Top posodobitve Instagrama - MAJ 2020

Updated: Aug 7



Instagram v maju nadaljuje z istim tempom, če ne še hitreje. Ponovno smo dobili nekaj posodobitev, ki so jih pospešeno lansirali kot odziv na situacijo COVID-19 in nam v teh časih pridejo še posebej prav. Hkrati so naredili korak naprej pri zaščiti posameznikov proti spletnemu nasilju ter dodali popolnoma novo vrsto objav - "Guides". Pri napovedih za prihajajoče mesece tokrat prevladujejo funkcije, ki prinašajo spremembe in izboljšave na področju uporabniške izkušnje in samemu dizajnu, kjer jih je večina za storyje. Zabeležili pa smo tudi nekatere večje prelomnice, ki so se v mesecu maju zgodile za Instagram. Že veste katere?



POSODOBITVE


"SUPPORT SMALL BUSINESS" NALEPKA


Konec aprila smo napovedali nalepko "Share professional", ki jo je nato že v prvi polovici maja Instagram lansiral pod imenom "Support Small Business". Z njo so v prvi vrsti želeli pomagati majhnim podjetjem, ki jih je trenutno kriza najbolj udarila, nalepko pa so uporabniki hitro posvojili in uporabili tudi za delitev profilov tako večjih podjetij kot posameznikov.


Najdete jo na vrhu story menija, poleg vseh ostalih nalepk. S klikom nanjo vnesete ime profila, ki ga želite izpostaviti, hkrati pa izbirate med dvema dizajnoma. Ko nalepko objavite, bodo vaši sledilci prek nje hitreje dostopali do deljenih profilov oz. jim lahko pričeli slediti. V kolikor vas nekdo označi na svojem storyju, boste o tem obveščeni med sporočili v DM-u kot "Mentioned you in their story".



V prvih dneh po izidu nalepke je imel vsak posameznik na kupu zbrane storyje vseh uporabnikov, ki so v zadnjih 24 urah nalepko uporabili. Možnost so nato brez znanega razloga hitro ukinili. Skupen story tako uporabnikom sedaj na žalost ni več viden. Zanimiva poteza Instagrama, saj je po pripovedovanju nekaterih ravno to vplivalo na povečanje njihove prodaje.



*Opomba: Funkcija nalepke je enaka nalepki @mention, razlika je zgolj v dizajnu, ki v primeru nove nekoliko spominja na vizitko.



DELITE LIVE VIDEO DIREKTNO NA IGTV


Po novem lahko LIVE story ob koncu naložite direktno na vaš IGTV kanal, kjer si ga lahko drugi uporabniki ogledajo kadarkoli ali si ga shranite na galerijo na vašem telefonu. Pred tem smo LIVE video namreč lahko delili le za 24 ur na story, potem pa je ta izginil za vedno.


DELITE LIVE S PRIJATELJI


Še ena posodobitev za LIVE videe, ki prinaša možnost, da lahko med gledanjem le tega hitro delite s svojimi prijatelji. Kliknite na ikono (glej sliko) in izberite uporabnika za katerega želite, da se priključi ogledu videa.




"ANTI-BULLYING" FUNKCIJE


V sklopu boja proti ustrahovanju in nadlegovanju posameznikov prek spleta je Instagram v maju lansiral dve novi posodobitvi. Prva uporabnikom pomaga filtrirati komentarje, druga pa kontrolirati kdo vas na Instagramu lahko označi. Obe funkciji sta nadgradnja drugim, ki so jih že izdali v preteklih mesecih.


#1 Upravljanje s komentarji

S prvo posodobitvijo želi Instagram pomagati uporabnikom, da bodo lažje upravljali z negativnimi komentarji in ob tem poudarili pozitivne. Sedaj lahko označite in izbrišete več komentarjev hkrati ali pa prek enega osebo direktno blokirate ("Block") oz. omejite ("Restrict").



Kako?

  • iOS uporabniki: Tri pikice - "Manage comments" - označi želene komentarje - jih izbriši ALI klikni "More options" - "Block/Restrict accounts".

Funkcija je še posebej uporabna za vse tiste, ki vodijo profile z velikim številom sledilcev. Ti ponavadi prejmejo več negativnih komentarjev, ki jim je težko slediti, ta posodobitev pa bo nadzor nad njimi olajšala.


#2 Zasebnost

Kot drugo je prišla funkcija, ki nam daje nadzor nad tem, kdo nas lahko označi ("Taga") na svojih slikah in videih ter kdo nas lahko omeni ("@mention") v svojih storyjih, komentarjih ali opisih pod objavami.


Kako omejiti uporabnike?

  • "Tag": "Settings" - "Privacy" - "Tags"

  • "@mentions": "Settings" - "Privacy" - "@mentions"

Pri obeh lahko izbirate med "Everyone", "Only People You Follow" ali "No One".



*Opomba: Tukaj dostopate tudi do funkcije, ki jo poznamo že od prej. Odkljukajte možnost, da ročno odobrite "Tage", kar pomeni, da imate pregled nad njimi še preden se ti pojavijo na vašem profilu!



"GUIDES"


Instagram je lansiral novo vrsto objav, imenovano "Guides" - priročnike oz. vodiče, ki kreatorjem omogočajo organiziranje in združevanje svojih ali drugih objav v eno samo. Uporabniki bodo imeli tako na enem mestu zbrane tematsko podobne objave, ustvarjene in obogatene s strani kreatorja. S klikom na vsebine, boste lahko dostopali do originalne objave. Vodiči bodo shranjeni v novem zavihku na profilu, ki ga boste dobili v primeru, da objavite najmanj enega.



Priročnike lahko s svojimi sledilci ali prijatelji delite prek storyjev in DM-a. Do njih lahko trenutno dostopate direktno na profilih večjih kreatorjev, javnih oseb, podjetij in organizacij, vendar lahko pričakujemo, da bo Instagram kmalu lansiral posodobitev med širšo množico. Hkrati pa jih bomo v kratkem zasledili tudi na Explore strani.


Za zdaj ima, skladno s krizo COVID-19, funkcija tudi tematsko omejitev. Trenutno se lahko ustvarjajo le priročniki, povezani z dobrim počutjem posameznika. Npr. kako poskrbeti za svoje mentalno zdravje, ohranjati stik z drugimi, se spopasti s tesnobo, žalovanjem itd. Verjetno bomo v prihodnje lahko novo funkcijo uporabljali tudi za vse ostale vsebine.



NOVI GUMBI NA PROFILU


Na profil smo v preteklem mesecu dobili kar 2 nova gumba:


#1 Insights

Gre za bližnjico do statistike vašega Instagram računa, ki je sedaj dostopna z enim klikom, direktno iz profila. Za razliko od prej, ko smo za njen ogled morali priti po nekoliko daljši poti, prek gumba s tremi črticami, na desni strani profila.



#2 Shop

V kolikor imate svoj Facebook katalog oz. spletno trgovino povezano z Instagramom, se vam na profilu sedaj pojavi tudi gumb “View Shop”, kjer uporabniki lahko dostopajo do vaših produktov. Podobno kot že poznan zavihek "Shop". Razlikuje se v tem, da z novim gumbom, prihaja tudi možnost urejanja Instagram trgovine. Izbrane produkte iz FB kataloga boste sedaj lahko ločili po kolekcijah in jim dodali naslovno fotografijo ter besedilo. Trenutno je možnost v testiranju za približno milijon podjetij, kasneje pa naj bi se razširila na vse, pri čemer se govori, da si bo Instagram vzel tudi manjši delež od prodaje.



Gre za začetno potezo Instagrama, ki napoveduje prihod “Checkout” funkcije - kupovanje znotraj aplikacije Instagram (več o njej najdete v članku update marec 2019). Pričakujemo lahko tudi, da bo v kratkem možno oglaševati izdelke na Explore strani in drugje na aplikaciji, kar bo prineslo še večji dobiček za podjetja, znamke in posledično Instagram.




NOVOSTI PRI "HEADLINE"


Najprej razjasnimo, kaj je "Headline!

"Headline" je odebeljena prva vrstica BIO-ta (opisa profila).

Verjetno ste do sedaj že opazili, da je Instagram uporabniška imena v DM-u zamenjal z imeni, ki jih imate zapisane v "Headlinu". S to posodobitvijo je prišla tudi omejitev zamenjave le teh. "Headline" lahko sedaj spremenite le dvakrat v roku 14 dneh. Novost naj bi prišla z namenom zmanjšanja prevar in pretvarjanj, do katerih prihaja na platformi.



GOVORI SE


NOV DIZAJN STORY KAMERE


V testiranju naj bi bil tudi že nov dizajn story kamere. Le ta je bil sicer posodobljen pred kratkim, vendar se nam verjetno zopet obeta premik menija, ki si ga želijo narediti še bolj praktičnega in personaliziranega. Gumbi do funkcij kamere naj bi se premaknili na levo stran ekrana, se spreminjali glede na vašo uporabo in vam s tem omogočili, da imate na dosegu tista orodja po katerih največkrat posegate. Trenutno je posodobitev v testiranju pri izbranih posameznikih, če pa se bo izkazala za uspešno, jo lahko pričakujemo tudi vsi ostali uporabniki.





NOV IZGLED VRSTICE S STORYJI


Vrstica s storyji na news feedu naj bi dobila nov izgled. V prejšnjem updateu smo že govorili o tem, da bomo morda kmalu imeli storyje v več vrsticah. Najnovejša informacija pa je, da si boste lahko dodatne vrstice odprli s klikom na gumb "See All Stories". Govori se tudi o dizajnu storyjev v dveh vrsticah in skoralnjem v desno.



Bomo dobili tudi pravokoten predogled vsebine storyjev, podobno kot izgledajo na Facebooku?




NAVIGACIJA MED STORYJI


Pripravlja se tudi nov način navigiranja med storyji. Med gledanjem le teh, boste lahko na hitro preklopili na story drugega uporabnika z orodno vrstico, ki se vam bo z določenim premikom prsta po ekranu, pojavila na vrhu.




POSODOBITEV STATISTIKE


Za vse tiste, ki imate "Business" ali "Creator" profil, želi Instagram izboljšati pregled nad statistiko. Govori se o nekaterih novih funkcijah in prenovljenem izgledu. Za več informacij bomo morali še malo počakati.






ZAZNAMOVALO JE


FACEBOOK KUPI GIPHY


Za Giphy ste verjetno že slišali, če ne drugje pred kratkim v našem članku "Kako ustvariti lastne GIF nalepke za Instagram storyje?". Gre za spletno stran, na kateri lahko ustvarjate in delite GIF-e, hkrati pa je to tudi edina tovrstna platforma, ki je uradni partner Instagrama. V maju se je Facebook odločil za še en velik nakup, in sicer je za 400 milijonov dolarjev kupil Giphy! To pa ni prvič, da so pri Facebooku podali ponudbo za nakup te platforme. V letu 2015, samo dve leti po ustanovitvi Giphya, so pri Facebooku že ponudili pogodbo za zakup, vendar so jih ti zavrnili. 5 let kasneje jim je končno uspelo.



UKINITEV APLIKACIJE INSTAGRAM LITE


Instagram Lite je bila različica Instagrama, ki pa je na mobilnih telefonih zasedla manj prostora. Enako kot osnovna platforma, je omogočala brskanje po feedu in explore strani, deljenje slik in drugo. Na račun manjše velikosti pa so ji manjkale nekatere osnovne funkcije, kot je na primer objavljanje videov in DM.

Dve leti po lansiranju, se je Instagram odločil, da jo bo umaknil iz Google Play in App Store trgovine. Kljub temu pa zatrjujejo, da naj bi že delali na novi različici, ki bo izboljšana in prenovljena verzija prejšnje. Za vse tiste, ki ste imeli IGLITE naložen, vas bo na njem sedaj pričakalo obvestilo "Instagram Lite is No Longer Supported", ki vas bo preusmerilo na glavno aplikacijo.



PODELITEV DIPLOM


Karantena po svetu je življenje kot ga poznamo dala na pavzo in Instagram si ob tem želi uporabnikom čim bolj priskočiti na pomoč. V maju so se tako odločili, da bodo pripravili "online" prireditev ob podelitvi diplom, ki bi se v normalnih okoliščinah drugače odvila na kolidžih po svetu. 11. maja je tako Instagram na svojem profilu dodal nalepko z odštevanjem do glavnega dogodka, ki je potekal 15. maja in ki so se ga med drugim udeležili tudi številni zvezdniki, kot npr. Cardi B, DJ Khaled, La La Anthony, Kristen Bell, Selena Gomez, Sterling K. Brown, Matthew McConaughey ...



Ob tem so lansirali tudi nove AR filtre, tematske nalepke in spodbudili deljenje vsebin pod #Graduation2020.


Na storyjih profila @instagram, pa so za vse diplomirane pripravili tudi šablone za "yearbook", ki jih lahko posamezniki delijo na svojih profilih.