9 TRENDOV ZA LETO 2020



Instagram se skozi leta konstantno spreminja in hkrati postaja vedno bolj nasičena platforma. Da ostanete pred konkurenco in veste kam usmeriti svoj fokus pri pripravljanju vsebine, smo za vas letos prvič zapisali tudi najpomembnejše trende leta 2020.


V prvem delu članka – 5 napovedi za leto 2020 - smo napovedali kam bo svojo pozornost usmeril Instagram, sedaj pa si bomo pogledali, kaj bo najbolj popularno med uporabniki. Tukaj je 9 trendov, ki smo jih opazili v začetku leta in za katere lahko pričakujemo, da se bodo nadaljevali vse do naslednjega.


#1 Naravno urejanje fotografij - "Not-edited edited" trend


V zadnjih štirih letih, smo na področju urejanja fotografij zasledili različne trende, vse od močnega poudarjanja oranžnih in modrih odtenkov, pretiranih barvnih zasukov (roza nebo), poustvarjanja stila slik iz časa analogne fotografije ("Vintage"), pa vse do doseganja zrnatega učinka (visok "Grain") itd. Tukaj je nov način urejanja, kjer se fotografijo preuredi tako minimalno, da daje občutek, kot da sploh ni bila obdelana. Trend so poimenovali – “Not-edited edited" trend. V osnovi ne gre za pretirane barvne zamike, ampak zgolj manjša popravljanja (svetlobe, senc, poudarkov…). Kljub temu, da slike izgledajo popolnoma naravne, pa feed še vedno daje vtis konsistentnosti, saj se ohranja koordiniranje barv, hkrati z uporabo tega "naravnega" filtra.



Vse to seveda ne pomeni, da bolj intenzivno urejene fotografije in feedi izginjajo! Gre zgolj za nov trend, pri katerem slike dajejo občutek, da so manj narejene in bolj spontane. To je popolnoma skladno tudi z avtentičnostjo, ki jo želijo zadnje čase uporabniki doseči na svojih profilih.


#2 Prevladovali bodo daljši opisi


Trenutno na Instagramu v grobem najdemo dva tipa opisov objav:


  • Kratki in ljubki

  • Daljši zapisi, skozi katere se pripovedujejo osebne izpovedi ("Storytelling") in zgodbe o določenih aktualnih tematikah ("Mini-blog").



Kot smo napovedovali že lani, v ospredje vedno bolj prihajajo pristne zgodbe uporabnikov ter posledično s tem tudi daljši in bolj poglobljeni opisi. Influencerji so prvi, ki so začutili ta trend in ponudili svojim sledilcem podrobnejši vpogled v njihovo življenje. Skozi opise fotografij so se začeli z uporabniki pogovarjati na dnevni ravni, deliti svoja razmišljanja, zgodbe in situacije, v katerih se znajdejo. Govorijo o socialnih in okoljskih problemih ter delijo znanja, na način, kot bi se pogovarjali s svojimi prijatelji.



“Words connect people.”


Da to deluje, se hitro opazi že po večjem številu komentarjev, ki pridejo sami od sebe, tudi če na koncu zapisa ne dodate vprašanja. Poleg tega gre za objave, ki se hitreje širijo med uporabniki, saj jih le ti delijo na svojih profilih ali pošiljajo svojim prijateljem, vam pa s tem pomagajo rasti.


“Your photos catch our attention. Your captions make us stay!”

Daljše opise so začela sebi v prid izkoriščati tudi podjetja, še posebej pri ozaveščanju o tematikah, ki so jim blizu. Tovrstne vsebine in opisi močno pripomorejo k boljšemu engagementu in večjemu dosegu objav.



Prilagamo graf, na katerem si lahko ogledate napovedi za dolžino opisov, ki naj bi bila v letu 2020 okoli 405 znakov, torej 65-70 besed.



Kombinacija dolgih opisov z večjo možnostjo delitve na storyjih in v DM, naj bo tako vaša nova strategija v 2020, za hitrejšo organsko rast!


#3 Objave s tekstom bodo pridobile na pomenu


Slike z besedilom so v zadnje času začele postajati vedno bolj popularne na profilih tako uporabnikov kot podjetij. Lahko gre za:


  • "Quotes" objave – npr. misli, samolepilni listki z objavo, zapiski z zvezka, citati na steni itd.


  • "Infographics" - objave z uporabnimi grafično prikazanimi informacijami


  • Memes objave – zabavne vsebine


  • Twitter objave – kopiran tweet v Instagram objavo


Besede imajo moč, da z njimi poveste svojo misel, idejo ali znanje, ter jih na hitrejši način komunicirate uporabnikom, ki pa se tako še bolj povežejo z vami. Poleg tega, boste z njimi izstopali med poplavo fotografij in videov na Explore strani. Postajajo pravi hit, saj uporabniki prisegajo, da te objave, v kolikor so zanimive oz. zabavne, prinašajo še večji engagement.


#4 Ustvarjanje kolažev so zamenjale "Carousel" objave


"Carousel" oz galerija - več slik in videov v eni objavi - postaja vedno bolj popularna med uporabniki. Skrolanje čez njih spominja na listanje knjige. Pri njihovi uporabi ste lahko zelo kreativni, hkrati pa vam ponujajo tudi možnost deljenja večih informacij naenkrat.



Nimate idej? Poveži "Landscape" fotografijo čez dve sliki v "Carouselu" ali prikaži Instagram vs. Realnost, "Behind the scene", "Before & After", deli znanje korak za korakom, ustvari povzetek dogajanja iz izleta/dogodka, sliki priloži video itd.