top of page

Vse TOP v letu 2018



2018 je bilo za Instagram zelo uspešno leto. Dobili smo toliko novih posodobitev, da jih je težko prešteti, pa vendar nam je vse uspelo zapisati. Največja pridobitev je definitivno celotna nova video platforma IGTV za še boljšo izkušnjo video ustvarjalcev. V tem letu je Instagram zabeležil tudi milijardo uporabnikov medtem ko je še pred osmimi leti veljal zgolj kot aplikacija za delitev slik s "kul" filtri. Poglejmo si nekaj najbolj zanimive statistike in največje utrinke ter trende, ki so zaznamovali leto 2018.



TOP 3


Uporabniki z največ sledilci


Po dveh letih je prišlo do spremembe na samem vrhu. Tako leta 2016 kot leta 2017 je rekord držala Selena Gomez, oktobra 2018 pa jo je prehitel Cristiano Ronaldo. Seveda ne smemo mimo uradnega profila Instagrama (@instagram - 274M), ki ga na lestvico sicer ne uvrščamo, pa je vseeno profil z največ sledilci.


1. Christiano Ronaldo (150M) - @cristiano

2. Selena Gomez (144M) - @selenagomez

3. Arianda Grande (141M) - @arianagrande

Najbolj všečkana fotografija


Največ všečkov (več kot 18 milijonov) si je prislužila Kylie Jenner z objavo hčerke Stormi takoj po porodu, ki je hkrati veljala za nazanitev njene nosečnosti. Z okoli 5 milijonov manj všečki je na drugem mestu še ena nepričakovana naznanitev, zaroka Justina Biberja in Hailey Baldwin. Tretje mesto zopet pripada fotografiji Kylie Jenner in Stormi.


1. Kylie Jenner (18M)

2. Justin Biber (13M)

3. Kylie Jenner (13M)

Znamke z največ sledilci


Najbolj popularne znamke, ki zasedajo prva tri mesta se v zadnjih letih niso kaj dosti spremenile. V letu 2017 je National Geographic prehitel športno znamko Nike in vse do danes postavlja mejnik med znamkami.


1. National Geographic (96.7M) - @natgeo

2. Nike (83.6M) - @nike

3. Victoria's Secret (64.1M) - @victoriassecret


TOP #


Največkrat uporabljeni hashtagi


Tako kot dve leti prej, je še vedno največkrat uporabljen #love. #photooftheday ostaja na tretjem mestu kot leto prej, na drugo mesto pa se je uvrstil #instagood, ki ga lani ni bilo niti na lestvici top 10. Med drugim je izpodrinil tudi #fashion in #photography, ki je v letu 2017 beležil največjo porast.


1. #love (1.4b)

2. #instagood (910M)


Največkrat uporabljen branded # (hashtagi znamk)


Med znamkami je tudi letos najbolje uvrščen branded hashtag popularne aplikacije VSCO. Zadnjih nekaj let je bil največkrat uporabljen #vsco , 2018 pa ga je izpodrinil hashtag iste aplikacije in sicer #vscocam. Oba sta lep primer, kako pomembno je imeti branded hashtag za promocijo svojih produktov in grajenja skupnosti okoli podjetja.


Najhitreje rastoč # po uporabnosti


Najbolj eksponentno rast je v letu 2018 imel hashtag #fortnite igre Fortnite, ki je bila lansirana leta 2017. Njena popularnost se hitro odraža tudi na Instagramu, kjer je hashtag uporabljen že več kot 16-milijonkrat.

#fortnite


TOP TRENDI


Ob koncu leta Instagram najbolj veseli dejstvo, da je ljubezen in dobrota v Instagram skupnosti še vedno na prvem mestu, kar dokazuje naslednja statistika:


- Največkrat uporabljena GIF nalepka v storyjih je Heart Love Sticker by Arata.


- Največkrat uporabljen "Face Filter" v storyjih je filter Heart Eyes.



- Največkrat uporabljen emoji v komentarjih, in sicer kar 14-miljardkrat, je ♥️.


- Mesto najbolj vesele lokacije pa pripada Disneylandu v Tokyu saj je bil v komentarjih pod to lokacijo največkrat uporabljen emoji 🙂.




Najbolj popularna niša je ASMR


Za vse, ki izraza ASMR še ne poznate - v zadnjem letu so se pojavili tako imenovani ASMR video posnetki katerih glavni namen je, da uporabnika sprostijo, umirijo ali mu celo pomagajo zaspati. Ustvarjalec videa ob mikrofonu posname različne zvoke, ki naj bi delovali sproščujoče, npr. šepetanje, tiho pripovedovanje, dihanje, nežno premikanje rok, zvok nohtov, praskanje, krtačenje itd. Na instagramu, ki ponuja na feedu objavljanje krajših videov, pa gre v AMSR posnetkih za snemanje zadovoljivih zvokov izmed katerih sta bila najbolj popularna "Soap cutting" in "Slime popping".



Najbolj popularna skupnost so oboževalci skupine BTS, ki se zbirajo pod hashtagom #btsarmy.



Prav tako je na Instagramu v letu 2018 zaokrožil največji plesni izziv do sedaj - #inmyfeelingschallenge. Za začetek senzacije je poskrbel Kanadski Instagram komik, ki ustvarja pod imenom @TheShiggyShow. Junija 2018 je objavil prvi video v katerem pleše na besedilo pesmi "In my feelings", izvajalca Drake.


Idejo je že v prvih nekaj tednih pograbilo več kot 79.000 uporabnikov vključno z največjimi imeni med katerimi je tudi Will Smith.



Največkrat uporabljeni hashtagi zagovornikov so bili: #metoo (1.5M), #timesup (597K), #marchforourlives (562K). Številke dokazujejo, da Instagram velja za odlično platformo kjer lahko vsi uporabimo svoj glas, izražamo mnenje in s podpiranjem drug drugega dosežemo več.



TOP SLO


Za konec pa dodajmo še top 3 slovenske profile, ki so imeli v letu 2018 največ sledilcev. Izvzeli smo profil Melanie Trump saj ga ne vodi sama in možne inspiracijske profile za katerimi stojijo Slovenci, pa javnosti ostajajo nepoznani.


1. Luka Dončić (1.7M) - @lukadoncic

2. Jan Oblak (851k) - @oblakjan

3. Maja Malnar (484k) - @majamalnar


To je za leto 2018 to! Polno novosti in novih priložnosti tako za podjetja kot posameznike. Zanimivo bo spremljati kaj bo prineslo leto 2019, s čim nas bo Instagram presenetil, navduševal in na kašne načine nas bodo uporabniki še inspirirali skozi leto.


 

0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page