5 idej za komuniciranje s sledilci v storyih

Updated: Jul 17, 2018




Storyji so izredno pomemben del Instagrama, ki se razvija in nadgrajuje prav vsak teden. Od uvedbe storyjev avgusta 2016 do danes jih dnevno uporablja že 400 milijonov profilov. So odličen način vsakodnevnega povezovanja s sledilci, ki tako dobijo še dodaten vplogled v delovanje vaše znamke ali v vaše zasebno življenje, če tako želite. Storyji so izvrstni za izboljšanje engagementa, saj obstaja veliko načinov, kako preko njih direktno nagovarjate svoje sledilce in tudi dobite odgovore. Zelo pomembno je torej, da v nastavitvah omogočite komentiranje storyjev (sporočila dobite v DM). Instagramov algoritev zazna vse takšne odzive, zato bolj kot se boste pogovarjali s svojimi sledilci, bolj boste za algoritem zanimivi in višje vas bo uvrščal.


Ko odprete Instagram, so storyji povsem na vrhu, zato je velika verjetnost, da jih boste pogledali prej kot feed. Kot komercialno zanimiv profil je torej nujno, da jih redno uporabljate in to čim bolj izvirno. Med vsemi funkcijami, ki jih storyji imajo, izpostavljamo 5 načinov za dobro komunikacijo s sledilci, ki se vam bo gotovo obrestovala.



1. UPORABA STICKERJEV


"Stickerji" (po slovensko nalepke) so odličen način za direktno komunikacijo s sledilci in preverjanje odziva tudi brez besednih sporočil. Njihova uporaba je izredno hitra in preprosta, zato so nemudoma postali popularni.


"Questions Sticker"


Začnimo pri najnovejši funkciji. To je tako imenovani "Questions Sticker", ki omogoča, da vam vaši sledilci zastavijo vprašanje, na katerega nato po želji odgovorite. Izvrstno za posameznike in podjetja, ki se lahko tako bolje povežejo in izvejo več eden o drugemu. Vprašanja boste videli med ogledi storyjev, kjer lahko nanje tudi direktno odgovorite. Pri odgovoru ime profila, ki vam je zastavil vprašanje, ni vidno, bodo pa lahko odgovor videli vsi vaši sledilci. Spodbudite čim večkrat svoje sledilce, da vam zastavijo vprašanja, saj boste tako najlažje izvedeli, kaj o vas jih najbolj zanima in zakaj vas spremljajo.



"Poll sticker"


Še hitrejši način je "poll" (vprašalnik), kjer sledilcem že ponudite dva odgovora, tako da lahko glasujejo oziroma izberejo zase primernega. Takšna vprašanja so odlična za preverjanje hitrih odzivov, všečnosti in podobno.



"Slider emoji sticker"


"Slider emoji" je tretja interaktivna nalepka, kjer sledilci na vprašanje odgovarjajo tako, da levo in desno povlečejo izbrani emoji. Na ta način se preverja intenzivnost mnenj, strinjanje s trditvami in všečnost, ne pa polarizirana mnenja.




2. MEDSEBOJNA SODELOVANJA


"Takeover"


Storyji omogočajo uspešna sodelovanja z drugimi osebami in znamkami. Verjetno najbolj popularen je tako imenovani "takeover", kjer drugi osebi prepustite objavo storyjev za nekaj ur ali nekaj dni. Lahko gre za ambasadorje vaše znamke, javljanje iz kakega dogodka ali katero koli drugo priložnost, ki ima potencial, da na vaš profil vključite še kak soroden profil ali popularno osebno. Z dobrimi sodelovanji na ta način dobite tudi nove sledilce.


"Mention sharing"


Nadalje je zanimivo deljenje storyjev, kjer ste bili sami označeni (uradno so to poimenovali mention sharing). To lahko sedaj naredite samo z enim klikom v DM-u, kjer ste dobili sporočilo, da vas je nekdo označil. Na ta način lahko vaši sledilci iz prve roke izvejo odzive na določen produkt ali pa vidijo vsebino iz druge perspektive, torej video ali fotografijo, kjer vas je ujel nekdo drug.





3. UPORABA LIVE VIDEA


Uporabljajte Live funkcijo. Zakaj? 2 razloga. Prvi je ta, da vsi sledilci, ko začnete live posnetek, dobijo o tem obvestilo. Še boljši pa, da se storyji, ki imajo live vsebino, pojavijo na začetku vrste, kar pomeni, da vas bodo vaši sledilci najprej videli. Na ta način si zagotovite, da vas bodo 24 ur zagotovo vsi videli med prvimi. Seveda nikoli ne gre pretiravati, saj prepogosto oglašanje v živo lahko sledilce zmoti in bodo vaš story zato ugasnili (vas dali na mute). Sem in tja pa se le poslužite te funkcije. Lahko jo tudi napoveste, na primer tako, da vnaprej na storyju objavite, da se boste v živo oglasili iz določene lokacije ob osmih zvečer ali pa celo pozivate sledilce, da vam pripravijo kakšna vprašanja, na katera lahko kasneje v živo odgovarjate. Live funkcija je zanimiva tudi za najave nagrajencev različnih nagradnih iger in podobno. Med prenosom vam lahko gledalci v živo komentirajo, tako da takoj dobite odzive.








4. PROMOVIRANJE LASTNIH OBJAV


Ker ne veste zagotovo, ali bodo vaši sledilci na feedu videli vaše objave (saj vemo, kako je z algoritmom), jih v storyjih lahko opozorite na novo objavo. Lahko jih kaj vprašate ali jih spodbudite, da objavo komentirajo. Na ta način si redno izboljšujete engagement, kar na splošno izboljša vaš profil. Zavedajte se le, da morajo biti storyji vseeno samostojna zgodba, kjer naj bodo originalne vsebine, ne zgolj podvajanje objav, saj tako hitro postanete dolgočasni. Vzamite si to bolj kot podporo klasičnim objavam, sicer pa še vedno delite dnevne novičke, vpogled v delovanje podjetja in njegovih zaposlenih, sprotne aktivnosti ...




5. PREUSMERITEV NA DRUGE KANALE


S swipe up opcijo je možna preusmeritev na druge strani in platforme, kamor želite povabiti svoje sledilce. Storyji so najboljši način za takšne akcije, saj lahko do teh vsebin najbolj direktno dostopajo. Če link napišete v opis objave, nanj sploh ni možno klikniti, če zapišete, da je link v bio sekciji, je tudi malo verjetnosti, da bodo med hitrim pregledom vse zaprli in šli iskat vaš profil. Ko pa swipe up naredite v storyju, lahko na hitro pogledajo vsebino in se tudi vrnejo. Na ta način lahko sledilce usmerjate do povezav za različne rezervacije, do drugih blogov, nakupov izdelkov, YouTube posnetkov, tudi do vašega IGTV kanala.


Edina "slabost" te funkcije je, da jo imajo le nekoliko večji profili, saj naj bi uradno to možnost dobili, ko imate vsaj 10 tisoč sledilcev. Iz lastnih virov lahko sicer potrdimo, da se to zgodi že nekoliko prej (nekaj čez 9 tisoč), a vseeno opcija ni dostopna kar vsem. Naj vas to ne razočara preveč, ampak vam da še več zagona, da čim prej zvišate svojo številko.






Na koncu naj vas opomnimo še na dejstvo, da storyji po 24 urah izginejo, zato je zelo priporočljivo, da pomembnejše ohranite v highlightsih na profilu. Tako jih bodo lahko videli tudi tisti, ki so jih zamudili in pa vsi novi sledilci. Sedaj pa le veselo na delo! Bodite kreativni, veliko komunicirajte in dajte sledilcem razlog, da se vam bodo radi oglasili. Instagram je družbeno omrežje, zato bodimo prav to - družabni.