5+ NAPOVEDI za LETO 2019



Kaj bo, kaj ne bo? Napovedovati je zares nehvaležno delo, pa vendar, če spremljaš dogajanje na Instagramu vsak dan, si lahko vsaj približno ustvariš mnenje o tem, kaj se bo dogajalo naslednje leto. V članku želim izpostaviti napovedi, o katerih se govori, katere napovedujejo eksperti s področja digitalnega marketinga, prebrane ideje influencerjev in vloggerjev ter ustvarjalcev strategij, ki stojijo za uspešnimi brandi, predvsem pa so zbrane tiste, v katere verjamem tudi jaz. Kaj pa bo Instagram dejansko pripravil v letu 2019, bo pokazal čas.



#1 Investicija v IGTV



Junija letos je Instagram predstavil že 4. dodatno aplikacijo. Do vseh lahko dostopamo izven ali znotraj Instagrama. Hyperlapse, Layout in Boomerang so prve tri, ki jih uporabljamo za pomoč pri ustvarjanju vsebine. Zadnja pridobitev je IGTV, ki velja kot razširitev platforme in se ji zato tudi pripisuje večja vrednost. Ustvarjalcem vsebin je omogočila nalaganje daljših videov od minute, kar je ogromno uporabnikov dosedaj pogrešalo. Aplikacija se kljub začetnemu navdušenju ni najbolje prijela. Predstavlja še dodatno delo za vse, ki se trudijo biti prisotni na več platformah hkrati. Vsako družbeno omrežje namreč zahteva drugačne dimenzije objav. S tem, ko se je IGTV v celoti prilagodil mobilnim napravam, uporabnikom vertikalno snemanje videov, v primerjavi s horizontalnimi, povzroča dodatno urejanje in dvojno snemanje vsebin.


Predstavljajte si vašo zaroko. Najamete nekoga, da v objektiv ujame vaš enkraten trenutek, ki bi ga želeli imeti za spomin. V momentu, ki traja minuto, mora narediti dobro fotografijo za na Instagram in Facebook, seveda ne sme pozabiti na Instagram story, hkrati pa narediti estetske posnetke za objavo videa na Youtube. Sedaj pa je potrebno vse ponoviti za IGTV video?


S podobnimi situacijami se zdaj srečujejo ustvarjalci vsebin. Navajeni so na horizontalno snemanje, ki ga zahteva Youtube format. Vertikalno snemanje jim predstavlja nov izziv, saj morajo drugače zastaviti posnetek, ki zaradi prilagoditve mobilnim napravam zajema ožji kot. Youtube preferirajo tudi zato, ker jim ta omogoča dodaten zaslužek na podlagi števila ogledov videov, pridobljenih naročnikov in dovoljenih oglasov, česar pa IGTV za enkrat ne ponuja. Zaradi vsega naštetega, je popolnoma razumljivo, da uporabniki trenutno nad IGTV-jem niso najbolj navdušeni oz. bodo za prilagoditev nanj potrebovali še nekaj časa.



Spomnimo, da se je do zdaj vsaka posodobitev Instagrama izkazala za uspešno. Kljub trenutnim rezultatom, ki ne kažejo najbolje, saj so po prvih podatkih ogledi skromni, je napoved za leto 2019 zagotovo investicija v IGTV. Dober pokazatelj je že v preteklih mesecih povečana promocija z dodajanjem povezav do ogledov videov povsod, kjer je to mogoče. O katerih govorimo, lahko več preberete v članku posodobitve v novembru.



Tudi Instagram storyi so na začetku nudili nekoliko slabše funkcije in filtre kot Snapchat, pa so ga danes povsem povozili. Osebno IGTVja zato v novem letu še nebi odpisala. Instagram bo zagotovo dokončal, kar je začel. V 2019 bo naredil vse, da IGTV postane naslednji Youtube. Kaj je njegova največja prednost trenutno, pa si preberite tukaj.



#2 Podrobnejša in obsežnejša statistika


Instagram postaja vedno bolj poslovno orientirana platforma, kjer lahko danes kdorkoli svoj hobi spremeni v posel. Veliko število profilov podjetij in znamk potrebuje vse več informacij o uporabnikih, s katerimi sodelujejo. Želijo si več točnih podatkov o tem, koliko jim sodelovanje z nekom dejansko doprinese k prepoznavnosti in prodaji, boljši vpogled v analizo sledilcev posameznikov in kako ustvarjena vsebina nastopi v primerjavi z zastavljenim marketinškim ciljem. Po besedah nekaterih prodajnih managerjev uspešnih znamk, lahko v letu 2019 pričakujemo, podrobnejši vpogled v "shopping" objave, video vsebine, storyje in kreirane oglase.


Zavedajte se, statistika na Instagramu je lahko zelo uporabna. Ne samo, da jo znate brati, pomembno je, da se naučite pridobljene rezultate izkoristiti sebi v prid.


#3 Nadgradnja storyjev


Sprva so bile objave na Instagramu tiste, ki so bile mišljene kot "Your point of view right now". Kazale so trenutno dogajanje in niso bile tako dobro premišljene, dodelane, urejene in vnaprej planirane. To vlogo so zdaj prevzeli Storyji, ki veljajo za razširitev današnjih popolnih feedov, preko katerih uporabnike ali podjetja spoznamo na bolj osebni ravni in se z njimi lažje povezujemo. To je tudi razlog za njihovo vsakodnevno uporabo in številno gledanost. Smiselno je torej napovedovati, da bodo Instagram storyji postali še močnejše orodje za medsebojno komunikacijo. Kako? Z dodatnimi funkcijami, ki jih Instagram pridno dodaja že celo leto, bodo le še nadaljevali. Trenutno se govori o dveh novostih: nova nalepka, s katero bodo uporabniki lahko ponudili večjo izbiro odgovorov na zastavljeno vprašanje (ABC vprašalnik) in opcija javnega komentiranja storyjev.




#4 Prevladovala bo pristnost


Vedno več ljudi uporablja Instagram v poslovne namene, zato je izjemno pomembno, da svoj profil optimizirate za prodajo, pridobivanje novih sledilcev in prepoznavnost. Trenutno najboljši način predstavlja izgradnja estetskega profila na katerem so objave med seboj smiselno povezane.


V letu 2018 so influencerji in podjetja veliko investirali v vnaprej planirane feede. Trend se še nekaj časa ne bo ustavil, vendar v letu 2019 napovedujejo premik od popolno zastavljenih feedov k bolj pristnim. Manjši pokazatelj tega je tudi vse pogostejša uporaba filtrov retro in vintage, ki zamenjujejo trenutne tipično urejene slike. Namesto izgleda bo večjo vrednost imela zgodba, s katero se ostali uporabniki lažje poistovetijo. Pričakujemo lahko več realnih situacij, ki opisujejo težave, s katerimi se posamezniki soočajo.


Javno izpostavljanje socialnih problemov je bilo v zadnjem času opaziti že kar nekaj. Veliko posameznikov je priznalo, da jim družbena omrežja predstavljajo stres, se soočajo z osamljenostjo in depresijo, opisujejo svoj boj z različnimi boleznimi, probleme s kožo, prekomerno telesno težo, težavno zanositvijo itd. Svojim sledilcem želijo sporočiti, da v težkih situacijah niso sami. Hkrati poudarjajo, da kljub veliki številki sledilcev na Instagramu, njihovo življenje ni tako popolno, kot se mogoče zdi na prvi pogled. S tem velikokrat pomagajo tudi sebi in tako odstranijo svoje nesigurnosti.




Prav tako se posamezniki vse bolj zavzemajo in vključujejo v razprave okoljskih problemov. Uporabniki z večjim številom sledilcev lahko hitro pozitivno vplivajo na druge in s tem pripomorejo k boljšemu ozaveščanju in potencialno k velikim spremembam. Vključevanje v sporne teme in zagovarjanje svojih stališč jih še bolj poveže z občinstvom. Lep primer je influencerka @chelseakauai, ki se trudi narediti korak v dobro okolja. Med svojimi sledilci želi izpostaviti problem o plastičnem onesnaževanju, hkrati pa jih poziva, da lahko k spremembi prispeva vsak izmed njih.



V letu 2019 tako ne bo več glavno vprašanje kdo bo naredil lepšo fotografijo, ampak komu bo uspelo izstopati s pristno vsebino, s katero se uporabniki lahko povežejo.



#5 Prednost pošteni igri


Kar so začeli v mesecu novembru, se bo verjetno nadaljevalo tudi v naslednjem letu. Instagram od začetka zagovarja pošteno igro in si želi ustvariti realno skupnost. Zagotoviti želi prostor s pristnimi stiki in dejansko družabnostjo. Napovedujejo, da bo njihova pozornost še naprej usmerjena v kaznovanje tistih, ki se poslužujejo kupovanja sledilcev in všečkov ali te pridobivajo z dodatnimi aplikacijami. Uporabniki so že bili opozorjeni. Nadaljno kršenje pravil lahko prinese slabši engagement, manjši napredek pri rasti in v skrajnem primeru deaktivacija profila. Veliko smo o tem že pisali v članku Instagram bot: da ali ne? Zato res dobro premislite, kako boste nadaljevali vaš nastop na Instagramu v letu 2019.



+

V letu 2019 lahko pričakujemo tudi:


- Izboljšave pri varovanju in ohranjanju zasebnosti ter podatkov posameznika

- Izboljšan DM (govori se o samostojni aplikaciji)

- Več orodji za lažje sodelovanje med influencerji in podjetji

- Izboljšave na področju sponzoriranih objav in oglaševanja



Leto 2018 je bilo za Instagram zelo uspešno, saj smo dobili ogromno novih posodobitev. Kaj bo prineslo leto 2019, pa bomo spremljali skupaj.


Kašne so vaše napovedi in želje za leto 2019?