top of page

Razkrivamo koliko zaslužijo Instagram influencerji!

Updated: Apr 8, 2020



Za večino ljudi Instagram predstavlja platformo, kjer lahko delijo svoje najljubše trenutke in spomine, iščejo inspiracijo in komunicirajo s prijatelji. Za influencerje na drugi stani, pa je postal zlata jama za zaslužek. Govorimo o tisočih, celo milijon evrih, ki jih dobijo že s samo eno objavo na svoj profil.


Statistika kaže, da danes že 72% podjetji nameni velik del svojih marketinških proračunov influencerjem - slovensko vplivnežem, ljudem, ki imajo zgrajen močen odnosom s svojim občinstvom, imajo velik vpliv in lahko hitro zasukajo odločitve svojih sledilcev. Z uporabniki se povezujejo bolj globoko, kot npr. stran v reviji, oglas na televizji ali plakat ob cesti in zato hitro zasvojijo potencialne stranke ter spremenijo njihove navade.


Težko je verjeti, da je influencer marketing star manj kot desetletje, pa vendar je popolnoma spremenil svet oglaševanja. Industrija se je z leti bistveno razvila, podjetja so dobila možnost zelo specifičnega targetiranja in s tem direkten dostop do njihovih idealnih strank. Preko influencerjev tako hitreje in učinkovitejše kot kadarkoli prej, gradijo na tesnih odnosih in zaupanju. V kolikor ste podjetje in z influencer marketingom še niste začeli, je sedaj pravi čas, da stopite na ta vlak, Instagam pa naj vam bo glavna vstopna postaja.


Dve leti nazaj smo z vami že delili nekaj številk, ki so kazale, koliko dejansko zaslužijo največji influencerji na Instagramu. Ponovno smo raziskali, kakšno je stanje na trgu in vračamo se z novimi, še večjimi številkami. Hkrati smo pogledali tudi kakšno finančno rast napovedujejo za influencer marketing v letu 2020.



TOP 10


V članku vse top v letu 2019 ste si lahko pogledali, kdo je zasedel najvišja mesta na lestvici profilov z največjim številom sledilcev. Morda bi pričakovali, da bo zaporedje pri zaslužkih enako, kot pri številki sledilcev, vendar ni tako. Kljub temu, da Cristiano Ronaldo zaseda prvo mesto s kar 196M sledilci, pa je na lestvici zaslužkov šele na 3. mestu. Zanimiv je podatek, da je njegov dobiček na letni ravni od Instagrama, ki znaša 47,8 milijonov dolarjev, za 13,8 milijona višji kot njegov letni zaslužek pri Juventusu (34 milijonov dolarjev).

Cristiano Ronaldo, eden najboljših nogometašov in najbolje plačanih športnikov na svetu, kot Instagram influencer zasluži več denarja, kot s svojim talentom, oz. poklicem.

Pri ceni ga krepko prehiti Kylie Jenner, ki na objavo v povprečju zaračuna 1.266 milijonov dolarjev, kar je za 27% več kot lansko leto. Forbes jo je v 2019 proglasil tudi za najmlajšo miljarderko, k čemur definitivno ogromno prispeva tudi prihodek iz Instagrama. Čeprav ima Kylie Jenner manjše število sledilcev kot Ariana Grande, Dwayne Johnson in Selena Gomez, je na lestvici zaslužkov vodilna že drugo leto zapored. Top 10 in njihove številke, si lahko pogledate spodaj.



1. Kylie Jenner (159M) - 1.266 milijon/objavo


2. Ariana Grande (173M) - 996 tisoč/objavo

3. Cristiano Ronaldo (200M) 975 tisoč/objavo

4. Kim Kardashian (158M) 910tisoč/objavo

5. Selena Gomez (167M) 886 tisoč/objavo

6. Dwayne Johnson (170M) 882 tisoč/objavo

7. Beyonce Knowles (139M) 785 tisoč/objavo

8. Taylor Swift (126M) 748 tisoč/objavo

9. Neymar da Silva Santos Junior (132M) 722 tisoč/objavo

10. Justin Bieber (126M) 651 tisoč/objavo



Po pregledu lestvice hitro ugotovimo, da so na njej večinoma zvezdniki, športniki in pevke. Ti so svojo slavo izkoristili sebi v prid in si tako zgradili zavidljive številke sledilcev, za katere se lahko zahvalijo predvsem svojim zvestim oboževalcem.


Influencer vs zvezdnik?


Čeprav ima izraz influencer za marsikoga negativen prizvok, naj vam zaupamo skrivnost - vsi ljudje smo na nek način influencerji! Ne verjamete? Berite dalje ...


Ali vas je prijateljica že kdaj vprašala, kje ste kupili nove čevlje in jih je nato kupila tudi sama? Ali vas je kolega vprašal kam hodite v fitnes in ali vam je ta všeč, ter ga je nato obiskal tudi on? Ravnokar ste VPLIVALI na nekoga in ga prepričali v nakup produkta oz. storitve. Res je, da se je izraz vplivnež začel pojavljati šele z obstojem družbenih omrežji, kljub temu, pa je v družbi prisoten že od vedno! Na Instagramu tako z njim danes označujemo tiste, ki imajo večje število zvestih sledilcev oz. tiste, ki za deljenje svojih mnenj o določenem produktu, storitvi, znamki zaračunajo.

Zvezdnike pa opredeljujemo kot splošno javno prepoznavne osebe, ki so najboljši na svojih področjih, oboževani s strani množice in dobijo veliko medijske pozornosti. Posledično hitro rastejo tudi na družbenih omrežjih kot je Instagram, kjer so zaradi velikega števila sledilcev in s tem večjega vpliva, hkrati postali tudi influencerji.



KOLIKO NA OBJAVO RAČUNAJO INFLUENCERJI?


V kolikor se želite potopiti v svet influencer marketinga, je eden od začetnih korakov, določitev vašega idealnega občinstva in iskanje posameznikov, ki vam ga bodo pomagali doseči. Vpogled v to, koliko pa boste morali za njih odšteti, si preberite spodaj.


Najprej je seveda dobro poznati kategorije, po katerih razvrščamo influencerje glede na številko in njihove okvirne cene na objavo. Opozarjamo, da se načini razvrščanja od vira do vira razlikujejo. Spodaj predstavljena delitev, je sestavljena na podlagi pregleda večih raziskav in naših izkušenj preteklih let.


  • "Mega-influencers" – zvezdniki z več kot milijon sledici, ki vam pomagajo, da vaša znamka postane prepoznavna po celem svetu. Prednost je, da njihova vsebina hitro! doseže zelo široko občinstvo, slaba stran pa, da ponavadi nimajo močne povezave s svojimi privrženci, saj velja, da z večjim številom sledilcov engagement drastično pada. Iz tega razloga uporaba "Mega-influencerjev" kot medija za vzpostavitev odnosa s potrošniki, morda ni najbolj idealna. Poleg tega, so te vplivneži tudi zelo dragi, kar ste lahko razbrali že zgoraj.


  • "Macro-influencers" – influencerji s sledilci med 100,000 in 1 millijon sledilci. Običajne osebe, ki so postale influencerji tako, da so rastle z bloganjem, vloganjem, "going viral" vsebinami itd. So vmesna skupina med macro in micro, ki vam bo dala "best of both worlds" - dosežete veliko maso in hkrati še vseeno dobro targetirate določeno nišo preko influencerjev z dobrim engagementom. Edini minus je, da jih ima v tem segmentu veliko lastne agente oz. so del agencij, kar pomeni, da z njimi skoraj nimate osebnega stika in jih pogosto preplačate.


  • "Micro-influencers" - nekdo, ki ima med 5,000 in 100,000 sledilcev. Največja kategorija influencerjev, ki so znani predvsem po tem, da dobro pokrivajo specifično področje oz. nišo. Tej so sami zelo naklonjeni in svoje delo opravljajo z veseljem, kar rezultira v zelo lojalnem občinstvu. Kljub manjšem dosegu pa je, zaradi tako imenovanega močega "trust factorja", njihov ROI ("Return of investment") boljši kot pri ostalih. Njihove cene so lažje dosegljive podjetjem, zato ni nič čudnega, da so "Micro-influencerji" že zadnji dve leti "the it thing".


  • "Nano-influencers" – nekdo z manj kot 5,000 sledilci. Najnovejši tip influencerjev o katerih je trenutno največ govora. Kljub majhni številki sledilcev, naj bi bili zaradi odličnega enegamenta s svojim občinstvom in posledično velikega zaupanja, številka ena v letu 2020. Primerni so predvsem za manjša podjetja, ki še nimajo na voljo tako velikega budgeta.


Torej, za vsako kategorijo predstavljamo še okviren razpon cen. Te med posameznimi influencerji variirajo in so ponavadi odvisne od številke sledilcev, posameznika samega, želje po sodelovanju z določenim brandom, države oz. trga, ali gre za enkratno ali dolgoročno sodelovanje ... Številke spodaj, vzamite zgolj kot izhodiščno točko in imejte v mislih, da ne gre za končne cene, saj je te, prav zaradi vseh variabilnih dejavnikov, težko natančno določiti.


  • "Mega-influencers" (1M in več) - 10.000$/objavo +

  • "Macro-influencers" (100k - 1M) - 2.000$/objavo - 10.000$/objavo

  • "Micro-influencers" (10k -100k)- od 100$/objavo - 2.000$/objavo

  • "Nano-influencers" (manj kot 5k) - produkt/objavo


**Po svetu se influencerji pri postavljanju svoje cene nekako držijo pravila 10$/objavo na 1.000 sledilcev. Če $ pretvorimo v € pa to drži tudi za slovenski trg, kjer velja cena 9€/objavo na 1.000 sledilcev.



INFLUENCER MARKETING 2020


Instagram velja za glavno družbeno omrežje, ko govorimo o influencer marketingu.

Je najboljša platforma za hiter in učinkovit doseg občinstva preko influencerjev, s povprečno 3.21% stopnjo engagementa, v primerjavi z 1.5% na drugih družbenih omrežjih. Že zadnjih nekaj let ostaja vroča tema in vedno več podjetij ter znamk vanj investira velik del svojega "budgeta". Zakaj je tako priljubljen?


“Simply because, when done right, it works!”

Influencer marketing je z novim načinom sodelovanj, ambasadorstev in sponzorstev nekoliko zamenjal tradicionalne oglase in je danes postal ključni del marketinških strategij pri večini podjetij. Od leta 2016 je zrastel iz 1.7 milijard dolarjev v 5.6 milijard dolarjev vredno industrijo. Napovedi za leto 2020 kažejo, da bo to že 8 milijard vredna industrija! Če torej še vedno niste začeli z influencer marketingom, je leto 2020 skrajni čas, da ga vključite v svojo strategijo in z njim povečate prepoznavnost in prodajo.


 

0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page