Kako ustvariti lastne GIF nalepke za Instagram storyje?

Updated: 4 days ago



Storyji so prevzeli Instagram in trenutno bi lahko rekli, da so srce Instagrama. Če je feed rezerviran za izpopolnjene slike in videe, pa storyji prikazujejo bolj realno življenje posameznika oz. delo v ozadju podjetja. Svojo mesto na njih so dobili tudi GIF-i, ki uporabnike na platformi zabavajo že kar nekaj časa. Na Instagramu so se prvo pojavili v obliki nalepk na storyjih, ki jih najdete v story meniju (poleg "Location", "Mention", "Poll", "Question" ...), po novem pa jih lahko uporabljate tudi med pogovorom v DM-u ali z njimi reagirate na storyje. Kljub temu, da so na aplikaciji že dobri dve leti, vas večina še vedno ne ve, da lahko tako posamezniki, kot podjetja ustvarite svoje. Naložite jih na platformo in omogočite njihov dostop drugim uporabnikom. Izkoristite jih za boljšo prepoznavnost vaše znamke oz. povečanje prodaje ali pa z njimi svojim sledilcem ponudite zgolj neko dodano vrednost. Vsekakor vam ponudijo odlično možnost za nov način interakcije.

Kar pa je najboljše - celotno ustvarjanje in deljenje GIF-ov je brezplačno! Za kreiranje ne potrebujete velikih "Budgetov" ali profesionalnih ekip. Ko boste enkrat ugotovili, kako enostavno jih je oblikovati, ne boste mogli prenehati z ustvarjanjem. Vse potrebne informacije za začetek smo za vas zbrali v članku pred vami.


Razlika med GIF-om in GIF nalepko?


GIF je kratica za "Graphics Interchange Format" oz. premikajočo sliko, ki je sestavljena iz animiranih ali večih statičnih delov. Poznamo več vrst:


  • Standardni foto GIF: narejen iz dveh ali več slik

  • Animirani GIF, ki ga ločimo na: tiste z ozadjem (po navadi ustvarjeni iz odsekov filmov, TV-serij, videospotov ipd.) in brez (grafično oblikovani GIF-i, s transparentnim ozadjem)


V članku bomo govorili o ustvarjanju in nalaganju GIF-ov, ki jih uporabljamo na Instagram storyjih in pri čemer gre za tiste brez ozadja. GIF-e brez ozadja oz. s transparentnim ozadjem imenujemo GIF nalepke! Do njih uporabniki dostopajo prek glavne GIF nalepke, ki jo najdemo v story meniju. S klikom nanjo, se vam odpre GIPHY knjižnica, ki vam ponudi možnost izbire med vsemi GIF nalepkami, ki so na platformo naložene in odobrene s strani Instagama, ter s tem vidne vsem ostalim uporabnikom.




Kako ustvariti Instagram story GIF v 3 korakih?


Da bo vaš GIF viden na Instagramu in dostopen drugim uporabnikom, ga boste morali naložiti na platformo GIPHY. To pa ne pomeni, da mora biti na njej tudi ustvarjen! Pravzaprav, se na Giphy platformi NE da ustvariti GIF-ov s transparentnim ozadjem oz. tako imenovanih GIF nalepk, ki pa, poudarjam, so edina vrsta GIF-ov, kateri se na koncu pojavijo na Instagram storyjih! Pri kreiranju si boste tako morali pomagati z brezplačnimi spletnimi platformami, npr. Ezgif in Canva ali pa jih ustvariti v programih kot so Adobe Photoshop, Procreate, PhotoScape X ipd. Torej, ne glede na to, kako naredite GIF, je pomembno, da je le ta naložen v knjižnico Giphy do katere dostopate na Instagramu prek story menija in po kateri lahko nato brskajo za vašimi GIF-i tudi ostali uporabniki.


*Platforma Giphy vam omogoča tudi, da lahko na njej poiščete in najamete strokovnjake, ki bodo GIF-e oz. GIF nalepke po vaših željah oblikovali namesto vas, v kolikor želite prihraniti nekoliko časa.


Če nimate prevelikih zahtev in radi ustvarjate, vam vseeno predlagamo, da se dela lotite kar sami. Da pa slučajno ne boste obupali še preden začnete - ustvarjanje GIF-ov je lahko enostavno in hitro, še posebej npr. v primerjavi z ustvarjanjem AR filtrov, tako, da kar pogumno! Pa si poglejmo, kako to narediti v 3 enostavnih korakih:


1. Vpis na platformo GIPHY

Prvi korak je, da si na platformi Giphy, kamor bo potrebno ustvarjeno GIF nalepko naložiti, ustvarite račun. Na prvi strani v zgornjem desnem kotu, kliknite "Log In" in nato "Join Giphy". Odpre se vam nova stran, kjer sledite nadaljnjim navodilom za dodajanje podatkov. Ko izpolnete vsa polja kliknite "Sign Up".



2. Nalaganje GIF nalepk v GIPHY knjižnico


Ko imate narejen račun, lahko na platformi pričnete z ustvarjanjem in nalaganjem GIF-ov ali GIF nalepk v Giphy knjižnico. Glede na to, da nas zanima kako ustvariti lastne GIF-e za na Instagram storyje, si bomo podrobneje pogledali le tiste korake, ki jih za to potrebujemo.


Predpostavimo, da ste GIF nalepko torej že ustvarili z eno izmed zgoraj naštetih opcij (Adobe Photoshop, Ezgif, Canva ...). Da pričnete z nalaganjem le te v Giphy knjižnico, na prvi strani, v meniju desno zgoraj, kliknite gumb "Upload".


Datoteko - ustvarjeno GIF nalepko, lahko naložite direktno iz računalnika ali vpišite njeno URL povezavo.


Nalepki dodajte še nekaj osnovnih informacij - izvorno povezavo, njeno vidljivost (nastavite jo z gumbom "Public" - ON) in oznake, po katerih jo bodo ostali uporabniki lahko našli ("Love", "Happy", "Photo", "Dance", "Cat" ...) - podobno kot hashtagi, ki jih uporabljate pri objavljanju na feedu. S klikom na "Upload to Giphy" bo vaša GIF nalepka naložena v Giphy knjižnico.


Pri izbiri oznak ("Tags") bodite pozorni na to, da:


  • ste kreativni, vendar ne uporabljajte več besed v enem "Tagu", saj tako zmanjšate možnost, da jih uporabniki najdejo,

  • izberete oznake, ki so v povezavi z GIF nalepko ali nanjo močno asociirajo,

  • poiščite besede, ki so trenutno v trendu in jih uporabljajo tudi drugi, s podobnimi GIF nalepkami,

  • vključite najmanj 10 oznak. Na ta način si povečate možnosti, da bo vaša nalepka uporabljena,

  • vedno dodate tudi eno oznako, ki bo predstavljala vse vaše nalepke. Npr., če ste podjetje, je lahko to ime podjetja.


*Opomba: Če na katero oznako pozabite, se jo spomnite kasneje ali vnesete napačno, ne skrbite, oznake lahko uredite tudi, ko je nalepka že naložena.


Prilagamo še nekaj tehničnih podrobnosti, na katere morate biti pozorni pri nalaganju GIF nalepke:


  • naložite jo kot gif. datoteko (Giphy ne podpira APNG oblike),

  • izvožena naj bo z najmanj 20% transparentnimi pixli, to pomeni, da ne vključuje barvnega ozadja,

  • izvožena naj bo v RGB spektru,

  • pri izvozu naj bo "Loop" nastavljen na "Forever", v kolikor je ponujena ta možnost.

3. Prijavite svoj račun kot uradni kanal


Tako, vaše GIF nalepke so naložene. Da pa bodo sedaj vidne tudi na Instagramu, mora Giphy odobriti vaš račun. Za odobritev ga bo potrebno prijaviti kot uradni kanal. Prijavite se lahko kot:


  • "Branded Channel" - namenjeno podjetjem, umetnikom, javnim osebnostim, ki ustvarjajo lastne vsebine ALI

  • "Artist Channel" - za posameznike, ki želijo distribuirati GIF-e.


To lahko opravite tukaj. Potrebno bo izpolniti kratek obrazec, nato pa počakati na odobritev. Dobra novica je, da je proces dokaj hiter (največ 2 tedna), slaba pa ta, da zaradi omejitev, manjša podjetja in posamezniki morda ne bodo potrjeni. V kolikor zanjo zaprosite, lahko med čakanjem vedno preverite stanje vaše prijave tukaj. Ko in če, je vaš profil sprejet, boste lahko vaše GIF nalepke zasledili na Instagram storyjih. Hkrati dobite tudi dostop do statistike, ki omogoča pregled nad tem, kako popularne so med drugimi uporabniki.


Vedite, da tudi, ko vas odobrijo, običajno traja nekaj dni preden so vaše GIF nalepke vidne na Instagram storyjih. Našli jih boste s pomočjo oznak, ki ste jih posamezni GIF nalepki dodali pri nalaganju. Delite jih na svojem storyju ali feedu, ter jih tako predstavite svojim sledilcem. Pri tem jim ne pozabite povedati, pod katerimi glavnimi oznakami jih lahko najdejo!


Nasveti za večjo možnost odobritve:


  • Priporoča se, da imate posodobljene in pravilno izpolnjene vse podatke vašega Giphy računa (mail, ime, avatar, povezave do vaših kanalov ...). Več si preberite tukaj.

  • Na kanalu morate imeti, preden zaprosite za odobritev, naloženih vsaj 5 do 10 lastno kreiranih GIF-ov ali GIF nalepk. Le te morajo biti animirane in ne smejo biti promocijsko usmerjene!

  • GIF-i in GIF nalepke morajo biti javno dostopne (gumb "Public" - ON).

  • V kolikor se prijavljate kot podjetje, uporabite mail z imenom vašega podjetja (npr. info@instacoach.si in ne info@gmail.com).

  • Preden zaprosite se prepričajte tudi, da ne kršite njihovih pogojev uporabe, avtorskih pravic in drugih pravilnikov. S tem se boste že na začetku izognili takojšni zavrnitvi. Več si preberite tukaj.


Nikakor me ne odobrijo?


Nekatere prijave so sprejete hitro, spet druge rabijo dlje časa. Velikokrat mora posameznik za odobritev poskusiti večkrat. Nekateri imajo več sreče, drugi manj. Kako točno poteka sprejemanje, namreč ni popolnoma jasno. Hkrati se na platformo vsak dan prijavi tudi večje število uporabnikov, kar še dodatno zaostruje pogoje in daljša celoten proces odobritve. Glede na to, da je prijava res enostavna in ne vzame veliko časa, predlagamo, da preizkusite svojo srečo večkrat 😉. Zgoraj smo vam za večje možnosti ponudili kar nekaj dejavnikov, ki so se že večkrat izkazali za uspešne.


V kolikor vam ne uspe, smo se domislili začasne rešitve dokler vas ne odobrijo. Ustvarite GIF z eno od opcij, ki smo jih ponudili na začetku, nato pa si ga prenesite na telefon. Odprite galerijo, ga poiščite in kopirajte. Nato ga kot tekst prilepite na Instagram story. Kar pa vas pri tem lahko omejuje je to, da je "Copy/Paste" funkcija trenutno na voljo zgolj pri IOS uporabnikih. Hkrati s tem ne ustvarite zbirke svojih GIF-ov do katerih lahko dostopajo vsi, ampak samo vi.



Ko ustvarjate GIF nalepko ...


Predno se lotite ustvarjanja GIF nalepk, smo za vas pripravili še nekaj kratkih, a pomembnih nasvetov in idej:

  • GIF nalepka naj bo enostavna, zabavna, kvalitetna in privlačna na prvi pogled.

  • Oblikovana naj bo natančno.

  • Ozadje bo transparentno, zato naj bo GIF nalepka interaktivna. Oblikujte jo tako, da bo lahko uporabna okoli ostalih elementov na storyju. Postavite se v vlogo uporabnika in si poskušajte predstavljati, kako bi jo sami vključili v posamezen story.

  • Ustvarite GIF nalepko s CTA ("Call to Action"), ki bo sledilce vodila v dejanje. Npr. "Shop now", "Click here", "Swipe up", "New Post" ...

  • Uporabite barve in učinke, ki bodo vašim nalepkam dali izstopajoč efekt.

  • Tehnične specifikacije: priporočljiva dolžina GIF nalepke je do 6 sekund, čeprav je dovoljenih 15 sekund, velikost datoteke naj ne presega 8MB, čeprav je limit 100MB in priporočljiva je resolucija 480 px, kljub maksimalno dovoljeni 720 px.


Pomembno je tudi, da se pred ustvarjanjem GIF nalepke vprašate, kaj želite z njo doseči (zabavati, prodajati ...). Poleg tega zberite oz. si vnaprej pripravite video in foto materiale, ki jih boste spremenili v GIF. Če jih še nimate, jih ustvarite ali jih poiščite na spletu, pri čemer bodite pozorni na avtorske pravice vsebin.


Prilagamo še nekaj primerov dobrih praks. Morda se vam ob pregledu porodi kakšna nova ideja ☺️. Za ogled GIF-ov posameznega podjetja oz. znamke kliknite na sliko.




Kaj še čakate ...

GIF-i so odlična priložnost za znamke in posameznike ter njihovo povezovanje s sledilci. Primerni so za vsako situacijo in na unikaten način prikažejo trenutne občutke. S pravo zbirko GIF nalepk lahko kot podjetje generirate zavedanje o znamki in privabite odziv, ki ga želite, naj bo to nakup vašega produkta/storitve ali samo všeček na novi objavi na feedu. Prepustite se torej svoji kreativnosti in začnite z ustvarjanjem, možnosti so neomejene, priložnost za rast pa velika.