim se je na Instagramu veliko govorilo o tej temi. Sama sem oseba, ki se ne vtika v druge, enako velja za objave, ki jih delijo. Mislim, da bolj kot promoviraš vse povprek, prej izgubiš na priljubljenosti in zaupanju med svojimi sledilci. Osebno mi je pomembnejši sloves kot dobiček in če gledaš samo na denar, na dolgi rok tega zaradi nezaupanja sledilcev ne bo. Ljudje smo si zelo različni. Npr., če bom sama zavrnila sodelovanje za promocijo slušalk, nekdo drug pa bo ponudbo sprejel, to še ne pomeni da so slušalke slabe. Vsak sprejema individualne odločitve.


Ali imaš raje dolgoročna ali kratkoročna sodelovanja?

Raje dolgoročna, ker začnem podjetje bolje spoznavati in mi priraste k srcu.


Sodeluješ s kakšnim podjetjem kot ambasadorka?

Ne, nisem še našla podjetja, ki bi mu lahko bila tako predana. Ne želim biti ambasadorka samo zaradi denarja. Če bi našla podjetje ali znamko, ki bi ga res čutila, potem bi z veseljem sodelovala na ta način.


Ali uporabljaš #AD, da sledilce opozoriš, ko gre za sponzorirane objave?

V zadnjem času veliko razmišljam o tem. Trenutno sama ne uporabljam nikakršnih hashtagov, razen, če ti niso določeni s strani podjetja. Moj način, da dam sledilcem vedeti, ko gre za sponzorirano objavo je, da napišem oz. povem “V sodelovanju z ...” ali “Skupaj z ...”.


Ali sodeluješ s podjetji direktno ali preko dodatnih platform?

Oboje. V zadnjih 3 mesecih sem začela sodelovati s podjetji tudi preko platforme Influee in moram reči, da se mi res dopade. Všeč mi je, ker je na pregleden način podano kaj podjetje želi in kaj točno ponuja.


Kaj ti je pri sodelovanjih s podjetji najbolj všeč in kaj najmanj?

Všeč mi je, ko mi podjetja pustijo proste roke in so odprti za moje predloge. Če mi narekujejo kaj točno moram povedati (npr., da je njihov produkt najboljša stvar na svetu), sodelovanja ne bom sprejela.


Koliko na mesec zaslužiš od Instagrama?

Odvisno. Lahko rečem, da tako kot se ptički valijo, tudi podjetja pridejo na plano pomladi (smeh). Takrat imam največ sodelovanj, pozimi (januar, februar) pa najmanj. V dobrem mesecu zaslužim približno 1.500€.


Odgovoriš na vse e-maile, ki jih prejmeš?

Vsako jutro moja rutina vključuje odgovarjanje na e-maile. Dobim vse živo, od slovenskih, angleških, pa vse do kitajskih (smeh). Na slovenske vedno odgovorim in tudi če mi ponudba ni najbolj všeč, pustim odprte možnosti, da me prepričajo s podrobnostmi.


Kaj pa sporočila na Instagramu oz. DM? Ali odpišeš vsem?

Dnevno dobim več kot 50 novih sporočil. Trudim se odgovoriti vsem, vendar mi to redko uspe. Včasih odgovore podam kar preko videa, saj mi tipkanje enostavno vzame preveč časa. Pomagam si tudi z možnostjo “Flag”, s katero označim sporočila ljudi, ki sem z njimi konstantno v stiku. Tako imam še lažji pregled in ne pozabim na tista bolj pomembna.


Ali kdaj dobiš tudi kaj negativnega?

Da, kdaj pride tudi tako sporočilo. S tem se ne obremenjujem, saj se zavedam, da imamo drugačna mnenja. Velikokrat so to izmišljeni profili, iz katerih ni razvidno kdo stoji za njimi. Pod objavo negativnega komentarja še nisem dobila. Predvidevam, da se ljudje nočejo javno izpostavljati.


Se ti zdi, da bi pri vodenju profila potrebovala pomoč?

Nekaj časa mi je na e-maile pomagala odgovarjati sestra, zdaj pa ima tudi ona druge obveznosti, zato zopet vse vodim sama. Ja, včasih se mi zdi, da bi morda potrebovala dodatno pomoč. Trenutno govorimo le o Instagramu in e-mailih, tukaj pa je še vse delo, ki ga imam z YouTubom.


Bi sama sebi rekla influencer? Kako ti gledaš na to poimenovanje?

Sama te besede ne uporabljam, bolj mi je všeč vzornik. Po drugi strani se vprašam, kdo sploh je vzornik? Zame so bili to npr. Rebelde, ki sem jih gledala po televiziji. Verjetno sem danes komu vzornik jaz, vendar Youtube in Instagram še vedno predstavljata le del življenja, ki ga v resnici živim. Kljub temu, da je nekaj najlepšega, ko lahko nekomu predstavljaš vzor, je po drugi strani to zelo obremenjujoče, saj moram paziti kaj objavljam.



Ali pri taki številki sledilcev gledaš na Instagram kot službo, ali še vedno zgolj kot hobi?

Vedno pravim, da sta moja profila na YouTubu in Instagramu kot moj lastni resničnostni šov. Ja, je tudi služba, vendar se ne preživljam samo s tem.

Kaj ti Instagram predstavlja danes?

Instagram je zame vedno predstavljal prostor, kjer lahko spremljam življenja ljudi, ki me zanimajo. Zato tudi danes, še vedno sledim in podpiram tiste, katerih vsebina mi je všeč. Predstavlja mi omrežje, kjer lahko delim svojo zgodbo, hkrati pa je tudi vir dodatnega zaslužka.


Koga največ spremljaš ?

Veliko je tujcev, ki jih najdem na Youtubu in jih posledično začnem spremljati tudi na Instagramu. Ena takih je npr. Sierra Furtado. Od Slovencev rada pogledam @ajdasitar, saj mi njen feed daje inspiracijo, da tudi sama ustvarim nekaj podobnega, @coolmamacitaa zaradi storyjev, ki mi dajo občutek, da gledam Youtube videe, rada pa tudi spremljam @lepaafna in @melitaivanablog.


Ti je kdaj žal, da si se odločila tako javno deliti svoje življenje?

Nekako sem se čez čas navadila na to, vendar še vedno poskušam ohranjati neko zdravo mejo. S svojimi sledilci smo na račun tega ustvarili prav poseben odnos, saj dejansko vedo veliko o mojem življenju. Npr. dogaja se, da me sprašujejo po družinskih članih, ljubezenskem življenju ... Srečo imam, da mojih bližnjih to ne moti.


Ali se ti kdaj zgodi, da te ustavijo na cesti?

V Sloveniji se to dogaja, v Londonu pa imam malo miru (smeh).


Kakšni so tvoji cilji za prihodnost glede Instagrama?

Go with the flow.


Si razmišljala o svoji blagovni znamki ali imaš kakšne druge skrivne načrte?

Sem razmišljala, ampak še nisem tako daleč oz. bi temu morala nameniti več časa. V prihodnosti imam definitivno še naprej namen delati za sebe. Želim si, da bi lahko več pomagala tudi drugim. Po Londonu, ko se moje mlado razburljivo življenje umiri, si želim iti v Bosno in tam pomagati potepuškim psom. S svojo številko sledilcev bi rada pomagala tudi komu drugemu in naredila še kaj koristnega.