Top posodobitve Instagrama - AVGUST 2020

Updated: Sep 18, 2020



Pred vami je dogajanje še zadnjega poletnega meseca. Definitivno je za nami pestra prva polovica leta, saj je v primerjavi z lansko veliko bolj bogata s posodobitvami. Eden od razlogov je sigurno tudi prisotnost močnega konkurenta TikToka, ki je po 5 letih kot kaže edina platforma, ki lahko resno ogrozi prestol Instagramu in s tem naziv najbolj priljubljenega družbenega omrežja.


V avgustu smo dobili nekaj manjših posodobitev, kot so težko pričakovane nove pisave na storyjih, bolj praktičen meni za ustvarjanje le teh, "Nametag" je zamenjala QR koda itd. Zapisali smo tudi pomembnejše dogajanje v tujini, zopet izpostavili kaj vse še lahko pričakujemo v naslednjih mesecih in razkrili kakšna napaka je zaznamovala nekatere uporabnike Instagrama. Preberite spodaj.



POSODOBITVE


"REELS" V NOVIH DRŽAVAH


V prejšnjem updateu (tukaj), ste si že lahko prebrali vse o novi posodobitvi Reels oz. Instagramovem poskusu konkuriranja TikToku. Avgusta so novost, kot obljubljeno, razširili v 50 novih držav (vključno z Ameriko, Anglijo, Avstralijo, Japonsko ...), med katerimi pa žal ni Slovenije. Hitra širitev posodobitve na ameriški trg, naj bi bila rezultat napovedi, da uprava Trumpa, enako kot v Indiji, napoveduje ukinitev TikToka z namenom zaščite državne varnosti.



Kljub temu, da posodobitev pri nas še ni na voljo, lahko na naših feedih že gledamo Reelse uporabnikov iz drugih držav, razlika je le v tem, da jih sami ne moremo ustvarjati. Ne vidimo tudi zavihkov na profilih posameznikov, ki so namenjeni izključno Reels videom.


Kakšne so napovedi?

Verjetno ne bodo vsi našli nadomestila za TikTok v funkciji Reels. Glavni razlog je namreč v tem, da Instagram težko tekmuje z njihovim dosegom ("Reach"), ki je tam še zelo velik. Seveda pa že išče druge načine, kako prepričati kreatorje, naj začnejo z ustvarjanjem na aplikaciji in zapustijo TikTok. Govori se, da jim v zameno ponujajo več sto, celo tisoč dolarjev plačila. Medtem, ko Instagram trenutno to le bolj ali manj obljublja, pa je TikTok ustvarjalcem že začel s plačevanjem vsebin.


Za Instagram bo največji izziv definitivno ta, da uporabnike spodbudi k ustvarjanju drugačne vrste vsebin, kot smo jih do sedaj lahko gledali. Na TikToku najdemo priljubljene videe izzivov, plesov, raznoraznih zabavnih in poučnih vsebin, medtem ko na Instagramu trenutno spremljamo bolj dnevno dogajanje uporabnikov, njihove "highlighte" dnevov, tednov, mesecev ter bolj profesionalne vsebine. Prav zato bo zanimivo opazovati, kakšno mesto na aplikaciji bo zasedel Reels. Če želijo, da bi kreatorji ustvarjali podobne vsebine kot na TikToku, jim bodo najprej morali ponuditi več kreativnih orodij, ki to omogočajo. Cilj Instagrama je, da na dolgi rok postanejo Reels vsebine tako popularne, kot so sedaj storyji. Ali jim bo uspelo, bo pokazal čas.


*Več o tem, kdaj bodo Reels razširili v druge države in, ali bo med njimi tokrat tudi Slovenija, še ne vemo, vsekakor boste o tem pravočasno obveščeni!



NOVE PISAVE NA STORYJIH


Po testiranju pri izbranih posameznikih, so na profile vseh uporabnikov sedaj prišle nove pisave. Stare so po večini ohranili, dodali so le nekaj novih. Nahajajo se na istem mestu, kjer lahko tako kot prej vsaki določite poravnavo in barvo, novo pa je to, da lahko pri vsaki izbirate med 3 različnimi možnosti dizajna.




PRENOVLJEN DIZAJN STORY KAMERE


Avgusta smo bili deležni tudi večjih sprememb glede dizajna story kamere. Načini za ustvarjanje so se namreč premaknili levo, kjer s klikom na puščico odprete vse možnosti. V meniju spodaj lahko sedaj preklapljate med formati videov, in sicer Live, Story in Reels, ki pa ga kot smo že omenili, pri nas žal še ni.



*Ko izberete enega od načinov snemanja, ga z drugim zamenjate tako, da kliknete na X.



OSEBNA IDENTIFIKACIJA


Instagram želi, da je vsebina, ki jo vsak dan konzumiramo v tako velikem številu, avtentična in prihaja od pravih ljudi, ne od "fake" profilov, katerih cilj je zavajati druge. V ta namen je lansiral posodobitev, s katero bo sedaj uporabnike pozival k potrditvi pristnosti računa pri tistih, kjer bodo opazili vzorec ponavljanja sumljivih aktivnosti. S tem želijo ohraniti varno in pristno skupnost.



Instagram poudarja, da bo posodobitev vplivala zgolj na majhno število uporabnikov. Dotaknila se bo profilov, pri katerih bodo zaznali neavtentično vedenje, profilov, ki imajo večje število sledilcev iz drugih držav kot so originalno locirani, profilov, pri katerih bodo zaznali, da uporabljajo kakršnekoli avtomatizirane programe za rast ("bote"), itd. V teh primerih bodo morali uporabniki potrditi svojo identiteto, kot dokazilo pa bo potrebno priložiti osebni dokument, vozniško, selfie, ipd. Če je identifikacija uspešna, bo uporabnikov profil še naprej deloval normalno. ID, ki ga bo ob tem priložil, bo v roku 30 dni po pregledu s strani Instagrama, izbrisan in ne bo dostopen drugim uporabnikom. Lahko se zgodi, da v času, ko so podatki posameznika v pregledu, le ta do svojega računa ne bo imel dostopa. V kolikor se uporabnik odloči, da identifikacije ne bo potrdil, se bo to rezultiralo v zmanjšanem dosegu njegovih objav oz. dokončni ukinitvi profila.



QR KODA


Še ena posodobitev, ki je prišla po naši napovedi, in sicer smo o njej govorili že novembra lani. "Nametag" je sedaj zamenjala QR koda, s katero lažje delite svoj profil in dostopate do drugih. Bistvena razlika je v tem, da QR kodo lahko poskenirate v katerikoli aplikaciji, ki ima možnost branja tovrstnih kod, medtem ko je bilo "Nametag" možno prebrati le znotraj Instagrama.


Do QR kode dostopate na svojem profilu "tri črtice" - "QR Code", kjer si jo lahko personalizirate, enako kot je bilo prej možno to storiti za "Nametag". Če kliknete zgoraj na napis "Colour", lahko svojo QR kodo okrasite ne samo barvno, ampak tudi z emojiji ali selfie nalepkami. Poleg tega lahko s klikom na ekran spreminjate barvo.


Kodo profila, ki ga želite na hitro pogledati ali dodati, lahko poskenirate prek bližnjice na spodnjem delu ekrana na mestu kjer ustvarjate vašo kodo ali prek "Explore" strani, s klikom na gumb desno zgoraj.



Prilagamo še 3 nasvete, kako lahko pametno uporabite QR kodo in si na svoje Instagram profile oz. profile vaših podjetij, pripeljete nove sledilce: 


"You can distribute your Instagram nametag a variety of ways, limited only by your creativity."

  • Na vratih ali mizah lokalov, salonov, butikov, trgovin, fitnesov, fakultet itd., nalepite fizično QR kodo in s tem pripravite obiskovalce, da si na vašem kanalu krajšajo čas, medtem ko čakajo oz. do njega dostopajo tudi, ko vas že zapustijo. Pričeli vam bodo slediti, s tem jih boste lahko redno obveščali o tekočem dogajanju, akcijah in jih privabili k ponovnem obisku oz. usmerili tudi v vaše spletne trgovine.



  • Uporabite ga na dogodkih na letakih, plakatih, brošurah, prosojnicah predavateljev … in si s tem povečajte možnost, da ohranite stik z obiskovalci tudi po tem, ko ti zapustijo dogodek. Na ta način boste beležili večjo konverzijo in prodajo. 



  • Uporabite jo na drugih družbenih omrežjih in jo prilepite kot sliko v objavo, pop-up okno na spletno stran ... in jih s tem popeljite direktno na Instagram.




PODALJŠAN FEED


Instagram z mesecem avgustom podaljšuje vaš feed z dodanimi "Suggested posts" - predlaganimi vsebinami s strani Instagrama. Deležni jih boste, ko pridete do konca vseh objav profilov, ki jim sledite - torej do sporočila "You're All Caught Up". Ni pa to edina možnost. Ob začetku predlaganih vsebin vas bo sedaj pričakala tudi opcija "View Older Posts", ki bo s klikom odprla starejše objave vaših sledilcev.



Gre za veliko spremembo, saj je bil do sedaj feed namenjen zgolj objavam tistih, ki jim sledimo. Opozorilo o tem, da ste videli vse objave zadnjih dveh dni, smo dobivali že zadnji 2 leti, sedaj pa mu sledi še dodatna vsebina. Le ta bo drugačna kot na "Exploru" ter ne bo vsebovala IGTV in Reels vsebin, lahko pa pričakujete oglase!


Posodobitev se zdi nekoliko kontradiktorna Instagramovim preteklim dejanjem, kot na primer izidu funkcije "Your activity", ki omogoča nadzorovanje preživetega časa na aplikaciji. Takrat so pri Instagramu zatrdili, da želijo uporabnikom dati možnost, da na njem svoj čas preživijo kvalitetno, z manj skrolanja v prazno. Predlagana vsebina na podaljšanem feedu pa bo imela ravno obraten učinek. Tovrstne obtožbe so na Instagramu komentirali, da naj bi posodobitev uporabnikom zgolj olajšala iskanje novih relevantnih vsebin.

"That’s really the motivation here, make it easier for you to go deeper on your interest."

- Julian Gutman, head of product at Instagram Home


Nas pa podaljšan feed močno spominja na idejo TikToka, ki ima že od samega začetka neskončno prvo stran, na kateri uporabnikom nikoli ne zmanjka novih vsebin. Prav to je ena od stvari, ki dela aplikacijo tako uspešno, zato ni čudno, da je Instagram povzel tudi to. Poleg tega je tukaj še dejstvo, da so si s tem ustvarili nov prostor za oglaševanje.



DELJENJE ZASEBNIH VSEBIN


Se vam je že zgodilo, da ste objavo poslali prijatelju v DM, le ta pa je ni mogel videti, ker je imel avtor objave zaprt profil in vaš prijatelj ni njegov sledilec, sami pa tega niste vedeli? Instagram vam bo od zdaj naprej pri tem pomagal. Še preden boste želeli objavo deliti s prijateljem, vam bo ta na seznamu ločil uporabnike na tiste, ki bodo objavo videli in tiste, ki je morda zaradi zgoraj navedenih razlogov ne bodo. Detaljna posodobitev, ki pa bo marsikateremu posamezniku nevedoč izboljšala uporabniško izkušnjo.




PRENOVLJENA STATISTIKA


Maja smo govorili o tem, da Instagram razmišlja o prenovljenem dizajnu zavihka statistike, do katerega lahko dostopajo "Business" in "Creator" profili. V začetku avgusta smo ga dobili. Namesto 3 zavihkov ("Content", "Activity" in "Audience") nas sedaj pričaka uvodna stran, iz katere nato nekoliko manj pregledno in ločeno zopet dostopamo do praktično istih podatkov kot prej.


Novosti so minimalne. Na prvi strani sedaj dobimo hiter vpogled v napredek profila v primerjavi s prejšnjim tednom, nov je prikaz podatkov "Post" in "Story interactions" za teden dni, dobili pa smo tudi top tedna za vse vrste vsebin. Nič drastičnega.


Preverite še sami.


PREJ:


ZDAJ:




AMERIKA


2020 US ELECTION


V avgustu so pri Facebooku posledično Instagramu lansirali "Voting Information Center", s katerim želijo spodbuditi posameznike k sodelovanju na volitvah, saj kar 40% Američanov namreč sploh ni registriranih. FB, IG in Messenger aplikacije sedaj omogočajo povezavo do portala, na katerem se lahko uporabniki registrirajo, naučijo kako voliti prek pošte in pridobijo vse potrebne informacije o volitvah.


Z njim želijo ponuditi prostor, kjer se bodo lahko posamezniki ustavili in kjer bodo njihovi glasovi slišani. Ideja za platformo je enostavna: omogočiti uporabnikom Instagrama in Facebooka, da se letos udeležijo volitev.


Do "Voting Information" centra dostopajo direktno iz menija na profilu ("Tri črtice" - "2020 US Election"). Tu najprej preverijo, če so že registrirani in v primeru da niso, to storijo prek povezave, ki vodi na uradno stran države.



V sklopu največje kampanje v zgodovini Amerike bo vsak uporabnik o tem obveščen tudi na svojem feedu. Instagram bo vsakega posameznika opomnil, da se volitve približujejo z "Voting Alerts" obvestilom. Le ta bo ključnega pomena tudi tik pred volitvami, ko bodo obveščali o aktualnih spremembah.


Kampanjo Instagram podpira tudi z novo story nalepko - "Register to vote".




"CHECKOUT"


V Ameriki je po letu testiranj med zgolj izbranimi znamkami in posamezniki, sedaj za vse uporabnike na voljo funkcija "Checkout" . Da vam osvežimo spomin, gre za možnost, da celoten nakup opravite kar znotraj Instagrama. Hkrati lahko sedaj, z na novo integriranim sistemom "Facebook Pay", uporabniki brezskrbno in varno nakupujejo znotraj aplikacije. 


Sprva se je sicer govorilo, da si bo Instagram vzel delež od prodaje, vendar so ob lansiranju sporočili, da se to vse do konca leta, zaradi trenutne ekonomske situacije po svetu, še ne bo zgodilo.