9 TRENDOV ZA LETO 2020



Instagram se skozi leta konstantno spreminja in hkrati postaja vedno bolj nasičena platforma. Da ostanete pred konkurenco in veste kam usmeriti svoj fokus pri pripravljanju vsebine, smo za vas letos prvič zapisali tudi najpomembnejše trende leta 2020.


V prvem delu članka – 5 napovedi za leto 2020 - smo napovedali kam bo svojo pozornost usmeril Instagram, sedaj pa si bomo pogledali, kaj bo najbolj popularno med uporabniki. Tukaj je 9 trendov, ki smo jih opazili v začetku leta in za katere lahko pričakujemo, da se bodo nadaljevali vse do naslednjega.


#1 Naravno urejanje fotografij - "Not-edited edited" trend


V zadnjih štirih letih, smo na področju urejanja fotografij zasledili različne trende, vse od močnega poudarjanja oranžnih in modrih odtenkov, pretiranih barvnih zasukov (roza nebo), poustvarjanja stila slik iz časa analogne fotografije ("Vintage"), pa vse do doseganja zrnatega učinka (visok "Grain") itd. Tukaj je nov način urejanja, kjer se fotografijo preuredi tako minimalno, da daje občutek, kot da sploh ni bila obdelana. Trend so poimenovali – “Not-edited edited" trend. V osnovi ne gre za pretirane barvne zamike, ampak zgolj manjša popravljanja (svetlobe, senc, poudarkov…). Kljub temu, da slike izgledajo popolnoma naravne, pa feed še vedno daje vtis konsistentnosti, saj se ohranja koordiniranje barv, hkrati z uporabo tega "naravnega" filtra.



Vse to seveda ne pomeni, da bolj intenzivno urejene fotografije in feedi izginjajo! Gre zgolj za nov trend, pri katerem slike dajejo občutek, da so manj narejene in bolj spontane. To je popolnoma skladno tudi z avtentičnostjo, ki jo želijo zadnje čase uporabniki doseči na svojih profilih.


#2 Prevladovali bodo daljši opisi


Trenutno na Instagramu v grobem najdemo dva tipa opisov objav:


  • Kratki in ljubki

  • Daljši zapisi, skozi katere se pripovedujejo osebne izpovedi ("Storytelling") in zgodbe o določenih aktualnih tematikah ("Mini-blog").



Kot smo napovedovali že lani, v ospredje vedno bolj prihajajo pristne zgodbe uporabnikov ter posledično s tem tudi daljši in bolj poglobljeni opisi. Influencerji so prvi, ki so začutili ta trend in ponudili svojim sledilcem podrobnejši vpogled v njihovo življenje. Skozi opise fotografij so se začeli z uporabniki pogovarjati na dnevni ravni, deliti svoja razmišljanja, zgodbe in situacije, v katerih se znajdejo. Govorijo o socialnih in okoljskih problemih ter delijo znanja, na način, kot bi se pogovarjali s svojimi prijatelji.



“Words connect people.”


Da to deluje, se hitro opazi že po večjem številu komentarjev, ki pridejo sami od sebe, tudi če na koncu zapisa ne dodate vprašanja. Poleg tega gre za objave, ki se hitreje širijo med uporabniki, saj jih le ti delijo na svojih profilih ali pošiljajo svojim prijateljem, vam pa s tem pomagajo rasti.


“Your photos catch our attention. Your captions make us stay!”

Daljše opise so začela sebi v prid izkoriščati tudi podjetja, še posebej pri ozaveščanju o tematikah, ki so jim blizu. Tovrstne vsebine in opisi močno pripomorejo k boljšemu engagementu in večjemu dosegu objav.



Prilagamo graf, na katerem si lahko ogledate napovedi za dolžino opisov, ki naj bi bila v letu 2020 okoli 405 znakov, torej 65-70 besed.



Kombinacija dolgih opisov z večjo možnostjo delitve na storyjih in v DM, naj bo tako vaša nova strategija v 2020, za hitrejšo organsko rast!


#3 Objave s tekstom bodo pridobile na pomenu


Slike z besedilom so v zadnje času začele postajati vedno bolj popularne na profilih tako uporabnikov kot podjetij. Lahko gre za:


  • "Quotes" objave – npr. misli, samolepilni listki z objavo, zapiski z zvezka, citati na steni itd.


  • "Infographics" - objave z uporabnimi grafično prikazanimi informacijami


  • Memes objave – zabavne vsebine


  • Twitter objave – kopiran tweet v Instagram objavo


Besede imajo moč, da z njimi poveste svojo misel, idejo ali znanje, ter jih na hitrejši način komunicirate uporabnikom, ki pa se tako še bolj povežejo z vami. Poleg tega, boste z njimi izstopali med poplavo fotografij in videov na Explore strani. Postajajo pravi hit, saj uporabniki prisegajo, da te objave, v kolikor so zanimive oz. zabavne, prinašajo še večji engagement.


#4 Ustvarjanje kolažev so zamenjale "Carousel" objave


"Carousel" oz galerija - več slik in videov v eni objavi - postaja vedno bolj popularna med uporabniki. Skrolanje čez njih spominja na listanje knjige. Pri njihovi uporabi ste lahko zelo kreativni, hkrati pa vam ponujajo tudi možnost deljenja večih informacij naenkrat.



Nimate idej? Poveži "Landscape" fotografijo čez dve sliki v "Carouselu" ali prikaži Instagram vs. Realnost, "Behind the scene", "Before & After", deli znanje korak za korakom, ustvari povzetek dogajanja iz izleta/dogodka, sliki priloži video itd.



#5 "Brand x Brand" sodelovanja kot učinkovit način pridobivanja novega občinstva


Sodelovanja znamke z znamko niso nič novega, pa vendar prav tem napovedujejo, da naj bi v letošnjem letu postala velik hit! Podjetja so se začela povezovati med sabo z namenom, da ustvarijo kvalitetno vsebino, ki bo obojestransko prinašala nove potencialne stranke, dvignila prodajo in ustvarila pravo harmonijo prepoznavnosti. Statistično gledano, naj bi bila prednost tovrstnih sodelovanj, kar dvakrat večji organski doseg, brez nepotrebnega zapravljanja denarnih sredstev. Z njimi na hiter in enostaven način dosežete popolnoma novo skupino uporabnikov, do katerih vam da dostop druga znamka. Ta je z njimi že zgradila zaupljiv odnos, sedaj pa dobite priložnost vi. Hkrati imajo podjetja pri teh sodelovanjih, za razliko od tistih z influencerji, na zalogi še kup drugih bonitet npr. email liste, večjo medijsko podporo itd.


Primeri nekaterih odmevnejših sodelovanj:


  • TDE x KITKAT


  • LOUIS VUITTON x NBA


  • CHIARA FERRGANI COLLECTION x OREO


Ste dobili kakšno idejo? Vam je na misel prišlo podjetje, s katerim bi si želeli sodelovati? Združite moči :)

#6 Z AR filtri hitro do večjega števila sledilcev


Zahvaljujoč odprtju Spark AR studia za vse uporabnike, sedaj vedno več kreatorjev pridno ustvarja AR filtre in jih izkorišča sebi v prid. Od popolnih rekreacij VSCO in Lightroom filtrov, do zabavnim interaktivnih animacij, v poplavi katerih, boste zagotovo našli takega, ki bo ustrezal vašemu trenutnemu počutju. Uporabnikom pa le ti pomagajo tudi pri spletnemu nakupovanju – preizkusijo lahko vaše produkte in imajo tako vsak dan na sebi drugo majico svojega najljubšega dizajnerja.



Uporabniki so AR filtre posvojili zelo hitro, saj so enostavni za najti in uporabiti, poleg tega pa jih nikoli ne zmanjka. Še en trend, ki ne sme manjkati v vaši marketinški strategiji! Pomagali vam bodo organsko doseči nove uporabnike in doseči neverjetne premike.


#7 Podjetja bodo vlagala v ustvarjanje UGC


Pripravite se na še več UGC ("User Generated Content") - vsebin, ki jih za podjetja z njihovimi produkti ali storitvami, ustvarjajo posamezniki. Že lansko leto so se znamke začele zavedati, kako močno orodje je lahko UGC za vse tiste, ki želijo rasti na spletu. Mnogim predstavljajo finančno dostopnejše vsebine, ki na profilu poskrbijo za večjo prodajo. Včasih so podjetja namreč plačevala, da je influencer ustvaril vsebino in jo hkrati delili tudi na svojem profilu, danes pa jih vedno več plačujejo le za ustvarjanje vsebine, ki jo nato uporabijo na lastnem feedu in ne več za promocijo oz. delitev na njihovih profilih. Omogočajo jim enostavno zbiranje in deljenje pristnih ocen njihovih produktov oz. storitev.



"Word of mouth is shifting over Instagram."

Izven družbenih omrežij, bi lahko takšna sodelovanja enačili s priporočili od ust do ust, zato ni čudno, da tako dobro delujejo tudi na Instagramu. Odlična so za dvig prodaje in izboljšanje lojalnosti do vaše znamke, saj uporabniki takšnim vsebinam bolj zaupajo.


#8 Tukaj so Nano-influencerji


“Everyone becomes an Influencer.”

To leto bomo vsi postali influencerji. Če je bilo 2019 leto micro-influencerjev (10k-100k), lahko pričakujemo, da bodo 2020 v ospredje stopili nano-influencerji (manj kot 5k). Že v preteklih letih so se sodelovanja z micro-influencerji, izkazala za bolj uspešna, kot sodelovanja z večjimi profili (nad 100k), saj imajo manjši profil večji engagement in objave večji doseg med njihovimi sledilci.


Med nano-influencerje štejemo običajne uporabnike Instagrama, ki imajo manjše število sledilcev. Profil imajo zgolj za osebno rabo in do sedaj podjetja niso niti razmišljala, da bi jih vključevala v svoje marketinške strategije. V letošnjem letu se bo to spremenilo. Največjo prednost vidimo v temu, da si objave teh posameznikov, njihovi sledilci razlagajo bolj kot priporočilo prijatelja in ne kot oglas, ter s tem dosežejo večjo mero zaupanja. Sodelovanja podjetjem ne bodo predstavljala velikega finančnega stroška, delovali bodo bolj po principu – poslan produkt posamezniku v zameno za oceno in iskreno mnenje na njegovem profilu. Vključevali jih bodo tudi v tako imenovane "Affiliate" programe – posameznik dobi kodo, ki jo skupaj s produktom, čim bolj aktivno oglašuje na svojem profilu, saj bo s tem dobil dogovorjen procent od prodaje. Hkrati podjetja dobijo tudi ogromno zgoraj omenjene UGC vsebine.


Prevladalo bo prepričanje, da je kvaliteta sledilcev bolj pomembna od kvantitete! Sedaj so nano influencerji tisti, katerih občinstvo je aktivno, pristno in odzivno!


#9 Pripravite se na TikTok invazijo


Letos bo skoraj nemogoče govoriti o Instagramu, ne da bi zraven omenili tudi TikTok. Aplikacija, ki je namenjena deljenju video vsebin in ima velik poudarek na glasbi, je ekstremno popularna med najstniki, po novem pa tudi med starejšimi. V letu 2019 je zasedla 3. mesto glede na število prenosov in ima 500 milijonov vsakodnevno aktivnih uporabnikov. Zabavna platforma za druženje ponuja raznovrstne video vsebine in veliko možnost, da gre vaša vsebina "Viral". Skoncentrirana je okoli "For You" strani (podobno kot pri Instagramu "Explore" stran), ki je močno orodje za distribucijo vse naložene vsebine. Njeno veliko priljubljenost pripisujemo tudi hitremu načinu doseganja ogledov in pridobivanja sledilcev. Danes jih imate 20, objavite video in čez noč dobite 1 milijon ogledov in tisoče novih sledilcev.


Zaradi vse večje popularnosti, zato ni nič čudno pričakovati, da bo TikTok vplival na vrsto vsebin, ki jih najdemo na Instagramu. Tako kreatorji, kot znamke so že začele z deljenjem le teh na svoje Instagram profile, še posebej veliko pa jih vidimo na storyjih. Videe prepoznamo po njihovem logotipu, s katerim želijo zaščiti vse prenesene vsebine ter so zelo pristni in nefiltrirani, kar kaže na to, da je v ospredje postavljena vsebina in ne estetika. Npr. veliko jih je posnetih kar doma v kleti in ne v razkošnih dnevnih sobah ... Torej, pripravite se na invazijo TikTok videov in izzivov.




DA POVZAMEMO …


Osredotočite se na ustvarjanje objav, ki bodo letos prevladovale, investirajte v novo skupino influencerjev, poizkusite nova sodelovanja z drugimi znamkami in oblikujte lastne AR filtre, ki bodo zanimivi za vaše sledilce. Trende uporabite pri načrtovanju vaših marketinških strategij za leto 2020 in z njihovo pomočjo vodite svoj profil še bolj uspešno.


Bodite med prvimi! Izkoristite jih preden preplavijo Instagram in preden se jih uporabniki naveličajo ;).


Nad katerim prihajajočim Instagram trendom ste najbolj navdušeni? Ste sami opazili še kakšnega?