top of page

"BUSINESS", "CREATOR" ali "PERSONAL" PROFIL? KATEREGA IZBRATI?



Koliko od vas vas ve, da lahko na Instagramu izbirate med 3 različnimi vrstami profilov? Ste morda eden od tistih, ki to veste vendar ne razumete, kakšne so prednosti in slabosti enega ali drugega oz. katerega imeti in zakaj? Kot odgovor na pogosto vprašanje, ki se znajde v našem DM-u, smo za vas pripravili nov članek. Razjasnili bomo vse dvome, pregledno izpostavili razlike in tako enkrat za vselej podrobno razjasnili odgovor na to vprašanje.


Če za trenutek pogledamo nazaj, je bila izbira profila na Instagramu še pred nekaj leti zelo enostavna. Odločali smo se namreč samo med tem, ali želimo, da je ta javen ("Public") ali zaseben ("Private"). Nato pa je prišla možnost "Business" profila in s tem tudi tisoč vprašanj, komu točno je namenjen, zakaj ga imajo tudi posamezniki, če samo ime govori, da je le ta za podjetja itd. Širiti so se začele tudi mnoge teorije o tem, kako ta vrsta profila vpliva na engagement, zavira nastop objav in podobno. Ravno, ko vas je večina spoznala, da so teorije napačne in začela zaupati v njegovo uporabo ter je ta vrsta profila postala vsakodnevna praksa vseh tistih, ki si želijo Instagram vsaj malo bolj napredno uporabljati, slediti statistiki dogajanja profila in ostalim prednostim, ki jih ponuja, se je pojavil "Creator" profil. Ta naj bi bil namenjen ustvarjalcem oz. kreatorjem, njegov prihod pa je povzročil novo zmedo med uporabniki.


Izbira je tako sedaj še večja in mnogi med vami se sprašujete, za katerega se odločiti. Internet je poln (napačnih) informacij in nepopolnih odgovorov, ki ne ponujajo dejanskih rešitev. Osnovna uporaba Instagrama, kot je deljenje slik/videov in pogovarjanje s prijatelji, je sicer enaka za vse profile, razlikujejo pa se po svojih specifičnih funkcijah.


Izbira pravega profila na Instagramu je ključna za vašo rast, spremljanje napredka marketinške strategije in boljše razumevanje vaših sledilcev. Da se boste lažje odločili, kateri profil je pravi, smo vam v spodnjem članku predstavili prednosti vsakega, na koncu pa dodali tudi tabelo, ki vam omogoča hiter pregled prednosti in razlik med profili.


Torej, na Instagramu trenutno obstajajo tri vrste profilov: osebni, poslovni in kreator profil. Poglejmo si pluse vsakega posebej in se naučimo, kater je prava izbira za vas.



#1 OSEBNI PROFIL

("Personal Account")


Ste eden izmed uporabnikov, ki imate Instagram zgolj ljubiteljsko? Imate aplikacijo za to, da spremljate svoje prijatelje, z njimi ostanete v stiku in delite svoje najljubše trenutke? Potem je osebni profil primeren za vas. Kot že samo ime pove, je ta vrsta namenjena za osebno rabo in vse tiste, ki uporabljate le osnovne funkcije Instagrama ter ne potrebujete dostopa do npr. podrobne statistike vašega profila, oglaševanja, prodaje ...


Njegova glavna prednost je velika zasebnost! Je edini profil, pri katerem lahko izbirate ali bo vaša vsebina vidna vsem ali zgolj tistim, ki vam sledijo. To naredite v nastavitvah pod zavihkom "Privacy" - "Account Privacy" - "Public" ali "Private". V kolikor boste izbrali drugo možnost, boste s tem dosegli večjo zasebnost. Med drugim to pomeni da:

  • bodo vaš feed in storyji vidni zgolj vašim sledilcem,

  • boste dobili večji pregled nad tem, kdo vam sledi - odobritev prošenj prijateljstva,

  • v kolikor boste nekoga označili na svojih storyjih, oseba za to ne bo prejela obvestila v DM (*pomemben podatek za vse tiste, ki sodelujete v nagradnih igrah, namreč v kolikor delite nagradno igro na svoj story, boste morali narediti screenshot le tega in ga posebej poslati ustvarjalcu!!),

  • v kolikor boste nekoga označili na story, vas le ta ne more deliti na svoj story ...




#2 POSLOVNI PROFIL

("Business Account")


"Business" profil je primeren za vsa podjetja, ki jim Instagram predstavlja še en kanal za komunikacijo s potencialnimi strankami. Z uporabo le tega, boste kot znamka delovali profesionalno in kredibilno, hkrati pa dajali vtis, da ste vredni zaupanja. Nudi velik nabor funkcij za boljše razumevanje navad vaših sledilcev oz. kupcev in vam omogoča hiter in učinkovit dostop do pridobivanja novih. Edini pogoj, ki ga morate izpolniti, da lahko ustvarite "Business" profil je Facebook stran, ki jo morate z njim povezati.


Glavne pridobitve ob izbiri poslovnega profila:

  • Oglaševanje - pričnite s promocijo vaših vsebin, s katerimi boste dosegli večjo število uporabnikov.

  • Statistika - sledite statistiki profila in posameznih objav, analizirajte podatke ter s tem izboljšajte vaše marketinške strategije.

  • Creator Studio - vpišite se v Creator Studio, platformo, ki vam na računalniku omogoča načrtovanje objav in nudi dostop do statistike ter vaših zasebnih sporočil (podrobno o Creator Studiu smo za vas pisali tukaj).

  • Trgovina - v kolikor imate spletno trgovino s fizičnimi produkti, jo povežite tudi na Instagram. Omogočite uporabnikom, da do vaših produktov dostopajo z enim klikom, direktno iz vašega profila oz. vaših objav prek oznak "Shopping Tags" (kako vzpostaviti Instagram trgovino, si preberite v našem članku tukaj).

  • Napreden DM - sortirajte sporočila med "Primary" in "General" ter si s tem uredite vaš DM. Odlična funkcija za vse tiste, ki dobivajo večje število sporočil, nad katerimi želijo imeti boljši pregled.

  • Oznaka promocijskih vsebin - označite slike, videe in storyje, ki jih ustvarjate za drugo podjetje ali v sodelovanju z le tem, z oznako "Paid Partnership With ..." ter s tem svojim sledilcem nazorno pokažite, kdaj gre za promocijo. Statistiko objav s to oznako lahko vidi tako tisti, ki jo je objavil kot tudi označeno podjetje oz. znamka.

  • Kontaktni gumbi - na profil dodajte kontaktne podatke (telefonska številka, email, naslov) in s tem ustvarite gumbe, prek katerih vas bodo uporabniki še hitreje kontaktirali.

  • Kategorija - v opis profila oz. BIO dodajte kategorijo, s katero boste vsem tistim, ki obiščejo vaš profil dali vedeti, s čim se ukvarjate (npr. Blogger, Entrepreneur, Fitness trainer, Writer ...), hkrati pa je ta velikega pomena tudi za Instagram algoritem ;).

*Kontaktni gumbi in kategorija so opcijski, kar pomeni, da jih lahko nastavite, ni pa nujno, da so na vašem profilu vidni. Kadarkoli lahko to urejate v nastavitvah vašega profila: "Edit profile" - "Profile Display".



#3 KREATOR PROFIL

("Creator Account")


Gre za najnovejši profil, ki ga je Instagram lansiral v začetku lanskega leta, namenjen pa naj bi bil vsem kreatorjem oz. influencerjem na platformi, ki so se pred tem v veliki večini posluževali uporabe "Business" profila, predvsem z namenom, da dobijo dostop do statistike. Tem je sedaj posebej namenjen "Creator" profil, ki pa se razen po imenu, pravzaprav ne razlikuje bistveno od poslovnega profila. Vse večje prednosti, ki smo jih našteli zgoraj namreč najdemo tudi tukaj. Torej lahko predpostavimo, da gre v tem primeru najverjetneje predvsem za razlikovanje, ki ga potrebuje in uporablja sam Instagram, tako za njegov algoritem, kot pregled nad vrsto profilov uporabnikov.



KAKO IZBEREM?


Torej, če imate Instagram samo za zabavo in povezovanje z drugimi uporabniki, hkrati pa nimate namena slediti statistiki, svojih vsebin oglaševati in na njih promovirati produktov oz. storitev, potem je osebni profil dovolj za vas. Ponuja vse, za kar je bil Instagram na začetku ustvarjen, hkrati pa nudi največjo mero zasebnosti.


Če ste na drugi strani znamka oz. podjetje, ki prodaja produkte oz. storitve, potem izberite poslovni profil. Omogočil vam bo dostop do statistike, ki vam bo še posebej prav prišla pri prilagajanju vaše marketinške strategije. Poleg tega boste z njim lahko vaše objave oglaševali, svoj profil spremenili v interaktivno prodajno orodje ter imeli večji pregled nad sodelovanji z influencerji. Pomagal vam bo graditi na prepoznavnosti in tako obrniti rast vaše znamke in biznisa.


Kot zadnje pa, če ste influencer, javna osebnost ali druge vrste ustvarjalec vsebin, izberite kreator profil. Trenutno gre morda bolj za oznako, ki koristi Instagram algoritmu, čez čas pa lahko pričakujemo, da ga bo Instagram razvil v močno orodje, prilagojeno potrebam kreatorjev. Začetki tega se na primer že lepo kažejo s prihodom dodatnih možnosti zaslužka prek IGTV oglasov in oznak med live videi, o katerih se trenutno največ govori.


Za podrobnejši pregled prilagamo še ustvarjeno tabelo, kjer so na enem mestu na pregleden način zbrane glavne razlike med profili.



Vse kar morate torej storiti je, da ugotovite s kakšnim namenom želite Instagram uporabljati in izbira pravega profila, bo hitro jasna.



KAKO SI NASTAVIM ŽELEN PROFIL?


Sprememba vrste profila je hitra in enostavna. Opravite jo z nekaj kliki, znotraj aplikacije: "Settings" - "Account" - "Switch to Professional account" - izbiraj med "Business account" in "Creator account" ter sledi nadaljnim navodilom.



Brez skrbi, kadarkoli lahko svojo odločitev spremenite in profil zopet zamenjate. Pri tem imejte v mislih, da če boste iz "Business" ali "Creator" profila prešli nazaj na osebnega, boste izgubili vse vsebine iz oglasov in ne boste imeli več dostopa do statistike ("Insights"). V primeru, da greste iz osebnega v "Business" ali "Creator", pa bo profil samodejno postal javen, četudi ste imeli prej zaprtega za druge uporabnike.


*Opomba: Ko si vključite "Business" ali "Creator" profil, boste zavihek statistike dobili takoj, podatki pa se bodo pojavili šele po 7 dneh. Statistika prav tako ne bo vidna za pretekle objave, ampak za vse od vključitve naprej.



Nič več dileme ...


Tako, po prebranem ste verjetno dobili odgovor na svoje vprašanje, hkrati pa smo naredili tudi konec napačnim predpostavkam in prehitrim sklepom, ki preplavljajo internet. Nič več bi ali ne bi, je boljši ta ali tisti, mi ta zavira nastop objav, mi tisti nudi več ... S preverjenimi informacijami v praksi bo vaša odločitev 100% pravilna, k njim pa se boste lahko kadarkoli vrnili, v kolikor boste to potrebovali.


 

0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page