Top posodobitve Instagrama - SEPTEMBER 2020



Družbena omrežja se razvijajo s svetlobno hitrostjo in enako velja tudi za Instagram, ki vsak mesec znova pridno dodaja novosti. Z vse večjim številom le teh, pa se temu primerno daljšajo tudi naši članki. Kljub njihovi obsežnosti, smo z njimi še vedno dosledni, saj se zavedamo, kako pomembno je za vas, da ste na tekočem z dogajanjem. Ne samo to, hkrati so odlična pomoč za boljši nastop vas ali vaše znamke na Instagramu.


September je sicer prinesel številne nove, a manjše posodobitve. Tokrat so dali velik poudarek na samo uporabniško izkušnjo, kjer so se v veliki meri osredotočili na dizajn in detajlne funkcije. Ogromno posodobitev je na platformi trenutno v testiranju, še večji pa je seznam tistih, ki jih lahko pričakujemo v naslednjih mesecih. Več si preberite spodaj.


POSODOBITVE


BLIŽNJICA ZA USTVARJANJE VSEBIN


V začetku septembra ste lahko v levem zgornjem kotu vašega profila opazili nov + gumb. S klikom nanj, se vam odpre seznam z bližnjicami za ustvarjanje vseh možnih vsebin, ki jih Instagram ponuja - "Post", "Story", "Story highlight", "IGTV video".



*V drugih državah imajo na seznamu še ustvarjanje Reels in Guides vsebin, ki jih pri nas še ni.



GUIDES - NASTAVITEV ZASEBNOSTI


Prišla je nova posodobitev namenjena Guides objavam, ki jih kot že zgoraj omenjeno, v Sloveniji še nimamo. Več o tem, kaj sploh so, si lahko preberete v updateu maj, tukaj. Na kratko pa, gre za vrsto vsebin, ki delujejo kot nekakšne blog objave/priročniki/vodiči sestavljeni iz vaših objav ali objav drugih uporabnikov ter pripisom vašega mnenja.



Kljub temu, da jih v Sloveniji še ne moremo ustvarjati, pa lahko vaše objave uporabijo tisti, ki to možnost imajo. Nova posodobitev vam daje več nadzora nad tem, ali to lahko storijo. Med nastavitvami smo tako dobili gumb za izklop: "Settings" - "Privacy" - "Guides" - "OFF/ON.




ZVONČEK


Dobili smo tudi novo ikono - zvonček - za nekatera obvestila na "Activity" zavihku, npr. ob odgovorih na "Question" nalepke.




PRELOM VRSTICE


Če ste kdaj poskušali delati presledke v Instagram opisih, potem veste, da "Enter"/"Return" tu ne deluje oz. ni, vse do sedaj! Za njihovo ustvarjanje smo si morali tako pomagati z dodatnimi spletnimi stranmi oz. aplikacijami. Po novem, to ni več potrebno! Ob pisanju teksta lahko dodate novo vrstico, ki jo bo pri objavi Instagram sedaj zaznal. Naredite lahko največ eno prazno vrstico!




PODNAPISI


Kot smo napovedali v avgustu, so na Instagram prišli podnapisi. No vsaj gumbi, ki omogočajo priključitev le teh. Vklopite si jih lahko v nastavitvah: "Settings" - "Account" - "Captions" - "Auto-generated captions" - ON, ali pa tik pred objavo IGTV videa s klikom na "Advanced settings" - "Accessibility" - "Auto-generated captions" ON. Po naših testiranjih sicer še nismo zasledili, da bi dejansko delovali tako kot je treba, zato bomo o tej posodobitvi ponovno govorili v prihodnjih mesecih, ko bomo imeli več informacij.



Funkcija bo izjemno uporabna, ker večina uporabnikov videe, vsaj na začetku, gleda z izključenim zvokom, saj se tako ponavadi tudi začne "Auto-play".



SHRANJEVANJE IGTV VIDEOV


IGTV videe si lahko po novem shranite, in sicer v zavihek "Saved", do katerega dostopate na vašem profilu. Oglejte si jih kasneje, ko boste za to imeli čas oz. si jih kadarkoli predvajajte ponovno.




NOV ZAVIHEK V HIGHLIGHTIH


Ko urejate posamezen highlight, boste opazili nov zavihek "Stories". Z njim enostavno dodajajte storyje direktno iz arhiva brez, da bi za to rabili highlight zapustiti. Posodobitev je zamenjala daljšo pot, ko smo highlighte polnili iz arhiva, do katerega smo dostopali na profilu.




LAYOUT NAČIN


Pri "Layout" načinu smo v septembru dobili novo oznako "Update", ki je naznanila dve spremembi. Prva je prestavljen meni za izbiro načinov postavitve mreže, druga pa možnost, da slike sedaj brišete mešano in ne od zadnje proti prvi, kot prej. Kako? Pritisnite in držite prst na izbrani sliki, da se pojavi ikona za koš.




"CLOSE FRIENDS" OZNAKA


Instagram je oznako, ki nam pove, da je uporabnik objavil story za najbližje prijatelje, sedaj spremenil v interaktivni gumb. S klikom nanj se odpre okno z razlago oznake in bližnjico do akcij urejanja seznama - "Edit your Close Friends List".




ODSTRANJEVANJE SLEDILCEV


Uporabnike, ki nam sledijo, smo do sedaj odstranjevali tako, da smo na profilu odprli seznam "Followers", poiskali določenega posameznika in ob njegovem imenu kliknili na gumb "Remove". Po novem lahko uporabnika odstranite iz seznama vaših sledilcev tudi direktno na njihovem profilu, s klikom na tri pikice in nato "Remove Follower".




PRENOVLJEN DIZAJN


September je prinesel manjšo spremembo pri dizajnu ob objavi storyjev. Meni z možnostmi delitve se sedaj namreč pokaže iz spodnjega dela ekrana.




ODSTRANJEVANJE CLOSE FRIENDS


Dobili smo nov gumb, ki z enim klikom sprazni seznam bližnjih prijateljev. Kje? Na profilu kliknite na tri črtice - "Close friends" in izberite "Remove All".




DM x MESSENGER


Konec septembra je Instagram uradno napovedal združitev DM-a in Facebook Messengerja. Ta naj bi prinesla združene pogovore iz obeh omrežij in pa prihod številnih novih funkcij. Več o njih in vseh spremembah, ki jih bo integracija prinesla, objavimo takoj, ko bo posodobitev prišla. Sprva bo na voljo le za izbrane države, med katerimi pa ni nujno, da bo tudi Slovenija.




AMERIKA


VOLITVE


Kot smo govorili že v updateu prejšnji mesec, je Instagram to leto prevzel pobudo za spodbujanje državljanov k udeležbi na volitvah. V skladu s tem, bodo v predvolilnem času na platformi obveščali uporabnike o vseh najnovejših informacijah. Za ameriške državljanje so pripravili oglase na News feedih in Storyjih, ki podajajo informacije o tem, kako se registrirati in kakšna so pravila. Hkrati želijo z njimi uporabnike spodbuditi k udeležitvi volitev.


Skladno s tem so v zadnjem mesecu dobili tudi kar nekaj novih nalepk, prihaja pa tudi "I voted" nalepka, ki jo bodo pri Instagramu lansirali na dan volitev. Ko jo bodo posamezniki na svoj story objavili, bodo njihovi sledilci s klikom nanjo preusmerjeni na "Get to the Polls", kjer bodo našli nadaljna navodila za udeležbo na volitvah.



Kot zanimivost naj povemo še, da sta tako Instagram kot Facebook pristopila do izbranih uporabnikov in jih pozvala naj deaktivirajo svoje račune vse do državnih volitev, v zameno za plačilo. Posamezniki lahko na ta način zaslužijo med 10 in 20 dolarjev na teden. Akcija je del opravljanja poglobljene raziskave o tem, kako na rezultate volitev vpliva prisotnost na družbenih omrežjih. Kaj pa vi, bi sprejeli takšno ponudbo?



V TESTIRANJU


MENJAVA GUMBOV


Ste odprli aplikacijo in vas je zmedla drugačna postavitev gumbov? Imajo vaši prijatelji drugačen dizajn, kot vi? Brez skrbi, gre le za testiranje različnih verzij razvrstitve gumbov, ki jo bo v prihodnjih mesecih pri naključnih uporabnikih izvajal Instagram. Trenutno so v testiranju tri različne verzije, in sicer se menjavajo pozicije dostopa do DM-a, video vsebin, Explore strani in Shopa. Za lažjo predstavo, si oglejte spodnje slike:



EMOJI BLIŽNJICA


Pri nekaterih uporabnikih je v testiranju bližnjica, ki vam ponudi +2 emojija za hitro komentiranje pod objavo.




"SELECT MORE" v DM-u


Funkcija, ki vam v DM-u ponudi možnost označevanja večih pogovorov, je trenutno na voljo le za nekatere uporabnike. Omogoča, da več pogovorov hkrati premaknete pod "General" oz. "Primary", jim dodate "Flag", "Mutate" ali pa jih izbrišete.




"DUAL" NAČIN


V testiranju je tudi nov način - "Dual", ki omogoča ustvarjanje dveh fotografij oz. videov znotraj enega storyja, pri čemer je en namenjen sprednji, drug pa zadnji kameri.




VELIKI KROGI STORYJEV


Nekateri med vami ste lahko zasledili "manjšo" spremembo v dizajnu story krogov na Feedu. Ti naj bi bili po novem nekoliko večji kot prej. Primerjavo prikazujeta spodnji dve sliki:



"STORY REMIXES"


Opazili smo tudi nov način deljenja storyjev, na katerih ste označeni. Ta naj bi sedaj omogočil, da zraven posnamete še vaš odziv oz. dodate poljubno ozadje. Posodobitev, ki jo je Instagram poimenoval "Story remixes" naj bi izgledala nekako takole:



Posodobitev hkrati prihaja tudi kot možnost, ko boste želeli deliti objavo iz feeda (vašo ali od drugega uporabnika) na story.


ANIMIRAN TEKST


Prihaja možnost animiranega teksta na storyjih? Poleg izbire barve in vrste pisav, nekateri uporabniki že dodajo tekstu animacijo, in sicer v zgornjem desnem kotu, ob ustvarjanju storyjev vidijo novo ikono, ki besedilo spremeni v premikajoče. Na voljo imajo več načinov.




GOVORI SE


FEED FORMAT V STORY KAMERI


Govori se, da v story kamero prihaja “Feed” format. Kaj bo njegova funkcija, še ni znano, predvidevamo, da gre za ukinitev + gumba v orodni vrstici same aplikacije in hkrati prestavitev na novo mesto. 


*Do sedaj je bilo deljenje "Feed" objav mogoče le iz bližnjice + v spodnji orodni vrstici aplikacije in po novem novega gumba na profilih uporabnikov (+), o katerem smo pisali zgoraj.




"FUNDRAISER" PRI OBJAVAH


Instagram dela na novi funkciji, ki bi omogočila, da bi lahko zbirali denar tudi prek feed objav, in sicer bi možnost izbrali ob kreiranju objave s klikom na “Create Fundraiser”. Za več informacij o tem, kako bi vsebine videli drugi uporabniki, bomo morali še počakati.




"MULTICAPTURE" NAČIN


Prihaja še en nov način v meniju story kamere - “Multicapture”. Možnost bi bila na voljo poleg že obstoječih “Create”, “Boomerang”, “Layout” … in bi omogočala, da naenkrat zajamete 8 fotografij ter jih objavite kot en story.



"FAQ"


Instagram dela na možnosti "Frequently Asked Questions", ki naj bi bila po prvih podatkih na voljo za "Business" profile. Podjetja bodo lahko dodala odgovore na pogosta vprašanja, zbrana na enem mestu. Za več informacij, kako točno jo bomo uporabljali, bo potrebno nekoliko počakati.


"GROUP STORY"


Imate v svojem DM-u veliko skupinskih pogovorov? Govori se, da bomo lahko dodali story, ki bo viden zgolj za izbrano skupino. Na voljo naj bi bil direktno znotraj DM-a.




SPREMENJEN DIZAJN STORY MENIJA


Do manjših sprememb prihaja tudi v story meniju. Pričakujemo lahko boljši pregled nad novimi nalepkami, ki bi bile izpostavljene na vrhu pred drugimi, že poznanimi.




ZAZNAMOVALO JE


#LATINX HERITAGE MONTH


Čas med 15. septembrom in 15. oktobrom je obdobje posvečeno Latino-Američanom-kam, ki so vplivali in prispevali k ameriški kulturi in s svojimi dosežki obogatili zgodovino. V ta namen je Instagram lansiral nove nalepke in AR filtre, ki so jih posebej za to priložnost oblikovale umetnice - Camila Rosa, Dia Pacheco in Gabriela Alemánt.



Ob uporabi ene od nalepk, se krog okoli vašega storyja obarva rumeno in zeleno.




NOV REKORDER


Septembra smo na Instagramu dobili novega rekorderja. Profil si je ustvaril Sir David Attenborough (@davidattenborough), ki je v 4 urah in 44 minutah nabral 1M sledilcev, s čimer se je zapisal v Guinnessovo knjigo rekordov kot profil, ki je najhitreje dosegel milijon. S tem je naziv vzel Jennifer Aniston, ki je oktobra lani prišla do 1M v 5 urah in 15 minutah. Spodaj si lahko ogledate še lestvico drugih profilov, ki so najhitreje prišli do 1M sledilcev:

@davidattenborough - 4 ure 44 minut (sep 2020)

@jenniferaniston - 5 ur 16 minut (okt 2019)

@sussexroyal - 5 ur 45 minut (apr 2019)

@daniel.k.here - 11 ur 36 minut (jan 2019)

@franciscus - 12 ur (mar 2016)

@davidbeckham - 24 ur (maj 2015)


Sir David Attenborough, 94-letni naravoslovec je poznan po vrsti dokumentarnih filmov o naravi, na Instagram pa je prišel z namenom, da mlajši generaciji približa aktualno problematiko podnebnih in okoljskih sprememb ter pozove k zaščiti planeta. Kot pravi sam:


"I am making this move and exploring this new way of communication to me because, as we all know, the world is in trouble."

Njegovo sporočilo mladim je:

“It’s their world, and it’s their tomorrow. I won’t be there. They will be.”

Ker pa družbena omrežja niso njegovo domače okolje, profila ne vodi sam. Vse foto in video vsebine sicer posname prav za Instagram, a mu ga pomagata voditi sodelavca Jonnie Hugher (ustvarjalec filmov na BBC) in Colin Butfield (iz World Wildlife Funda).