Leto je naokoli in zopet smo za vas zbrali napovedi o dogajanju na Instagramu za prihajajoče mesece, ki vam bodo pomagale pri načrtovanju vaših marketinških strategij.
Se sprašujete kam bo Instagram usmeril pozornost v letu 2020? Katera področja bodo na njegovi listi prioritet, razvoju katerih orodji bodo namenili največ svojega časa in sredstev ter kako nameravajo obdržati naslov najbolj priljubljenega družbenega omrežja? Nadaljujete z branjem, poiščite odgovore in jih izkoristite sebi v prid!
SO SE NAŠE NAPOVEDI URESNIČILE?
V letu 2019 smo si prvič drznili zapisati napovedi, do katerih smo prišli na podlagi takratnega znanja in pridobljenih informacij skozi analizo prebranih izjav največjih ekspertov spodročja digitalnega marketinga, influencerjev, vlogerjev ter ustvarjalcev strategij, ki stojijo za uspešnimi znamkami. Ob koncu leta smo zopet odprli članek, prebrali in pogledali koliko od teh se je dejansko uresničilo. Lahko vam namignemo, da smo bili zelo uspešni, več pa preberite sami.
#1 Investicija v IGTV
Napoved, da bo Instagram največ svojega časa, energije in sredstev namenil svoji zadnji večji posodobitvi IGTV, se je vsekakor uresničila. Kot ste verjetno opazili tudi sami, se je dve leti po izidu, vse več uporabnikov začelo zavedati pomembnosti, prednosti in enostavnosti, ki jih le ta ponuja. K vedno večjemu številu vsebin sta najbolj pripomogli 2 posodobitvi, možnost objave predogleda IGTV videa na feed in pa prilagajanje na horizontalne vsebine, čemur se je Instagram kar nekaj časa upiral. Sledili so še prenovljen izgled, nove funkcije pri urejanju objave ("Edit preview", "Edit Cover", "Make visible on FB"), možnost označevanja podjetij s katerimi sodelujete ("Paid partnership with”) in IGTV serije.
Uporabniki so postali vse bolj želni daljših vsebin, kar se je pokazalo tudi v večjem številu dnevno objavljenih storyjev. IGTV je tukaj nastopil kot praktična in enostavna rešitev. Sedaj lahko tu gledamo celotne pogovorne in zabavne oddaje, videe z izražanjem mnenj uporabnikov o izbranih tematikah, vse več "satisfying" posnetkov, smešnic, "tutorialov", vlogov itd.
Ste bili eden izmed tistih, ki niste verjeli v IGTV? Premislite ponovno!
#2 Podrobnejša in obsežnejša statistika
Na tem področju lahko kot glavno pridobitev izpostavimo Creator Studio, ki je namenjen vsem ustvarjalcem in posameznikom s “Creator” profili ter podjetjem z “Business” profili. Studio nam je omogočil ogled statistike preko računalnika, kjer je ta predstavljena na še bolj pregleden način. Znotraj le tega pa nismo dobili nobenih podrobnejših in obsežnejših vpogledov, ki jih ne bi imeli že v sami aplikaciji na telefonu, zato lahko trdimo, da se je naša napoved uresničila le delno.
Omenimo naj še posodobitev, ki je podjetjem omogočila vpogled v statistiko objav posameznikov, s katerimi sodelujejo. Sedaj, kadar gre za plačano objavo, označeno s "Paid partnership with ...", podjetja dobijo konstantni dostop do "Insightov" brez, da bi za to rabili posebej prositi posameznike. Torej, nekaj dela na področju statistike so opravili, večje spremembe pa lahko morda pričakujemo v letošnjem letu.
#3 Nadgradnja storyjev
Tukaj je Instagram definitivno naredil največji premik naprej in s tem uresničil še eno od naših napovedi, da bodo storyji postali še močnejše orodje za medsebojno komunikacijo. To so potrdili s pestro paleto novih funkcij:
“Quiz” nalepko
Možnost ustvarjanja lastnih in brskanja po AR filtri drugih uporabnikov
"Donation" nalepko
"Create" način z vključenimi šablonami za ustvarjanje
"Stories about you" na "Activity" strani
"Layout” način itd.
#4 Prevladovala bo pristnost
Lani smo zapisali:
"V letu 2019 tako ne bo več glavno vprašanje, kdo bo naredil lepšo fotografijo, ampak komu bo uspelo izstopati s pristno vsebino, s katero se uporabniki lahko poistovetijo."
In res je, kot smo napovedovali so se uporabniki naveličali estetsko dovršenih profilov, ki jim manjka avtentičnih vsebin. Ustvarjalci so se tega začeli zavedati in pričeli deliti objave z bolj iskrenimi in poglobljenimi zapisi, ki so vključevale javno izpostavljene socialne in okoljske probleme. Večjo vrednost na profilih posameznikov so tako dobile njihove zgodbe in realne situacije.
Avtentičnost je trenutno »No. 1 thing« na Instagramu, ampak ko to postanejo vsi, kaj bo v bodoče sploh še pomenilo biti avtentičen?
#5 Prednost pošteni igri
Instagram se že od nekdaj trudi ustvariti skupnost, kjer bodo prevladovali pristni odnosi. V lanskem letu so s tem namenom pospešeno odstranjevali neaktivne in lažne profile, kar ste verjetno zasledili tudi sami. Sledilci namreč prav zaradi tega, na dnevni ravni občutno padajo, zato je danes še bolj kot kadarkoli prej, pomembno biti aktiven. Delo na pošteni igri se kaže tudi v hitrejšem odzivu Instagrama, kadar ta zazna sumljive dejavnosti. Npr. za preveč in prehitro všečkanje objav, boste sedaj prej prejeli obvestilo o blokirani aktivnosti.
Da je bila naša napoved pravilna, pa poleg vsega tega dokazuje tudi prihod nove funkcije “Remove access”, ki je znotraj Instagrama omogočila pregled nad uporabo dodatnih aplikacij. Ena izmed teh so tudi boti, za katere je bilo že večkrat jasno, da jim ni dobro zaupati.
KAJ LAHKO PRIČAKUJEMO V LETU 2020?
Tudi letos smo zbrali 5 napovedi za katere verjamemo, da se bodo uresničile. Predlagamo vam, da ste nanje še posebej pozorni.
#1 Dobro počutje in varnost uporabnikov bo na prvem mestu
Ljudje pridejo na Instagram z željo deliti svoje ideje, talente, izraziti svojo drugačnost, ustvarjati, se učiti, poiskati inspiracijo, motivacijo in se povezovati z osebami ter stvarmi, ki jih imajo radi. Glavni cilj Instagram pa je, da jim pri tem nudi podporo in zagotovi varen prostor v katerem bi se dobro počutili.
V preteklem letu so se na področju varnosti zgodili že veliki premiki. Dobili smo funkcije kot so “Restrict” in “Nudge”, omejevati so začeli prikazovanje vsebin z lažnimi informacijami, znotraj aplikacije dodali pregled nad prejetimi elektronskimi sporočili od Instagrama itd. V prihodnje ni videti, da bi se ustavili. Pričakujemo lahko še več posodobitev, ki bodo skrbele za varovanje zasebnosti podatkov uporabnikov, varovale šibkejše osebe (“Combat Bullying”), zaščitile mladoletne itd.
Instagram se ves čas trudi vzpostaviti uporabnikom prijazno okolje, kar je med drugim dokazal že lansko leto, ko nas je čez noč presenetil z izbrisom celotne "Following" strani. Letos pričakujemo tudi njegovo odločitev glede ukinitve všečkov. Na aplikaciji je namreč še vedno v veliki meri prisotna tekmovalnost, ki negativno vpliva na posameznikovo samopodobo. Vse več uporabnikov se počuti osamljene in se srečuje z duševnimi boleznimi kot sta anksioznost in depresija. Primerjanje z drugimi je postalo enako dihanju, zato bi za milijardo uporabnikov, ukinitev všečkov pomenila velik preobrat.
Za 2020 tako napovedujemo, da bodo na prvem mestu še naprej uporabniki, njihovo dobro počutje in varnost, kar je v eni izmed svojih izjav, namignil tudi sam direktor Instagrama, Adam Mosseri.
“We will make decisions that hurt the business if they help people’s well-being and health.”
#2 Storyji bodo še vedno deležni največ posodobitev
Storyje vsakodnevno uporablja že več kot 500 milijonov uporabnikov, kar jih uvršča med glavna orodja Instagrama. Nič ni torej čudnega, da jim namenijo največ časa in sredstev za nadgradnjo. Napovedujemo, da bodo tako tudi letos še naprej vlagali v funkcije, ki omogočajo enostavnejšo in hitrejšo komunikacijo ter interakcijo med uporabniki. Med drugim se govori o prihodu 3 nalepk ("Launch", "Invitation" in "Comment"), ki jih nestrpno pričakujemo že nekaj časa. Na storyjih bomo verjetno deležni tudi več posodobitev oz. funkcij za pripravo in obdelavo video vsebin, kar pa je v skladu z našo naslednjo napovedjo.
#3 Kraljevala bo video vsebina
Leta 2020 bodo kraljevale video vsebine, pa naj bo to na storyjih, feedu ali IGTV-ju. Uporabnikom so te bližje, saj se ob gledanju lahko vživijo v dogajanje in se počutijo kot del zgodbe. Zajete trenutke občutijo bolj avtentično in pristno. Iz tega razloga ustvarjalci preko videov postanejo bolj engageni s svojo skupnostjo, kar pripomore tudi k hitrejši rasti njihovega profila. Poleg tega je danes lažje kot kadarkoli prej, ustvariti kvalitetno video vsebino. Vse kar potrebujete je mobilni telefon, ki vam hkrati daje dostop do mnogih brezplačnih aplikacij za urejanje posnetkov. Svoje mesto na aplikaciji so našli tudi needitirani posnetki, ki gledalcu dajo še večji občutek pristnosti.
Z vedno večjo popularnostjo video vsebin, tako na TikTok-u kot na Youtubu, se Instagram zaveda, da ne sme zaostajati. Poznajo svoje konkurente in njihove prednosti, zato je smiselno napovedovati, da bodo velik del svojih sredstev namenili ravno sem. Že v preteklem letu na tem področju niso mirovali. V testiranju je trenutno funkcija, podobna TikToku, ki bi omogočala napredno urejanje videov znotraj aplikacije. Njeno ime so že nekajkrat zamenjali - Clips in Scenes, sedaj pa jo v Braziliji, kjer poteka testiranje, poznajo pod imenom Reels. Zanimivo bo videti, če bo Instagramu uspel revolucionaren premik z idejo, ki bi si jo izposodil od konkurenta TikToka. Vsekakor pa to ne bi bilo prvič ;)
Instagram še vedno močno verjame tudi v potencial, ki ga predstavlja IGTV, zato lahko letos tu ponovno pričakujemo veliko novih posodobitev in funkcij. Mogoče jim bo uspelo uporabnike privabiti s tem, da jim za njihovo ustvarjalnost pričnejo plačevati, tako kot to že počne njihov konkurent Youtube in o čemer se zadnje čase največ govori. Veliko si obetamo tudi od IGTV serij – posodobitev, ki jo je Instagram dodal lani oktobra, predvsem zaradi njihovega enostavnega ustvarjanja, pri katerem v ozadju niso potrebne velike ekipe, profesionalni snemalci, veliki budgeti in televizijske hiše.
Video je tako definitivno medij, ki se mu bo v letošnjem letu splačalo posvečati dodatno pozornost, pri čemer pa vam bo Instagram predstavljal idealen prostor za vaše kreativno ustvarjanje.
#4 Nadgradnja zasebnih sporočil
Zasebna sporočila na Instagramu smo dobili leta 2014 in zdi se, da danes, po 6 letih, Instagram končno začenja v celoti izkoriščati potencial, ki ga ponujajo. Čeprav so se sprva morda marsikomu zdela nepomembna, je vedno več uporabnikov začelo svoje pogovore iz Facebooka, Whatsappa in celo SMS-ov prenašati prav na Instagram. Enega od razlogov za to, najdemo v enostavni možnosti prepošiljanja vsebine znotraj aplikacije in odgovarjanja na storyje. Kot drugo, se mnogi tu počutijo varneje, kot pa med deljenjem zasebnih pogovorov in slik na FB Messengerju, kjer so v zadnjem letu močno odmevala vprašanja o zasebnosti. Danes veliko posameznikov uporablja aplikacijo prav zaradi DM-a, četudi drugače niso aktivni pri objavljanju na svoj feed ali všečkanju drugih objav. Dve leti nazaj se je začel tudi trend, ki je njegovo priljubljenost še povečal. Izraz “Slide into DMs” je poenostavil način, kako narediti prvi korak pri spoznavanju novih ljudi.
Velik premik na tem področju so naredili že lansko leto, in sicer z lansiranjem nove ločene aplikacije »Threads« za še enostavnejše in bolj dostopne pogovore z bližnjimi prijatelji. Veliko se je govorilo tudi o združitvi večih aplikacij Facebooka (FB Messenger, WhatsApp in Instagram) v eno samo, katero idejo so kasneje, zaradi prevelikega tveganja iz vidika povečane možnosti vdora spletnih napadalcev, opustili.
Glede na potencial, ki so ga DM sporočila pokazala v zadnjih letih, verjamemo, da bodo letos ena od glavnih orodij, v katere bo Instagram usmerjal svojo pozornost. Menimo, da bodo nadaljevali z izboljšanjem uporabniške izkušnje pri celotnem komuniciranju z dodajanjem novih funkcij. Govori pa se tudi, da bo možno dostopati do DM sporočil preko računalnikov.
#5 Instagram kot platforma za prodajo
V zadnjih letih je Instagram postal pomembna platforma za online prodajo, ki pa ni več samo privilegij znamk, ampak ima to možnost izkoristiti prav vsak. Njena vizualnost pomaga podjetjem na enostaven način prikazati njihove produkte in, ker gre za družbeno omrežje, se odnos med kupcem ter prodajalcem vzpostavi zelo hitro in naravno. Prodaja in nakupovanje na Instagramu se je v zadnjem času razvila preko pričakovanj marsikoga. Že sam statistični podatek, da vsak mesec na produkte, ki so označenih na objavah, klikne 130 milijonov uporabnikov, govori o njeni učinkovitosti. Zakaj bi katerokoli podjetje zavrnilo priložnost, ki lahko tako pozitivno vpliva na vašo prodajo in je vsakemu na dosegu roke?
Nakupovanje preko Instagrama bo letos postalo še enostavnejše, tako za podjetja in njihovo doseganje kupcev, kot za posameznike in dejanski nakup. Poleg revolucionarnega pričetka z virtualno realnostjo, pri kateri nam AR filtri omogočajo lažjo vizualizacijo pred nakupom, možnosti označevanja produktov na objavah in storyjih in ostalih posodobitev, ki jih je lansko leto Instagram že pridno dodajal, napovedujemo, da bodo na tem področju naredili še dodatne premike. Pričakujemo, da bodo funkcije, ki so trenutno v testiranja in obetajo velik potencial, končno razširili med vse uporabnike po celem svetu. Dve od teh sta »Shoppable infuencer posts« (influencerji dobijo možnost označevanja produktov), ki jo ima zaenkrat zgolj omejeno število večjih influencerjev ter »Checkout« funkcija (dokončan nakup znotraj aplikacije), ki je trenutno na voljo le prebivalcem ZDA. Nekateri medijski analitiki celo napovedujejo, da bo Instagram postal tako usmerjen v prodajo, da bo vse bolj podoben Amazonu in Shopifyu.
PRIHAJA ŠE DRUGI DEL ...
Za konec lahko povzamemo, da Instagram postaja letos še bolj prijazna, varna in poučna platforma z vse več video vsebine. 2020 bo za Instagram tudi monumentalno leto saj praznuje 10 let svoje ustanovitve. Čeprav bo naziv najbolj kul, zabavne in »fresh« aplikacije verjetno pripadal TikToku, pa Instagram ostaja najpomembnejše omrežje za velika in mala podjetja, da dosežejo nove potencialne kupce in povečajo svojo prodajo.
Naše napovedi je podkrepil tudi sam direktor Instagrama Adam Mosseri v eni od svojih story objav, z odgovorom na vprašanje – Top prioritete Instagrama za leto 2020? Letos smo z napovedmi zato še nekoliko bolj suvereni. Kaj pa menite vi?
P.S. V naslednjih dneh lahko pričakujete še nadaljevanje članka, kjer pa bodo v središču pozornosti trendi za 2020. Zamenjali bomo pogled iz tega, kaj bo v prihodnjem letu ustvarjal Instagram, v to kaj bodo uporabniki najbolj navdušeno uporabljali.
Commentaires